Foutcode 1200

Je probeert een Ziggo Extra Mediabox XL te installeren via een netwerkkabel, maar er staat foutcode 1200 in beeld. Hier lees je wat de de oorzaak is en hoe je dit oplost.

Wat betekent foutcode 1200?

Je wil de kleine Extra Mediabox XL installeren via een netwerkkabel. Maar de extra mediabox kan geen verbinding maken met de grote Mediabox XL. Daarom zie je foutcode 1200 op je tv. Hier volgen de oorzaken en oplossingen.

Zo los je foutcode 1200 op

We gaan de meest voorkomende oorzaken en oplossingen met je doornemen. Als eerste controleren we de instellingen van de Mediabox XL. Loop dus even naar je grote ontvanger en zet je tv aan.

1. Staat het energieniveau juist ingesteld?

We beginnen met het controleren van de Mediabox XL. Als hier het verkeerde energieniveau staat ingesteld, veroorzaakt dat foutcode 1200 op de Extra Mediabox XL.

  • Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
  • Ga naar Opties.
  • Selecteer Voorkeursinstellingen en druk op OK.
  • Selecteer Energieverbruik in stand-by en druk op OK.
  • Selecteer Hoog en druk op OK.

Heb je het juiste energieniveau ingesteld op de grote Mediabox XL? Herstart dan de Extra Mediabox XL met de aan-/uitknop op de achterkant en probeer het opnieuw.

2. Is de Ziggo Extra Mediabox XL geregistreerd?

Controleer of de Extra Mediabox XL geregistreerd staat op je abonnement. Ook dit doe je via het menu van de Mediabox XL.

  • Druk op de Menuknop van je afstandsbediening
  • Ga naar Opties
  • Selecteer Uitgebreide instellingen en druk op OK
  • Selecteer Mediabox XL en druk op OK
  • Selecteer Actieve extra mediaboxen en druk op OK
  • Controleer het cijfer achter Max aantal extra Mediabox(en). 

Het cijfer dat je hier ziet geeft het aantal Extra mediaboxen aan die op je abonnement geregistreerd staan. De grote mediabox telt niet mee. 

Staan er 0 extra mediaboxen geregistreerd of is het cijfer lager dan het aantal extra mediaboxen die je in huis hebt? Dan moet de Extra Mediabox XL die je probeert te installeren nog geregistreerd worden. Dit doe je door ons te bellen. Hierna kun je weer verder met de installatie.

3. Zijn de mediaboxen rechtstreeks verbonden?

Staat het juiste energieniveau ingesteld en is de Extra Mediabox XL geregistreerd? Controleer of je de netwerkkabel juist hebt aangesloten. De netwerkkabel moet rechtstreeks aangesloten worden tussen de Mediabox XL en de Extra Mediabox XL. De netwerkkabel mag dus niet eerst naar een router of wifi-modem gaan. 

4. Probeer het opnieuw met een andere netwerkkabel of via een coaxkabel

Heb je de oplossing nog niet gevonden? Probeer dan de installatie opnieuw met een andere netwerkkabel. Als de netwerkkabel beschadigd is dan kun je dit van de buitenkant meestal niet zien. Gebruik alleen een netwerkkabel van het type CAT5 of CAT6. Je kunt het ook met een coaxkabel proberen. Gebruik in dat geval altijd een coaxkabel met het Kabel Keur logo. Zo weet je zeker dat je een coaxkabel in huis haalt die geschikt is voor digitale televisie.

5. Alles geprobeerd, maar de foutcode blijft?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft de foutmelding hardnekkig in beeld? Niet getreurd, we gaan rustig verder. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo