Foutcode 1002

Hieronder lees je wat deze foutcode precies betekent.

Wat betekent foutcode 1002?

Bij het installeren zoekt de Mediabox XL naar de juiste informatie op het signaal. Als dat niet lukt, zie je foutcode 1002.

Zo los je foutcode 1002 op

We gaan de meest voorkomende oorzaken en oplossingen met je doornemen. Eerst checken we of er een storing in ons netwerk is.

1. Is er een storing bij Ziggo?

Controleer of er een storing is bij je in de buurt. Dat kan de oorzaak zijn. Is er een storing bekend? Wacht dan even totdat de storing is verholpen. Herstart hierna de Mediabox XL door tien seconden de stroom eraf te halen. En kijk of het dan wel lukt.

2. Controleer de bekabeling

Gebruik voor de Mediabox XL Ziggo geschikt kabels. Wil je weten of je kabels in orde zijn? Test dan of het wel lukt om de Mediabox XL direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten. Dat doe je met de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het pand binnenkomt. Dat is meestal in de meterkast of de kamer.
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
  • Sluit je Mediabox XL direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel.
  • Herstart de Mediabox XL met de aan-/uitknop op de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan weet je dat er ergens iets misgaat met de kabels in huis.

3. Alles geprobeerd, maar de foutcode blijft?

Is die hardnekkige foutcode nog niet weg? Schakelen we gewoon nog een tandje bij. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen verder naar de oplossing.

De nieuwste vragen over Mediabox XL

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1020 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1020 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1020 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Mediabox XL

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo