Foutcode 1060

De Ziggo Mediabox XL kan de installatie niet uitvoeren. Lees hier meer over de oplossing voor dit probleem.

Wat betekent foutcode 1060?

Vanuit je tv-aansluiting loopt er een coaxkabel naar je mediabox. Hiermee wordt het tv-signaal naar de mediabox verstuurd. De kwaliteit van het tv-signaal is helaas niet goed genoeg om de installatie te kunnen voltooien.

Zo los je foutcode 1060 op

Voordat we beginnen met verschillende checks bij je, willen we eerst zeker weten dat het probleem niet wordt veroorzaakt in ons netwerk. Als er namelijk een storing is kan het uitgaande signaal verstoord raken. Als dit niet het geval is, lopen we stap voor stap de mogelijke oorzaken met je door.

1. Is er een storing bij Ziggo?

Controleer of er een storing bekend is bij je in de buurt. Dit kan de foutcode namelijk veroorzaken. Is er een storing bekend? Wacht dan even tot de storing is verholpen. Herstart hierna de Mediabox XL door 10 seconden de stroom eraf te halen.

2. Is er een UMU-01 aangesloten?

In bepaalde gebieden in Nederland hebben we in het verleden de UMU-01 signaalverdeler geleverd bij internetaansluitingen. Deze signaalverdeler blokkeert helaas het signaal van de Mediabox XL. Je herkent een UMU-01 aan de tekst UMU-01 linksboven op de verdeler. Controleer nu of je ergens zo'n signaalverdeler hebt zitten. Als je een UMU-01 tegenkomt kun je de verdeler er zelf afdraaien. Je steekt vervolgens de coaxkabel rechtstreeks in de tv-aansluiting. Hou je een kabel over die je niet kunt aansluiten? Bel ons dan even en dan sturen we je een geschikte signaalverdeler.

3. Wordt het retoursignaal geblokkeerd?

De Mediabox XL heeft naast een inkomend signaal ook een uitgaand signaal nodig om bijvoorbeeld On Demand een film of serie te bestellen. Dit heet retoursignaal. Bij het opstarten heeft de mediabox dit retoursignaal nodig. Sommige splitters, versterkers of wandcontactdozen laten geen retoursignaal door. Je test dit eenvoudig met de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het pand binnenkomt. Dat is meestal in de meterkast of de kamer.
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
  • Sluit je Mediabox XL direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel.
  • Herstart de Mediabox XL met de aan-/uitknop op de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan wordt het retoursignaal van de Mediabox XL ergens in huis geblokkeerd door een splitter of wandcontactdoos. Je lost dit eenvoudig op door de splitters en wandcontactdozen te vervangen voor geschikte splitters en wandcontactdozen

4. Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo