Foutcode 6010

Je hebt net je Ziggo Mediabox XL aangezet en je ziet foutcode 6010. Dat komt omdat je mediabox nog geen verbinding heeft met ons netwerk. Zo los je het op.

Wat betekent de foutcode 6010?

Tijdens het opstarten van de Mediabox XL maakt hij verbinding met ons netwerk. Zo weet de Mediabox XL welke zenders er in je pakket zitten en kun je interactieve diensten zoals Movies & Series en Ziggo Replay gebruiken. Zie je foutcode 6010, dan is het maken van deze verbinding mislukt en is de Mediabox XL offline. 

Zo los je de foutcode 6010 op

Herstart je mediabox

Bekijk het display van de Mediabox XL. Bijft het offline-lampje rood branden? Zet dan je Mediabox XL voor 10 seconden uit en weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Wacht vervolgens 5 minuten totdat de mediabox volledig is opgestart.

Pas de energiestand aan

Als je vaak foutcode 6010 ziet na het aanzetten van de mediabox dan zit de oorzaak in de energiestand van het apparaat. De energiestand bepaalt hoe diep de mediabox in stand-by gaat als je hem niet gebruikt. Hoe dieper in stand-by, hoe minder stroom het apparaat verbruikt. Maar daardoor kan het ook langer duren voordat er verbinding is met ons netwerk. Gelukkig kun je zelf een andere energiestand kiezen waardoor de mediabox sneller uit stand-by komt. Dat voorkomt ook foutcodes zoals foutcode 6010.

Zo pas je de energiestand van de Mediabox XL aan:

  • Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
  • Ga naar Opties.
  • Selecteer Voorkeursinstellingen en druk op OK.
  • Selecteer Energieverbruik in stand-by en druk op OK.
  • Selecteer Hoog en druk op OK.

Blijft het terugkomen?

Staat de energiestand op hoog en heeft het herstarten van de mediabox de foutcode nog niet opgelost? Sluit je Mediabox XL dan rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan. Door rechtstreeks aan te sluiten weet je of de storing van buiten komt of ergens in huis wordt veroorzaakt. 

Controleer de aansluiting

Kom je er niet uit?

Stel je vraag op de Community. Deze gesprekken lopen al over foutcode 6010.

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo