Foutcode 1010

Je bent de Ziggo Mediabox XL aan het installeren, maar je kunt niet verder omdat je foutcode 1010 in beeld ziet. We gaan je op deze pagina helpen zodat je weer verder kunt met installeren.

Wat betekent foutcode 1010?

De Mediabox XL heeft twee soorten signaal nodig. Een inkomend signaal voor bijvoorbeeld digitale televisie en een uitgaand signaal om te kunnen communiceren met ons netwerk. Foutcode 1010 betekent dat het uitgaande signaal geblokkeerd wordt of dat het signaal zo erg verstoord wordt dat het niet aankomt in ons netwerk. Hierdoor kun je de installatie niet afmaken.

Controleer of er een storing bekend is bij je in de buurt. Is er een storing bekend? Wacht dan even af totdat de storing is verholpen. Herstart daarna de Mediabox XL door tien seconden de stroom eraf te halen.

Los foutcode 1010 stap voor stap op

1. Is er een storing bij Ziggo?

Vul hier je postcode en huisnummer in.

Is er een storing bekend? Wacht dan even af totdat de storing is verholpen. Herstart daarna de Mediabox XL door tien seconden de stroom eraf te halen.

2. Signaalverdeler type UMU-01 aangesloten?

In bepaalde gebieden in Nederland hebben we in het verleden de UMU-01 signaalverdeler geleverd bij internetaansluitingen. Deze signaalverdeler blokkeert helaas het signaal van de Mediabox XL. Je herkent een UMU-01 aan de tekst UMU-01 linksboven op de verdeler. Controleer nu of je ergens zo'n signaalverdeler hebt zitten. Als je een UMU-01 tegenkomt kun je de verdeler er zelf afdraaien. Je steekt vervolgens de coaxkabel rechtstreeks in de tv-aansluiting. Hou je een kabel over die je niet kunt aansluiten? Chat met een van onze medewerkers, dan sturen we je een geschikte signaalverdeler.

UMU-01 Ziggo

3. Wordt het retoursignaal geblokkeerd?

Zoals je hebt kunnen lezen heeft de Mediabox XL naast een inkomend signaal ook een uitgaand signaal nodig om bijvoorbeeld On Demand een film of serie te bestellen. Dit heet retoursignaal. De mediabox heeft dit retoursignaal nodig. Sommige splitters, versterkers of wandcontactdozen laten geen retoursignaal door. Je test dit eenvoudig met de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het gebouw binnenkomt. Meestal is dat de meterkast of de woonkamer.
hoofdaansluiting Ziggo
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
splitter Ziggo
  • Sluit je Mediabox XL direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel.
 
  • Herstart de Mediabox XL met de aan-/uitknop op de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan wordt het retoursignaal van de Mediabox XL ergens in huis geblokkeerd door een splitter of wandcontactdoos. Je lost dit eenvoudig op door de splitters en wandcontactdozen te vervangen voor geschikte splitters en wandcontactdozen

4. Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Chat met een van onze medewerkers, dan zoeken we samen naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo Go kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo