Foutcode 1204

Je wilt tv-kijken met de Ziggo Extra Mediabox XL, maar dat wil niet lukken want je ziet de foutcode 1204 in beeld. Hier helpen we je verder met oplossen van het probleem.

Wat betekent foutcode 1204?

Je ziet deze foutcode omdat de kleine Extra Mediabox XL geen verbinding meer kan maken met de grote Mediabox XL. De Extra Mediabox XL heeft de mediabox bij je eerste televisie nodig om te kunnen werken. 

Zo los je foutcode 1204 op

Het probleem ontstaat waarschijnlijk bij de grote  Mediabox XL. Daarom gaan we hier een paar checks doen. Loop dus even naar je eerste tv en zet hem aan.

1. Herstart je Mediabox XL

De snelste oplossing voor dit probleem kan zijn dat de Mediabox XL even opnieuw opgestart moet worden. Probeer dat daarom als eerste.

Dat doe je eenvoudig via de aan-/uitknop op de achterkant van de mediabox. Zet het apparaat voor minimaal 10 seconden uit en zet hem daarna weer aan.

Wacht tot je weer beeld hebt op je tv. Loop hierna naar je Extra Mediabox XL terug en herstart deze ook via de aan-/uitknop.

2. Stel de mediaboxen opnieuw in 

Heeft het herstarten van de mediaboxen geen effect en is er de afgelopen tijd niks veranderd aan je inrichting? Probeer dan de installatie opnieuw uit te voeren. Het is in dat geval belangrijk dat je de volgende volgorde aanhoudt:

  1. Reset de Mediabox XL in je woonkamer door het apparaat opnieuw in te stellen.
  2. Koppel de Extra Mediabox XL opnieuw door het apparaat opnieuw in te stellen.

3. De foutcode blijft?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft de foutmelding hardnekkig in beeld? Niet getreurd, we gaan rustig verder. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo