Foutcode 1060

De Ziggo Mediabox XL kan de installatie niet uitvoeren. Lees hier meer over de oplossing voor dit probleem.

Wat betekent foutcode 1060?

Vanuit je tv-aansluiting loopt er een coaxkabel naar je mediabox. Hiermee wordt het tv-signaal naar de mediabox verstuurd. De kwaliteit van het tv-signaal is helaas niet goed genoeg om de installatie te kunnen voltooien.

Zo los je foutcode 1060 op

Voordat we beginnen met verschillende checks, willen we eerst zeker weten dat het probleem niet wordt veroorzaakt in ons netwerk. Als er namelijk een storing is kan het uitgaande signaal verstoord raken. Als dit niet het geval is, lopen we stap voor stap de mogelijke oorzaken met je door.

1. Bekijk het display van de Mediabox XL

Brandt het offline lampje lampje op je mediabox? Ga dan verder naar stap 2.

Brandt er geen offline lampje? Dan is er een verbinding met Ziggo, maar dan gaat er iets anders mis. Wil je ons dan even bellen?

Offline lampje Ziggo Mediabox XL

2. Blijft het offline lampje branden?

Dan komt de mediabox niet online. Dit wordt veroorzaakt door geen of een slecht tv-signaal. Signaalproblemen kunnen ontstaan door een verouderde kabel, wandcontactdoos of slechte connectoren. Het kan ook komen door een storing in ons netwerk. Check snel waar het probleem zit.

3. Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo