Foutcode 6220

Het lukt de Ziggo Extra Mediabox XL niet om te verbinden met de Ziggo Mediabox XL. Daardoor ontstaat foutcode 6220. Hier leggen we je er alles over uit.

Wat betekent foutcode 6220?

Je Extra Mediabox XL heeft een verbinding nodig met de Mediabox XL. Via deze verbinding loopt het tv-signaal en gebruik je interactieve diensten ook op de extra mediabox. Als je foutcode 6220 ziet, betekent dit dat die verbinding verbroken is.

Zo los je foutcode 6220 op

Controleer eerst de bron van het signaal: de Mediabox XL. Als er op die mediabox een instelling verkeerd staat, dan kan dat de storingen veroorzaken.

1. Herstart je Ziggo Mediabox XL

De snelste oplossing voor dit probleem is het opnieuw opstarten van de Mediabox XL. Probeer dit daarom als eerste met de aan-uitknop op de achterkant van de mediabox. Zet het apparaat minimaal tien seconden uit en zet het daarna weer aan.

Wacht tot je weer beeld hebt op je tv bij de grotere mediabox. Loop hierna naar je Extra Mediabox XL terug en herstart die met de aan-uitknop.

2. Staat het energieniveau juist ingesteld?

Als de Mediabox XL de verkeerde energie-instellingen gebruikt, kan de verbinding met de Extra Mediabox XL worden verbroken en zie je een foutcode.

Zo stel je het juiste energieniveau in

Herstart daarna de Extra Mediabox XL met de aan-uitknop op de achterkant.

3a. Verbonden met een netwerkkabel?

Is je Extra Mediabox XL met een netwerkkabel verbonden aan de Mediabox XL? Dan wordt de verbinding binnen een minuut automatisch hersteld, of binnen twee minuten als je de bovenstaande twee oplossingen hebt gevolgd. Controleer in de tussentijd of de kabel er aan beide kanten nog goed in zit. 

3b. Verbonden met een coaxkabel of draadloos?

Is de Extra Mediabox XL met een coaxkabel of draadloos verbonden met de Mediabox XL en hebben bovenstaande oplossingen niet geholpen? Koppel de mediaboxen dan door de apparaten opnieuw in te stellen. Het is belangrijk dat je dat in deze volgorde doet:

  1. Reset de Mediabox XL door het apparaat opnieuw in te stellen.
  2. Koppel de Extra Mediabox XL door het apparaat opnieuw in te stellen.

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 6220 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 6220 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 6220 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo