Foutcode 6224

De Ziggo Extra Mediabox XL maakt geen verbinding met de Ziggo Mediabox XL. We lopen hier de mogelijke oorzaken en oplossingen met je door.

Wat betekent de foutcode 6224?

Je hebt de Extra Mediabox XL net aangezet om tv te gaan kijken. Het apparaat heeft geprobeerd verbinding te maken met de Mediabox XL en dat is niet gelukt. Daarom zie je foutcode 6224.

Zo los je foutcode 6224 op

Omdat de Extra Mediabox XL geen verbinding maakt met de Mediabox XL is dat ook het startpunt om het probleem op te lossen. Loop dus even naar de Mediabox XL.

1. Herstart je Mediabox XL

De snelste oplossing voor dit probleem is dat je de Mediabox XL even opnieuw opstart. Probeer dat daarom als eerste met de aan-uitknop op de achterkant van de mediabox. Zet het apparaat minimaal tien seconden uit en zet hem daarna weer aan.

Wacht tot je weer beeld hebt op je tv bij de Mediabox XL. Loop daarna terug naar je Extra Mediabox XL en herstart deze met de aan-uitknop.

2. Staat het energieniveau juist ingesteld?

Als de Mediabox XL de verkeerde energie-instellingen gebruikt, kan de verbinding met de Extra Mediabox XL worden verbroken. Je ziet dan foutcode 6224.

  • Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
  • Ga naar Opties.
  • Selecteer Voorkeursinstellingen en druk op OK.
  • Selecteer Energieverbruik in stand-by en druk op OK.
  • Selecteer Hoog en druk op OK.

Herstart daarna de Extra Mediabox XL met de aan-uitknop op de achterkant.

3a. Verbonden met een netwerkkabel?

Is je Extra Mediabox XL met een netwerkkabel verbonden aan de Mediabox XL? Dan wordt de verbinding binnen een minuut automatisch hersteld als je de bovenstaande twee oplossingen hebt gevolgd. Wacht daarom even af.

3b. Verbonden met een coaxkabel of draadloos?

Is de Extra Mediabox XL met een coaxkabel of draadloos verbonden met de Mediabox XL en hebben bovenstaande oplossingen niet geholpen? Koppel dan de mediaboxen door de apparaten opnieuw in te stellen. Het is belangrijk dat je dat in deze volgorde doet:

  1. Reset de Mediabox XL door het apparaat opnieuw in te stellen.
  2. Koppel de Extra Mediabox XL door het apparaat opnieuw in te stellen.

Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo