Foutcode 2010
Heb je een Ziggo Mediabox XL met de foutcode 2010 op sommige of alle kanalen, afgewisseld met blokken en strepen in beeld? Lees hoe je dit kunt verhelpen.
Heb je een Ziggo Mediabox XL met de foutcode 2010 op sommige of alle kanalen, afgewisseld met blokken en strepen in beeld? Lees hoe je dit kunt verhelpen.
Je krijgt deze foutmelding te zien wanneer je Ziggo Mediabox XL geen goed signaal ontvangt. Hierdoor kun je 1 of meerdere zenders niet kijken. Erg vervelend natuurlijk. Maar het goede nieuws is dat je met een paar stappen de oorzaak kunt achterhalen en vaak ook meteen zelf kunt oplossen.
Lost het heen en weer zappen niets op? Zet dan je Mediabox XL voor tien seconden uit en vervolgens weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.
De Mediabox XL is een slim apparaat. Het geeft namelijk zelf aan wat de kwaliteit is van het tv-signaal in je huis. Check dus eerst de signaalkwaliteit:
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt. Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is. Om deze foutcode op te lossen is de Signaalkwaliteit het belangrijkste.
De foutcode wordt veroorzaakt door een slecht tv-signaal. Signaalproblemen kunnen ontstaan door een verouderde kabel, wandcontactdoos of slechte connectoren. Ook een storing in ons netwerk kan de oorzaak zijn. Check snel waar het probleem zit.
Geeft de diagnose optie van de Mediabox XL aan dat de signaalkwaliteit goed of uitmuntend is, en zie je toch de foutcode 2010 op sommige kanalen? Dan kan een stoorbron het tv-signaal verstoren.
Is die hardnekkige foutcode nog niet weg? Schakelen we gewoon nog een tandje bij. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen verder naar de oplossing.
Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.