Foutcode 6210 of 6211

Je wilt tv-kijken met de Ziggo Extra Mediabox XL, maar ziet foutcode 6210 of 6211 in plaats van beeld op je tv. Hier lees je hoe je ze oplost.

Wat betekenen de foutcodes 6210 en 6211?

De verbinding tussen de Extra Mediabox XL en de Mediabox XL komt niet tot stand. Dat gebeurt bijvoorbeeld als de mediaboxen voorheen via wifi verbonden waren en nu met een kabel zijn aangesloten. Of andersom. Je lost het op door de mediaboxen opnieuw te koppelen.

Zo los je de foutcodes 6210 en 6211 op

We gaan de Extra Mediabox XL en de Mediabox XL opnieuw koppelen. Dit doe je eenvoudig met de afstandsbediening. We nemen het stap voor stap met je door.

1. De huidige koppeling verbreken

  • Zet de Mediabox XL aan.
  • Druk op de Menu-knop.
  • Ga naar Opties.
  • Selecteer Uitgebreide instellingen en druk op OK.
  • Vul de pincode in. Die is standaard 0000 en druk op OK.
  • Ga naar Mediabox XL en druk op OK.
  • Ga naar Verbreek de verbinding met de Extra Mediabox XL en druk op OK.
  • Selecteer Verder en druk op OK.
  • Druk op OK.

2. De mediaboxen opnieuw koppelen

Nu gaan we de mediaboxen opnieuw koppelen. Dat doe je door de Extra Mediabox XL opnieuw te installeren. Loop hiervoor alvast naar de  Extra Mediabox XL. Voor de overzichtelijkheid hebben we een apart stappenplan hiervoor gemaakt.

3. Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo