Geen internetverbinding via een netwerkkabel

Geen internetverbinding via een netwerkkabel

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Herstart je modem

    a.

    Haal de stroomstekker van het wifi-modem uit het stopcontact.

    b.

    Wacht 1 minuut.

    c.

    Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.

    d.

    Wacht tenminste 5 minuten. Je wifi-modem is dan volledig opnieuw opgestart.

    e.

    We gaan nu controleren of je modem het internetsignaal weer heeft opgepikt. 

    • Wifi-modem:
      Heb je een Ubee, Cisco Thomson, Technicolor of Hitron modem? Controleer de status van de eerste 4 lampjes van het modem. Kies hieronder voor Ja als deze lampjes continu branden.

    • Connect Box:
      Heb je een wit wifi-modem met een oranje Ziggo logo op de voorkant? Als er onderaan het modem alleen een wit statuslampje brandt, is alles in orde. Kies hieronder voor Ja.

    • Horizon Mediabox:
      Gebruik je de Horizon Mediabox als wifi-modem? Zodra de Horizon mediabox klaar is met opstarten, kan je weer online. Als er toch wat misgaat, brandt er een offline lampje. Kies hieronder voor Ja als het offline lampje na 5 minuten nie meer brandt.

    Branden de lampjes van je wifi-modem of Horizon correct (zonder te knipperen)?

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Herstart je modem en Wifibooster

    a.

    Haal de stroomstekker van het wifi-modem uit het stopcontact.

    b.

    Wacht 1 minuut.

    c.

    Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.

    d.

    Wacht tenminste 5 minuten. Je wifi-modem is dan volledig opnieuw opgestart.

    e.

    Herstart nu je losse router of Wifibooster door deze 1 minuut van de stroom te halen en weer aan te sluiten.

    f.

    Loop nu weer terug naar je wifi-modem. We gaan controleren of je modem het internetsignaal weer heeft opgepikt. 

    • Wifi-modem:
      Heb je een Ubee, Cisco Thomson, Technicolor of Hitron modem? Controleer de status van de eerste 4 lampjes van het modem. Kies hieronder voor Ja als deze lampjes continu branden.

    • Connect Box:
      Heb je een wit wifi-modem met een oranje Ziggo logo op de voorkant? Als er onderaan het modem alleen een wit statuslampje brandt, is alles in orde. Kies hieronder voor Ja.

    • Horizon Mediabox:
      Gebruik je de Horizon Mediabox als wifi-modem? Zodra de Horizon mediabox klaar is met opstarten, kan je weer online. Als er toch wat misgaat, brandt er een offline lampje. Kies hieronder voor Ja als het offline lampje na 5 minuten nie meer brandt.

    Branden de lampjes van je wifi-modem of Horizon correct (zonder te knipperen)?

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Waar ben je mee verbonden?

    Je hebt geen bekabelde internetverbinding. Geef aan waar de kabel van het apparaat mee verbonden is.

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Controleer of het wifi-modem goed is aangesloten

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem goed met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dit is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Die zit meestal in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Vanuit de hoofdaansluiting hoort de bijgeleverde coaxkabel goed aangesloten te zijn op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    connectbox online lampjes

    Branden de lampjes van je wifi-modem of Horizon correct (zonder te knipperen)?

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem goed via de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dit is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Dit is meestal in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Vanuit de hoofdaansluiting hoort de bijgeleverde kabel met F-connector goed vastgeschroefd te zijn op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    Verplaats in dat geval je modem naar de hoofdaansluiting.

    Gebruik altijd de bijgeleverde kabel met F-connector om het wifi-modem aan te sluiten.

    connectbox online lampjes

    Branden nu de eerste 4 lampjes van het modem stabiel?

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Controleer de verbinding

    Probeer een willekeurige website uit. Bijvoorbeeld ziggo.nl.

    Heb je nu een werkende internetverbinding?

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Contact Laten we het samen verder oplossen

    Je hebt alle stappen goed doorlopen. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
    Neem contact op met onze Klantenservice. Dan kijken we samen naar een oplossing.

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Vervang de internetkabel

    a.

    Vervang de internetkabel (UTP-kabel) tussen het modem en de computer.

    b.

    Probeer een willekeurige website uit. Bijvoorbeeld www.ziggo.nl.

    Heb je nu een werkende internetverbinding?

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Heb je een andere kabel?

    Je hebt je modem herstart waarop je rechtstreeks met een kabel aangesloten bent. De internetverbinding werkt helaas nog niet. De internetkabel (UTP-kabel) die je gebruikt, kan de boosdoener zijn.

    Heb je een andere internetkabel om je verbinding mee te testen?

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Controleer de verbinding

    Probeer een willekeurige website uit. Bijvoorbeeld ziggo.nl.

    Heb je nu een werkende internetverbinding?

  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Je hebt de oorzaak gevonden!

    Je bent rechtstreeks aangesloten op je modem en de verbinding werkt nu goed.
    Er zijn nu twee mogelijkheden:

    • Heb je je verbinding getest met dezelfde internetkabel die tussen je modem en router zat? Dan werkt die kabel goed en zit het probleem in je router. Zet je router terug naar de fabrieksinstellingen. Hoe je dit doet, zie je in de handleiding.
    • Heb je voor deze test een andere internetkabel gebruikt dan degene die tussen je modem en router zat? Dan was de internetkabel de oorzaak van je probleem. Je kunt je router weer aansluiten met de andere UTP-kabel.
  • Geen internet en rechtstreeks verbonden met het modem? Of met een Wifibooster? Meestal herstel je met de volgende paar stappen snel je internetverbinding.

    Sluit rechtstreeks aan op het modem

    Controleer je internetverbinding als je een pc of laptop direct op het modem aansluit met je internetkabel. Hiervoor kun je de kabel gebruiken die tussen je modem en wifi-router zit. 

    a.

    Sluit je computer met een internetkabel (UTP-kabel) rechtstreeks aan op het modem.

    b.

    Omdat je nu rechtstreeks verbonden met het modem is het nodig om het opnieuw te resetten. Haal de stroomstekker van het wifi-modem uit het stopcontact.

    c.

    Wacht 1 minuut.

    d.

    Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.

    e.

    Wacht minstens 5 minuten. Je wifi-modem is nu opnieuw opgestart.

    f.

    Probeer een willekeurige website uit. Bijvoorbeeld www.ziggo.nl.

    Werkt je internet nu?