Webspace stopt in 2020

Aan alles komt een eind. Tot 13 april 2015 kreeg je bij ons opslagruimte op het internet. Zo kon je een eigen website of bestanden opslaan. Dit noemden we Webspace. Omdat er tegenwoordig betere gratis diensten op de markt zijn, die bovendien veel meer ruimte aanbieden, zetten we eind 2020 de dienst Webspace uit.

Wat nu?

Wanneer je Webspace nog gebruikt, controleer dan snel of er bestanden op staan die je wil bewaren. Dat doe je door op je eigen Webspace te kijken. Je gebruikt hiervoor het beste een FTP-programma. Daarbij heb je deze gegevens nodig:

Ziggo (en voorgangers)

  • servernaam: homedrive.ziggo.nl
  • gebruikersnaam: (je volledige e-mailadres)
  • wachtwoord: (het wachtwoord van je e-mailadres)
  • poort: 21

UPC

  • servernaam: members.chello.nl
  • gebruikersnaam: (alles voor de @ in je e-mailadres)
  • wachtwoord: (het wachtwoord van je e-mailadres)

Zoektips

Het adres van je Webspace is gerelateerd aan de benaming van je e-mailadres. Stel dat je e-mailadres bij Ziggo jan@ziggo.nl is, dan is het adres van je website: http://members.ziggo.nl/jan. Of als je e-mailadres bij Ziggo piet@home.nl is, dan is het adres van je website: http://members.home.nl/piet.

Je zette normaal gesproken je bestanden op Webspace met dat FTP-programma, dus het kan zijn dat je die bestanden ook nog ergens op je computer hebt staan. Dat maakt het veiligstellen van je bestanden een stuk eenvoudiger. 

Onze servicemedewerkers kunnen je niet helpen bij het terugvinden van je bestanden, maar op de Ziggo Community kun je altijd je vraag stellen aan ervaren gebruikers van Ziggo.

Alternatieven voor Webspace

Waar kun je voortaan je bestanden online opslaan? Hieronder zie je een paar populaire mogelijkheden. Op internet vind je vast nog veel meer alternatieven. We raden niet de ene optie aan boven de andere. Kijk naar wat je wil opslaan en maak een keuze. 

Ziggo Mail

Je kunt bestanden opslaan en delen met Ziggo Mail

Online opslag

Websites

Voor het hosten van een website is er veel keus. Bijvoorbeeld:

Gratis hosting wordt bij veel aanbieders betaald door het tonen van advertenties. Houd daar rekening mee wanneer je een keuze maakt. Betaalde webhosting is vrijwel altijd reclamevrij en hoeft niet duur te zijn.   

Veelgestelde vragen

Sinds 2015 bieden we Webspace niet meer aan en hebben we het platform niet meer ontwikkeld. Het is inmiddels niet meer up-to-date en bovendien zijn er genoeg gratis betere diensten op de markt. Reden voor ons om nu de dienst te stoppen. Je leest hierboven een aantal diensten die je zou kunnen gaan gebruiken. 

Hopelijk weet je nog hoe je ooit de data op het stukje opslagruimte hebt geplaatst. De opslagruimte was destijds te vinden met hulp van je gebruikersnaam, zoals bijvoorbeeld: 

http://members.ziggo.nl/jan 

http://members.home.nl/piet 

Hoe je de bestanden daar gekregen hebt, weten we helaas niet. Dat mocht je doen zoals je wilde. Vaak gebeurde dat met een FTP-programma op je computer. Google op ‘free FTP client’ als je geen FTP-programma (meer) hebt. Onze servicemedewerkers kunnen je daarmee niet helpen. Goede kans dat je nog ergens een map op je computer hebt met de bestanden die je ook op je opslagruimte hebt staan. Tip: als je regelmatig een back-up van je bestanden maakte, vind je de bestanden wellicht ook nog terug in je back-up. 

Onze servicemedewerkers kunnen je hierbij niet helpen maar op de Ziggo Community kun je altijd je vraag stellen aan ervaren gebruikers van Ziggo.

We hebben ons best gedaan iedereen te bereiken die de afgelopen jaren nog wat hebben aangepast op hun Webspace. Sinds 1 april 2020 is de ondersteuning gestopt. Voor het einde van dit jaar zetten we Webspace uit. Daarna kun je niet meer bij de bestanden en wij ook niet. 

Je gebruikt een e-mailadres van Ziggo of voorgangers om op Webspace te komen. Dat mailadres en het bijbehorende wachtwoord beheer je in Mijn Ziggo . Vind je het daar niet? Neem dan contact met ons op

Ja, dat mag. Bel ons in dat geval even via 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 – 1884 (normaal tarief). 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo