Foutcode 6220

Het lukt de Ziggo Extra Mediabox XL niet om te verbinden met de Ziggo Mediabox XL. Daardoor ontstaat foutcode 6220. Hier leggen we je er alles over uit.

Wat betekent de foutcode 6220?

Je Extra Mediabox XL heeft een verbinding nodig met de Mediabox XL. Via deze verbinding loopt het tv-signaal en gebruik je interactieve diensten ook op de extra mediabox. Als je foutcode 6220 ziet, betekent dit dat die verbinding verbroken is.

Zo los je foutcode 6220 op

Controleer eerst de bron van het signaal: de Mediabox XL. Als er op die mediabox een instelling verkeerd staat, dan kan dat de storingen veroorzaken.

1. Herstart je Mediabox XL

De snelste oplossing voor dit probleem is dat je de Mediabox XL even opnieuw opstart. Probeer dat daarom als eerste met de aan-uitknop op de achterkant van de mediabox. Zet het apparaat minimaal tien seconden uit en zet hem daarna weer aan.

Wacht tot je weer beeld hebt op je tv bij de Mediabox XL. Loop daarna terug naar je Extra Mediabox XL en herstart deze met de aan-uitknop.

2. Staat het energieniveau juist ingesteld?

Als de Mediabox XL de verkeerde energie-instellingen gebruikt, kan de verbinding met de Extra Mediabox XL worden verbroken en zie je een foutcode.

  • Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
  • Ga naar Opties.
  • Selecteer Voorkeursinstellingen en druk op OK.
  • Selecteer Energieverbruik in stand-by en druk op OK.
  • Selecteer Hoog en druk op OK.

Herstart daarna de Extra Mediabox XL met de aan-uitknop op de achterkant.

3a. Verbonden met een netwerkkabel?

Is je Extra Mediabox XL met een netwerkkabel verbonden met de Mediabox XL? Dan wordt de verbinding binnen een minuut automatisch hersteld, of binnen twee minuten als je bovenstaande twee oplossingen hebt gevolgd. Controleer in de tussentijd of de kabel er aan beide kanten nog goed in zit.

3b. Verbonden met een coaxkabel of draadloos?

Is de Extra Mediabox XL met een coaxkabel of draadloos verbonden met de Mediabox XL en hebben bovenstaande oplossingen niet geholpen? Koppel dan de mediaboxen door de apparaten opnieuw in te stellen. Het is belangrijk dat je dat in deze volgorde doet:

  1. Reset de Mediabox XL door het apparaat opnieuw in te stellen.
  2. Koppel de Extra Mediabox XL door het apparaat opnieuw in te stellen.

Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo