Foutcode 6214 of 6216

De Ziggo Extra Mediabox XL krijgt geen verbinding met de grotere Mediabox XL. Hierdoor kun je niet tv-kijken. Hier lees je hoe je het oplost.

Wat betekenen de foutcodes 6214 en 6216?

De Mediabox XL en de Extra Mediabox XL hebben geen verbinding meer. Waarschijnlijk heb je de mediaboxen draadloos gekoppeld en zijn ze nu met een kabel verbonden, of andersom. Je lost het op door ze opnieuw te koppelen.

Zo los je de foutcodes 6214 en 6216 op

We gaan de mediaboxen opnieuw koppelen. Dat doe je eenvoudig met de afstandsbediening. Loop eerst naar de Mediabox XL en zet de tv aan.

1. De huidige koppeling verbreken

  • Zet de Mediabox XL aan.
  • Druk op de Menu-knop.
  • Ga naar Opties.
  • Selecteer Uitgebreide instellingen en druk op OK.
  • Vul de pincode in. Die is standaard 0000 en druk op OK.
  • Ga naar Mediabox XL en druk op OK.
  • Ga naar Verbreek de verbinding met de Extra Mediabox XL en druk op OK.
  • Selecteer Verder en druk op OK.
  • Druk op OK.

2. De mediaboxen opnieuw koppelen

Nu gaan we de mediaboxen opnieuw koppelen. Dat doe je door de Extra Mediabox XL opnieuw te installeren. Loop hiervoor alvast naar de  Extra Mediabox XL. Voor de overzichtelijkheid hebben we een apart stappenplan hiervoor gemaakt.

3. Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo