Foutcode 1050

De Ziggo Mediabox XL probeert de installatie te starten, maar dat is mislukt door een technisch probleem. Hier lees je hoe je het oplost.

Wat betekent foutcode 1050?

Je hebt de Mediabox XL aangesloten en je wilt de mediabox installeren. Tijdens het opstarten is het apparaat helaas tegen een technisch probleem aangelopen. Je ziet daarom foutcode 1050 in beeld.

Zo los je foutcode 1050 op

De foutcode 1050 los je op door de Mediabox XL te resetten. Dit doe je zo:

1. Zet de mediabox uit en aanzetten

Zet eerst de Mediabox XL helemaal uit. Dit doe je met de aan-/uitknop op de achterkant van het apparaat.

2. Houd de -knop ingedrukt

Rechtsvoor op het display zie je de volgende knoppen: - CH +
Houd -knop  ingedrukt en druk hierna op de aan-/uitknop (op de achterkant van de mediabox) om de mediabox weer aan te zetten. Blijf de -knop op de voorkant net zolang ingedrukt houden tot er SCANNING op het display van de Mediabox XL komt te staan.

3. Wacht even af

Zodra er SCANNING in het display staat laat je de knop los. Wacht hierna even af. Je ziet binnen enkele minuten het installatiescherm op je tv verschijnen.

4. Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo