Foutcode 7010

Je wilt een app gebruiken uit de Mediabox XL App Store, maar de app-store geeft foutmelding 7010.  We leggen je hier uit hoe je dit oplost.

Wat betekent de foutcode 7010?

De Mediabox XL App Store is niet beschikbaar. Dat betekent dat de mediabox geen verbinding kan maken met de Mediabox XL App Store.

Zo los je foutcode 7010 op

1. Controleer of de Ziggo Mediabox XL online is

Je Mediabox XL heeft een verbinding nodig met het netwerk van Ziggo. Als dat niet zo is dan kun je de Mediabox XL App Store niet gebruiken. Kijk op de voorkant van de mediabox. Zie je hier een rood offline-lampje branden? Dan heeft de mediabox geen verbinding met ons netwerk. Los dit op door de Mediabox XL opnieuw op te starten met de aan-uitknop op de achterkant.

Offline lampje Ziggo Mediabox XL

2. Is de coaxkabel nog goed aangesloten?

Check aan de achterzijde van de mediabox of de coaxkabel nog stevig is aangesloten. Druk voor de zekerheid de stekkers van de kabel nog een keer goed aan.

Controleer vervolgens of de andere kant van de kabel ook nog goed vastzit (in het modem of de aansluiting in de muur).

Coax aansluiting Mediabox XL

3. Controleer de aansluitingen en kabels

Heel vaak wordt de storing veroorzaakt door problemen met de bekabeling in huis. Het is daarom nodig om dit uit te sluiten voor we je verder kunnen helpen.

4. Blijft de foutcode in beeld?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft de foutmelding hardnekkig in beeld? Dat is balen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem dan contact met ons op. Dan zoeken we samen uit waarom het niet werkt en wat de oplossing is.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo