Foutcode 1201

Je hebt de Extra Mediabox XL aangesloten met een coaxkabel en probeert het apparaat te installeren. Helaas zie je de foutcode 1201. Hier lees je hoe je de Extra Mediabox XL via MoCA installeert.

Wat betekent foutcode 1201?

De kleine Extra Mediabox XL probeert via een coaxkabel verbinding te maken met de grote Mediabox XL. Deze techniek heet MoCA en dit zorgt ervoor dat de mediaboxen met elkaar kunnen 'praten'. Je ziet foutcode 1201 omdat de Extra Mediabox XL via MoCA geen verbinding kan krijgen met de Mediabox XL op je eerste televisie. Hierdoor lukt het je niet om de installatie af te ronden.

Zo los je foutcode 1201 op

We gaan de meest voorkomende oorzaken en oplossingen met je doornemen. Als eerste controleren we de instellingen van de grote Mediabox XL

1. Staat het energieniveau juist ingesteld?

We beginnen met het controleren van de Mediabox XL. Als hier het verkeerde energieniveau staat ingesteld, veroorzaakt dat foutcode 1200 op de Extra Mediabox XL

  • Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
  • Ga naar Opties.
  • Selecteer Voorkeursinstellingen en druk op OK.
  • Selecteer Energieverbruik in stand-by en druk op OK.
  • Selecteer Hoog en druk op OK.

Herstart hierna de Ziggo Extra Mediabox XL met de aan-/uitknop op de achterkant en probeer de installatie opnieuw.

2. Is de Ziggo Extra Mediabox XL geregistreerd?

Controleer of de Extra Mediabox XL geregistreerd staat op je abonnement. Ook dit doe je via het menu van de Mediabox XL.

  • Druk op de Menuknop van je afstandsbediening
  • Ga naar Opties
  • Selecteer Uitgebreide instellingen en druk op OK
  • Selecteer Mediabox XL en druk op OK
  • Selecteer Actieve extra mediaboxen en druk op OK
  • Controleer het cijfer achter Max aantal extra Mediabox(en). 

Het cijfer dat je hier ziet geeft het aantal Extra mediaboxen aan die op je abonnement geregistreerd staan. De grote mediabox telt niet mee. 

Staan er 0 extra mediaboxen geregistreerd of is het cijfer lager dan het aantal extra mediaboxen die je in huis hebt? Dan moet de Extra Mediabox XL die je probeert te installeren nog geregistreerd worden. Dit doe je door ons te bellen. Hierna kun je weer verder met de installatie.

3. Wordt het MoCA-signaal geblokkeerd?

Het MoCA-signaal waarmee de Extra Mediabox XL verbinding probeert te maken met de Mediabox XL in je woonkamer kan geblokkeerd worden. Dit is het geval als er bijvoorbeeld splitters of wandcontactdozen in je huis zitten die niet geschikt zijn voor het MoCA-signaal.

4. Probeer het opnieuw met een netwerkkabel

Lukt het niet om verbinding te maken via MoCA over een coaxkabel? Dan is dit misschien niet de geschikte aansluitmethode voor je situatie. De afstand is bijvoorbeeld te groot of je hebt coaxkabels, wandcontactdozen of splitters die het MoCA-signaal blokkeren. Dat los je op door een netwerkkabel te gebruiken om de Extra Mediabox XL aan te sluiten. Bij gebruik van een netwerkkabel is de afstand tussen de mediaboxen geen probleem. Zorg er wel voor dat je de netwerkkabel rechtstreeks aansluit tussen de Mediabox XL en de Extra Mediabox XL. Als er een router of wifi-modem tussen zit, raakt het signaal geblokkeerd.

5. De foutcode blijft?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft de foutmelding hardnekkig in beeld? Niet getreurd, we gaan rustig verder. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo