Eerdere voorbeelden van phishing

Internetcriminelen worden steeds creatiever in het vissen naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes, enzovoorts. Wij vinden het daarom belangrijk dat je zelf phishing kunt herkennen. Op deze pagina laten wij je voorbeelden zien van phishingmails die in omloop zijn geweest en waarvan het leek alsof ze van Ziggo kwamen. Ook geven we uitleg hoe je deze e-mails en berichten als phishing herkent.

Bij ons gemeld Type Onderwerp Voorbeeld
11 maart 2020 e-mail infoline Voorbeeld 73
11 maart 2020 e-mail Automatische incasso laatste Ziggo factuur niet gelukt Voorbeeld 72
10 maart 2020 pop-up
ziggo Account gebruiker Voorbeeld 71
10 maart 2020
pop-up
Wij hebben een verrassing voor ziggo.nl-klanten! Voorbeeld 70
9 maart 2020
e-mail
Informatie Voorbeeld 69 
9 maart 2020
e-mail
Automatische incasso laatste Ziggo factuur niet gelukt Voorbeeld 68
4 maart 2020 e-mail NOTIFICATION, Voorbeeld 67
4 maart 2020 e-mail Upc Account Bijwerken Voorbeeld 66
3 maart 2020 e-mail A­ct­i­on R­e­q­ui­re­d Voorbeeld 65 
2 maart 2020 e-mail
Full Blocked Voorbeeld 64 
29 februari 2020 pop-up Beste Ziggo klant, Gefeliciteerd! Voorbeeld 63
27 februari 2020 e-mail Your mailbox has exceeded the storage limit Voorbeeld 62
25 februari 2020 e-mail Ziggo: Uw gegevens zijn niet geverifieerd Voorbeeld 58
26 februari 2020 e-mail Algemene voorwaarden Voorbeeld 61
25 februari 2020 e-mail Info @ Ziggo Voorbeeld 60
25 februari 2020 e-mail NEW MESSAGES INFO Voorbeeld 59
24 februari 2020 e-mail Ziggo: Uw gegevens zijn niet geverifieerd Voorbeeld 58
17 februari 2020 e-mail Upc Account Bijwerken Voorbeeld 57
12 februari 2020 e-mail Nieuwe online applicatie Voorbeeld 56
11 februari 2020
e-mail klantenservice: reageer alstublieft Voorbeeld 55
10 februari 2020 e-mail Ziggo Account Bijwerken Voorbeeld 54
7 februari 2020
e-mail
Er is een nieuwe ziggo-update beschikbaar Voorbeeld 53 
7 februari 2020
e-mail
Ziggo Account Bijwerken Voorbeeld 52
6 februari 2020 e-mail Nieuwe verbinding Voorbeeld 51
4 februari 2020

e-mail
Aanmelden in de kennisgeving van Ziggo Voorbeeld 50
30 januari 2020
e-mail
Er is een nieuwe ziggo update beschikbaar

Voorbeeld 49
30 januari 2020 e-mail Office 30/Jan/2020 Voorbeeld 48
29 januari 2020

e-mail

ZIGGO-MELDING Voorbeeld 47
26 januari 2020 e-mail uw laatste factuur is verdubbeld ! Voorbeeld 46
26 januari 2020 e-mail Bevestiging e-mailadreswijziging Voorbeeld 45
25 januari 2020 e-mail We hebben iets ongewoons ontdekt over een recente aanmelding bij Voorbeeld 44
24 januari 2020 e-mail

Ziggo Account Bijwerken Voorbeeld 40
23 januari 2020 e-mail Ziggo Account Bijwerken Voorbeeld 40
22 januari 2020

e-mail

Gefeliciteerd, Je hebt (1) Ziggo-pakket in afwachting van levering.  Voorbeeld 43
22 januari 2020 e-mail Dear [Naam], Voorbeeld 42
20 januari 2020 e-mail Onderwerp: ? we hebben een belangrijke boodschap voor je [E-MAILADRES] - bevestiging nodig Voorbeeld 41
17 januari 2020
e-mail
Ziggo Account Bijwerken Voorbeeld 40
17 januari 2020
e-mail
Upc Account Bijwerken Voorbeeld 33
16 januari 2020
e-mail uw laatste factuur is verdubbeld ! Voorbeeld 39
15 januari 2020 e-mail

Het spijt ons, accepteer deze 300 Euro van ons Voorbeeld 38
13 januari 2020 e-mail Wijziging factuuradres Voorbeeld 37
13 januari 2020 e-mail Vergeten cadeaubon voor Voorbeeld 36
13 januari 2020 e-mail Ziggo Account Bijwerken Voorbeeld 31
8 januari 2020 e-mail Houd je van verrassingen? U bent op de juiste plaats. Voorbeeld 35
6 januari 2020 e-mail BESTE ZIGGO.NL GEBRUIKER, Voorbeeld 34
19 december 2019 e-mail Upc Account Bijwerken
Voorbeeld 33
11 december 2019 e-mail Upc Account Bijwerken
Voorbeeld 32
4 december 2019
e-mail
Ziggo Account Bijwerken Voorbeeld 31
4 december 2019
e-mail
Je bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen Voorbeeld 30
3 december 2019 e-mail U hebt (1) nieuw bericht ! Vordering na dubbele betaling van een factuur Voorbeeld 29
2 december 2019 e-mail Beste E-mail Gebruikesnaal (@ziggo.nl) Voorbeeld 28
27 novemenber 2019

  U hebt (1) nieuw bericht ! Vordering na dubbele betaling van een factuur Voorbeeld 27
26 novemenber 2019 e-mail

Account bijwerken

Voorbeeld 26
19 novemenber 2019 e-mail Upc Account Bijwerken Voorbeeld 25
13 november 2019 e-mail Upc Account bijwerken Voorbeeld 24
11 november 2019 pop-up Ziggo klantendienst Voorbeeld 23
10 november 2019 e-mail
Verbinding geblokkeerd Voorbeeld 22
10 november 2019 e-mail
RE Voorbeeld 21
7 november 2019

e-mail Het spijt ons! Accepteer deze speciale geschenken. Voorbeeld 17
7 november 2019

e-mail Gefeliciteerd ,Bevestiging van de levering van uw gratis Ziggo-geschenk Voorbeeld 19
7 november 2019 e-mail U heeft (1) pakket op voorraad. Waar wilt u het laten bezorgen? Voorbeeld 18
7 november 2019 e-mail ? we hebben een belangrijke boodschap voor je  - bevestiging nodig Voorbeeld 20
6 november 2019 e-mail

je GRATIS Ziggo wacht op je - Bevestiging nodig! Voorbeeld 19
5 november 2019 e-mail Levering van het geschorste pakket Voorbeeld 18
5 november 2019 e-mail Het spijt ons! Accepteer deze speciale geschenken. Voorbeeld 17
5 november 2019 e-mail Upc Account Bijwerken Voorbeeld 16
2 november 2019 e-mail FWD: Verbinding geblokkeerd
Voorbeeld 14
2 november 2019 e-mail Uw account zal inactief zijn. Voorbeeld 15
1 november 2019 e-mail FWD: Verbinding geblokkeerd Voorbeeld 14
31 oktober 2019 e-mail

Account geblokkeerd. Voorbeeld 13
31 oktober 2019 e-mail Vernieuwing van het veiligheidscertificaat voor Ziggo : Voorbeeld 12
28 oktober 2019 e-mail Uw e-mail onderhouden Voorbeeld 11
28 oktober 2019 e-mail Nieuw belangrijk bericht Voorbeeld 10
27 oktober 2019 e-mail
Kennisgeving van sluiting Voorbeeld 9
26 oktober 2019 e-mail
U komt in aanmerking voor een terugbetaling Voorbeeld 8
25 oktober 2019
e-mail
Ziggo Account Bijwerken
Voorbeeld 7
25 oktober 2019 e-mail Ziggo Account Bijwerken Voorbeeld 6
24 oktober 2019 e-mail Upc Acount Bijwerken Voorbeeld 5
24 oktober 2019 e-mail RE:  KENNISGEVING SLUITING VAN UW DANSREKENING 24U Voorbeeld 4
19 oktober 2019 e-mail VERLENG VEILIGHEID SCERTIFICAAT :
Voorbeeld 3
18 oktober 2019 e-mail U heeft een probleem met uw account! Bevestig - #ZIG1038361 Voorbeeld 2
18 oktober 2019 e-mail
Upc Account Bijwerken Voorbeeld 1

Het is misschien even scrollen, maar hieronder kun je alle voorbeelden zien van phishingmails die bij ons bekend zijn.

Voorbeeld 73: infoline

10 maart 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Ziggo adverteert niet op deze manier. Wij kiezen voor een persoonlijke communicatie. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord, inloggegevens of persoonsgegevens.

Voorbeeld 72: Automatische incasso laatste Ziggo factuur niet gelukt

10 maart 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Ziggo adverteert niet op deze manier. Wij kiezen voor een persoonlijke communicatie. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord, inloggegevens of persoonsgegevens.

Voorbeeld 71: ziggo Account gebruiker

10 maart 2020 (en later) - Op verschillende locaties verschijnt onderstaande pop-up. De genoemde datums verschillen en het ip-adres verschilt per persoon. Vanuit deze POP-UP kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je persoonsgegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Ziggo adverteert niet op deze manier. Wij kiezen voor een persoonlijke communicatie. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord, inloggegevens of persoonsgegevens.

Voorbeeld 70: Wij hebben een verrassing voor ziggo.nl-klanten!

10 maart 2020 (en later) - Op verschillende locaties verschijnt onderstaande pop-up. De genoemde datums verschillen en het ip-adres verschilt per persoon. Vanuit deze POP-UP kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je persoonsgegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.   

Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Ziggo adverteert niet op deze manier. Wij kiezen voor een persoonlijke communicatie. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord, inloggegevens of persoonsgegevens.

Voorbeeld 69: Informatie

9 maart 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 68: Automatische incasso laatste Ziggo factuur niet gelukt

9 maart 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 67: NOTIFICATION,

4 maart 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 66: Upc Account Bijwerken

4 maart 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

Phishing voorbeeld 61
Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 65: A­ct­i­on R­e­q­ui­re­d

3 maart 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 64: Full Blocked

2 maart 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.  

Phishing voorbeeld 61
Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 63: Beste Ziggo klant, Gefeliciteerd!

29 februari 2020 (en later) - Op verschillende locaties verschijnt onderstaande pop-up. De genoemde datums verschillen en het ip-adres verschilt per persoon. Vanuit deze POP-UP kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je persoonsgegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Ziggo adverteert niet op deze manier. Wij kiezen voor een persoonlijke communicatie. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord, inloggegevens of persoonsgegevens.

Voorbeeld 62: Your mailbox has exceeded the storage limit

27 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 61: Algemene voorwaarden

26 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. Er zijn verschillende versies van deze phishing mail bekend:

Phishing voorbeeld 61

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 60: Info @ Ziggo

25 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. Er zijn verschillende versies van deze phishing mail bekend:

Hoe herken je phishing? | Klantenservice | Ziggo

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 59: NEW MESSAGES INFO

25 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. Er zijn verschillende versies van deze phishing mail bekend:

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 58: Ziggo: Uw gegevens zijn niet geverifieerd

24 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. Er zijn verschillende versies van deze phishing mail bekend:

Hoe herken je phishing? | Klantenservice | Ziggo

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 57: Upc Account Bijwerken

17 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. Er zijn verschillende versies van deze phishing mail bekend:

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 56: Nieuwe online applicatie

12 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. Er zijn verschillende versies van deze phishing mail bekend:

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 55: klantenservice: reageer alstublieft

11 februari 2020 - Op deze website wordt je gevraagd je mening te geven over Ziggo. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 54: Ziggo Account Bijwerken

7 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 54: Ziggo Account Bijwerken

7 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 53: Er is een nieuwe ziggo-update beschikbaar

7 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 52: Ziggo Account Bijwerken

7 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 51: Nieuwe verbinding

4 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 50: Aanmelden in de kennisgeving van Ziggo

4 februari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 49: Er is een nieuwe ziggo update beschikbaar

30 januari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 48: Office 30/Jan/2020

30 januari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 47: ZIGGO-MELDING

29 januari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 46: uw laatste factuur is verdubbeld !

26 januari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 45: Bevestiging e-mailadreswijziging

26 januari 2020 - Vanuit deze e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 44: We hebben iets ongewoons ontdekt over een recente aanmelding bij

25 januari 2020 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een Ziggo pakketje kan ophalen. Vanuit de e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 43: Je hebt (1) Ziggo-pakket in afwachting van levering.

22 januari 2020 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een Ziggo pakketje kan ophalen. Vanuit de e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 42: Dear [Naam],

22 januari 2020 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mail vernieuwd moet worden. Vanuit de e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 41: Onderwerp: ? we hebben een belangrijke boodschap voor je [E-MAILADRES] ? - bevestiging nodig

20 januari 2020 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je factuuradres is gewijzigd. Vanuit de e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 40: Ziggo Account Bijwerken

In de e-mail wordt gesuggereerd dat je account is verlopen. Vanuit de e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 39: uw laatste factuur is verdubbeld !

16 januari 2020 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je factuuradres is gewijzigd. Vanuit de e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 38: Het spijt ons, accepteer deze 300 Euro van ons

15 januari 2020 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je verschillende producten kan krijgen. Vanuit de e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 37: Wijziging factuuradres

13 januari 2020 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je factuuradres is gewijzigd. Vanuit de e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 36: Vergeten cadeaubon voor

13 januari 2020 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 35: Houd je van verrassingen? U bent op de juiste plaats.

8 januari 2020 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 34: BESTE ZIGGO.NL GEBRUIKER,

6 januari 2020 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 33: Upc Account Bijwerken

19 december 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 32: Upc Account Bijwerken

11 december 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 31: Ziggo Account Bijwerken

4 december 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 30: Je bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen

4 december 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 29: U hebt (1) nieuw bericht ! Vordering na dubbele betaling van een factuur

3 december 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 28: Beste E-mail Gebruikersnaam (@ziggo.nl)

2 december 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 27: U hebt (1) nieuw bericht ! Vordering na dubbele betaling van een factuur

27 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 26: Upc Account Bijwerken

26 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 25: Upc Account Bijwerken

13 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 24: Upc Account bijwerken

13 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 23: Pop-up Ziggo klantendienst

11 november 2019 - Er verschijnt op sommige plaatsen een pop-up scherm. Als je hier op ingaat, wordt je gevraagd om je gegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Wij maken geen gebruik van pop-ups op andere websites.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.

Voorbeeld 22: Verbinding geblokkeerd

10 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 21: RE

10 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inlogegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 20: ? we hebben een belangrijke boodschap voor je - bevestiging nodig

7 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je gegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 19: je GRATIS Ziggo wacht op je - Bevestiging nodig!

6 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je gegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 18: Levering van het geschorste pakket

5 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je gegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 17: Het spijt ons! Accepteer deze speciale geschenken.

5 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om op een vervalste website persoonsgegevens achter te laten en een betaling te doen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 16: Upc Account Bijwerken

5 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 15: Uw account zal inactief zijn.

2 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 14: FWD: Verbinding geblokkeerd

1 november 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 13: Account geblokkeerd.

31 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 12: Vernieuwing van het veiligheidscertificaat voor Ziggo :

31 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 11: Uw e-mail onderhouden

28 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 10: Nieuw belangrijk bericht

28 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 9: Kennisgeving van sluiting

27 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 8: U komt in aanmerking voor een terugbetaling

26 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. (De bijbehorende website is inmiddels offline gehaald.)

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 7: Ziggo Account Bijwerken

25 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 6: Ziggo Acount Bijwerken

25 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 5: Upc Acount Bijwerken

24 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 4: RE: KENNISGEVING SLUITING VAN UW DANSREKENING 24U

18 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 3: VERLENG VEILIGHEID SCERTIFICAAT :

19 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Ziggo phishing voorbeeld

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 2: U heeft een probleem met uw account! Bevestig - #ZIG1038361

18 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld 1: Upc Account Bijwerken

18 oktober 2019 - Vanuit de e-mail wordt je gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Ziggo phishing voorbeeld

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Blijf goed opletten!

Je hebt nu een aantal veelvoorkomende voorbeelden gezien van phishing e-mail die in het verleden naar onze klanten zijn verstuurd. Net als met andere criminele activiteiten proberen ook internetcriminelen steeds betere en slimmere manieren te verzinnen om je gegevens te stelen. Daarom is het is heel belangrijk dat je e-mail van Ziggo, of andere bedrijven zoals je bank of creditcardleverancier, heel goed leest. Naast de tips die we je hebben gegeven is er nog één belangrijke tip waarmee je je kunt beschermen tegen phishing; je gevoel. Ontvang je een e-mail die je geen goed gevoel geeft? Of geeft de inhoud van de e-mail je het gevoel dat je iets moet doen? Neem dan altijd voor de zekerheid contact met ons op. Zo zorgen we er samen voor dat je gegevens beschermd blijven. 

Hoe kun je phishing bij Ziggo melden?

Heb je een e-mail ontvangen waarvan je denkt dat het om phishing gaat? Meld dit dan via phishing@ziggo.nl. Het is voor ons erg belangrijk dat je het originele bericht en de zogeheten e-mail headers meestuurt. Je stuurt het originele bericht mee door deze in een nieuwe e-mail te slepen. Hiermee kunnen we namelijk concreet actie ondernemen. 

Ben je een website tegengekomen die zich voordoet als een Ziggo pagina of om je persoonlijke gegevens vraagt? Meld dit dan ook via ons contactformulier. Kies daarbij voor de categorie misbruik/overlast. Het is belangrijk dat je de link naar de website meestuurt, zodat we de bron kunnen achterhalen. Ook hierover houden we je natuurlijk op de hoogte.

Veelgestelde vragen

Als je per ongeluk toch hebt gereageerd op een phishingmail is het belangrijk om actie te ondernemen. Denk aan de volgende punten:

  • Heb je een wachtwoord ingevoerd? Verander dan zo snel mogelijk dit wachtwoord.
  • Heb je creditcardgegevens ingevuld? Breng je creditcardmaatschappij hiervan op de hoogte.
  • Doe digitaal aangifte bij de politie. Ook kun je een melding maken bij Meld misdaad anoniem.

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo