Foutcode 6070

Hieronder lees je wat deze foutcode precies betekent.

Wat betekent foutcode 6070?

Zie je foutcode 6070? Dan is het modem van de Mediabox XL offline.

Zo los je foutcode 6070 op

We gaan de meest voorkomende oorzaken en oplossingen met je doornemen. Eerst checken we of er een storing in ons netwerk is.

1. Is er een storing bij Ziggo?

Vul hier je postcode en huisnummer in.

Is er een storing bekend? Wacht dan even af totdat de storing is verholpen. Herstart daarna de Mediabox XL door tien seconden de stroom eraf te halen.

2. Controleer de bekabeling

Gebruik voor de Mediabox XL Ziggo geschikt kabels. Wil je weten of je kabels in orde zijn? Test dan of het wel lukt om de Mediabox XL direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten. Dat doe je met de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het pand binnenkomt. Dat is meestal in de meterkast of de kamer.
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
  • Sluit je Mediabox XL direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel.
  • Herstart de Mediabox XL met de aan-/uitknop op de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan wordt het retoursignaal van de Mediabox XL ergens in huis geblokkeerd door een splitter of wandcontactdoos. Je lost dit eenvoudig op door de splitters en wandcontactdozen te vervangen voor geschikte splitters en wandcontactdozen

Hoofdaansluiting Ziggo
Splitter Ziggo

3. Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo