Foutcode 1002

Hieronder lees je wat deze foutcode precies betekent.

Wat betekent foutcode 1002?

Bij het installeren zoekt de Mediabox XL naar de juiste informatie op het signaal. Als dat niet lukt, zie je foutcode 1002.

Zo los je foutcode 1002 op

Bij het installeren zoekt de Mediabox XL naar de juiste informatie op het signaal. Als dat niet lukt, zie je foutcode 1002.

We gaan de meest voorkomende oorzaken en oplossingen met je doornemen. Eerst checken we of er een storing in ons netwerk is.

1. Is er een storing bij Ziggo?

Vul hier je postcode en huisnummer in.

Is er een storing bekend? Wacht dan even af totdat de storing is verholpen. Herstart daarna de Mediabox XL door tien seconden de stroom eraf te halen.

2. Controleer de bekabeling

Gebruik voor de Mediabox XL Ziggo geschikt kabels. Wil je weten of je kabels in orde zijn? Test dan of het wel lukt om de Mediabox XL direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten. Dat doe je met de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het gebouw binnenkomt. Meestal is dat de meterkast of de woonkamer.
hoofdaansluiting Ziggo
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
splitter Ziggo
  • Sluit je Mediabox XL direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel.
  • Herstart de Mediabox XL met de aan-/uitknop op de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan weet je dat er ergens iets misgaat met de kabels in huis.

3. Alles geprobeerd, maar de foutcode blijft?

Is die hardnekkige foutcode nog niet weg? Schakelen we gewoon nog een tandje bij. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen verder naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo