Veilig internet

Veilig internet

  • Bezig met laden...

  • Internet of e-mail?

    Is er iets mis met je computer of de internetverbinding? Klik dan op internetprobleem oplossen. Als er iets aan de hand is met je e-mail of logingegevens, klik dan op e-mailprobleem oplossen.

  • Ingelogd vanuit het buitenland

    Wordt vanuit verschillende landen ingelogd op je Ziggo Mail? Dan is de kans groot dat internetcriminelen gebruikmaken van je e-mailadres. We blokkeren je e-mailaccount en vragen je vervolgens om snel je wachtwoord te veranderen voor de veiligheid.

    Heb je zelf vaker vanuit het buitenland ingelogd op Ziggo Mail?

  • Contact Contact vanuit het buitenland

    Gelukkig is er nu niets aan de hand. We proberen je op internet zo veel mogelijk te beschermen. Daarom hebben we uit voorzorg je e-mailaccount geblokkeerd. Door je wachtwoord te veranderen, is je account binnen 1 uur gedeblokkeerd.

    Hoe verander je je wachtwoord? Log in op Mijn Ziggo en verander daar je webmail wachtwoord.

    Lukt het niet om in te loggen? Neem dan contact met ons op om je e-mailaccount te laten deblokkeren. Zit je in het buitenland? Bel dan naar onze buitenlandlijn +31 881 212 817.

    Filterregels en automatisch doorsturen

    Zet als je weer kunt inloggen de filterregels en het automatisch doorsturen weer aan, mocht je dat willen. Deze hebben we uit voorzorg uitgezet.

    Volg ons stappenplan E-mail automatisch doorsturen.

    Je kunt bij E-mail - Filter Regels nieuwe regels voor het filteren van de binnenkomende e-mails toevoegen. De naam van de regel mag je zelf bedenken. 

    filterregels Ziggo Mail
  • Poortscans

    Een poortscan is een manier voor internetcriminelen om kwetsbare punten te ontdekken in de beveiliging van een computernetwerk. Via een open poort kan een internetcrimineel ongemerkt inbreken in een laptop of pc. 

    Voer je bewust poortscans uit?

  • Een beveiligingsprobleem oplossen

    Ons beveiligingssysteem waakt 24 uur per dag over je internetverbinding en komt in actie bij mogelijke schade. Je krijgt dan een melding van ons. Maar het kan ook zijn dat je zelf iets ontdekt wat niet klopt. We helpen je aan een oplossing.

    Heb je een melding van ons gekregen?

  • Toestemming

    Poortscans zijn alleen toegestaan als er toestemming voor is gegeven door de eigenaar. Heb je deze toestemming niet, dan mag je dit niet meer doen. 

  • Schadelijke software gevonden

    Je hebt schadelijke software op je computer gevonden en verwijderd. Dit kan mogelijk de oorzaak zijn van het probleem. We leggen uit wat je nog meer kunt doen.

  • Gelukt!

    Fijn! Je netwerk thuis is weer veilig en vertrouwd.

    Houd je computer ook in de toekomst schoon. Werk je virusscanner, firewall, besturingssysteem en router regelmatig bij, zodat je altijd de laatste versie gebruikt. Zo blijf je veilig verbonden.

    Is je internetaansluiting geblokkeerd?

    Bel dan naar 0900 - 1884 om de blokkade te laten opheffen.

  • Schakel professionele hulp in

    Heb je geen probleem kunnen vinden met de antivirussoftware? Waarschijnlijk zit de schadelijke software dan goed verborgen op één van je apparaten. We raden je dan aan om professionele computerhulp in te schakelen.

  • Andere apparaten hersteld?

    Voor smartphones en tablets kun je antivirusproducten downloaden in de Google Play Store of de App Store van Apple.

    Heb je een thuisserver (NAS) of (wifi-)router? Deze apparaten zijn vaak vanaf het internet te benaderen. Zorg ervoor dat deze apparaten goed beveiligd zijn om misbruik te voorkomen. Verander altijd het standaard door de fabrikant ingestelde wachtwoord. In de handleiding van de fabrikant staat hoe je dit doet.

     

    Heb je op andere apparaten een probleem gevonden en is dit hersteld?

  • Schakel professionele hulp in

    Heb je geen probleem kunnen vinden met de antivirussoftware? Waarschijnlijk zit de schadelijke software dan goed verborgen op één van je apparaten. We raden je dan aan om professionele computerhulp in te schakelen.

  • Andere apparaten controleren

    Apparaten zoals smartphones, tablets, wifi-versterkers, je mediabox of een server zijn ook gevoelig voor schadelijke programma's (software).

    Heb je nog andere apparaten die verbonden zijn met internet?

  • Voer een scan uit

    Voer een veiligheidsscan uit op je computer. Volg de instructies van je virusscanner en verwijder de risico's. Doe dit op alle computers in huis om schadelijke software helemaal te verwijderen.

    Houd dit stappenplan open om na de scan verder te gaan.

    Heb je veiligheidsrisico's gevonden?

  • Download Ziggo Safe Online

    Omdat je klant bent bij ons kun je gratis Ziggo Safe Online gebruiken. Je krijgt dan een virusscanner en een firewall die je computer beschermt.

  • Logingegevens misschien in verkeerde handen

    Mogelijk zijn je inloggegevens in verkeerde handen gevallen. Om misbruik van je e-mailaccount tegen te gaan, hebben we je e-mailaccount geblokkeerd.

    Wijzig de volgende wachtwoorden om je gegevens veilig te stellen:

  • Heb je een virusscanner?

    Het onbewust poortscannen kan diverse oorzaken hebben. Bijvoorbeeld:

    • Je besturingssysteem is niet bijgewerkt. Zorg ervoor dat je besturingssysteem is bijgewerkt met alle laatste versies (updates).
    • Misschien is je computer besmet met een virus. Zorg ervoor dat je computer virusvrij is.

    Heb je een bijgewerkte virusscanner?

  • Welk probleem wil je oplossen?

    Zijn je inloggegevens gestolen door internetcriminelen? Dan is je account gehackt. Als er heel veel e-mails zijn gestuurd vanaf je e-mailaccount, kan dit door spam komen. 

  • Welk probleem wil je oplossen?

    Malware is schadelijke software op je computer, een virus is daar een voorbeeld van. Bij een poortscan zoeken ciminelen naar een open poort, een zwakke plek, op een laptop of pc om ongemerkt in te kunnen breken.

    Wat wil je doen?

  • DDos-aanval waarschuwing

    Wat is een DDoS-aanval?

    Bij een DDoS-aanval proberen criminelen een belangrijke website onbereikbaar te maken. Bijvoorbeeld de website van de overheid van een land of een grote bank. Ze zetten een aanval vanuit honderden tot soms wel duizenden internetverbindingen op, vaak van over de hele wereld. De servers van de website of het computernetwerk raken hierdoor overbelast. 

    Lees meer over DDoS-aanvallen

     Jouw internetverbinding heeft meegedaan aan zo'n aanval. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

    Heb je een bijgewerkte virusscanner?

  • Malware gevonden

    Eén van je apparaten die verbonden is met internet is besmet met malware. Malware is een programma dat doelbewust schade probeert aan te richten aan een computer of persoonlijke gegevens probeert te stelen. Dit verspreidt zich via je internetverbinding naar andere internetgebruikers.

    Wat kun je zelf doen om dit te voorkomen? Allereerst is het belangrijk dat je besturingssysteem en virusscanner de nieuwste updates hebben.

    Heb je een goede virusscanner?

  • Hacken

    Vanaf één van je apparaten is geprobeerd om in te breken bij een andere internetgebruiker of een computersysteem. Dit heet hacken. Een internetcrimineel (hacker) wil persoonsgegevens verzamelen of andere computers inzetten voor criminele activiteiten. Dit is strafbaar.

    We gaan ervan uit dat je dit niet zelf doet, maar dat dit komt door schadelijke software op één van je apparaten.

    Zorg ervoor dat je besturingssysteem en virusscanner helemaal zijn bijgewerkt met de laatste versie.

    Heb je een bijgewerkte virusscanner?

  • Malafide doorstuurregels

    Wat zijn malafide doorstuurregels?

    Vanaf jouw e-mailadres zijn e-mails doorgestuurd naar een verdacht e-mailadres.

    Om je eigen gegevens te beschermen en die van andere internetgebruikers en ons netwerk, is uit voorzorg je e-mailaccount geblokkeerd. Je kunt nu niet meer inloggen op Ziggo Mail of e-mails versturen via je e-mailprogramma.

    Controleer je e-mailadressen

    Kijk of je onbekende, nieuwe e-mailadressen in Mijn Ziggo ziet staan. Zo ja, verwijder deze adressen dan meteen. 

    Je e-mailadressen staan bij Internet. Dit is een voorbeeld:

     

    Mijn Ziggo

    Wachtwoorden wijzigen

    Wijzig nu je wachtwoorden voor Mijn Ziggo en Ziggo Mail om je gegevens veilig te stellen.

  • Je e-mailaccount werkt weer over 1 uur

    Door je wachtwoord te veranderen, is je account binnen 1 uur gedeblokkeerd. Lukt het na een uur toch niet om in te loggen? Neem dan contact met ons op om je e-mailaccount te laten deblokkeren.

    Filterregels en automatisch doorsturen

    Zet als je weer kunt inloggen de filterregels en het automatisch doorsturen weer aan, mocht je dat willen. Deze hebben we uit voorzorg uitgezet.

    Volg ons stappenplan E-mail automatisch doorsturen.

    Je kunt bij E-mail - Filter Regels nieuwe regels voor het filteren van de binnenkomende e-mails toevoegen. De naam van de regel mag je zelf bedenken. 

    filterregels Ziggo Mail
  • Contact Neem contact met ons op

    Is je e-mailaccount geblokkeerd? Neem dan contact met ons op om je e-mailaccount te laten deblokkeren.

    Filterregels en automatisch doorsturen

    Zet als je weer kunt inloggen de filterregels en het automatisch doorsturen weer aan, mocht je dat willen. Deze hebben we uit voorzorg uitgezet.

    Volg ons stappenplan E-mail automatisch doorsturen.

    Je kunt bij E-mail - Filter Regels nieuwe regels voor het filteren van de binnenkomende e-mails toevoegen. De naam van de regel mag je zelf bedenken. 

    filterregels Ziggo Mail
  • Mogelijke oplossingen

    Het onbewust versturen van grote aantallen e-mails kan een aantal redenen hebben. Dit kun je doen:

    • Zorg ervoor dat je besturingssysteem helemaal is bijgewerkt en je de laatste versie gebruikt
    • Verwijder een eventueel virus van je computer

     

    Installeer nieuwe updates snel op je besturingssysteem en virusscanner.

    Heb je een bijgewerkte virusscanner?

  • Maximaal aantal e-mails

    Via een onbeveiligde verbinding kun je in 24 uur maximaal 650 verschillende e-mails naar maximaal 2000 geadresseerden sturen.

    Wil je meer e-mails versturen? Gebruik dan een SSL-verbinding. Dan verstuur je maximaal 2500 verschillende e-mails naar maximaal 10.000 geadresseerden per 24 uur.

  • Mijn Ziggo account in gevaar

    Als we een melding krijgen dat je inloggegevens zijn gestolen door internetcriminelen, lopen je persoonlijke gegevens gevaar. Wijzig dan meteen je wachtwoorden voor Mijn Ziggo en Ziggo Mail. We zorgen ervoor dat er geen e-mails meer verstuurd kunnen worden via jouw e-mailadressen, door dit (tijdelijk) te blokkeren.

    Controleer je e-mailadressen

    Kijk of je onbekende, nieuwe e-mailadressen in Mijn Ziggo ziet staan. Zo ja, verwijder deze adressen dan meteen. 

    Je e-mailadressen staan bij Internet. Dit is een voorbeeld:

     

    Mijn Ziggo

    Wachtwoorden wijzigen

    Wijzig nu je wachtwoorden voor Mijn Ziggo en Ziggo Mail om je gegevens veilig te stellen.

  • Zelf verstuurd?

    Er is een groot aantal e-mails verstuurd vanaf één van je apparaten die verbonden zijn met internet.

    Heb je zelf heel veel e-mails verstuurd?

  • Mijn Ziggo account in gevaar

    Als je het vermoeden hebt dat anderen toegang hebben tot je e-mailaccount, lopen je persoonlijke gegevens gevaar. Wijzig daarom meteen je wachtwoorden voor Mijn Ziggo en Ziggo Mail. 
     

    Controleer je e-mailadressen

    Kijk of je onbekende, nieuwe e-mailadressen in Mijn Ziggo ziet staan. Zo ja, verwijder deze adressen dan meteen. 

    Je e-mailadressen staan bij Internet. Dit is een voorbeeld:

     

    Mijn Ziggo

    Wachtwoorden wijzigen

    Wijzig nu je wachtwoorden voor Mijn Ziggo en Ziggo Mail om je gegevens veilig te stellen.

  • Je e-mailaccount werkt weer over 1 uur

    Door je wachtwoord te veranderen, is je account binnen 1 uur gedeblokkeerd. Lukt het na een uur toch niet om in te loggen? Neem dan contact met ons op om je e-mailaccount te laten deblokkeren.

    Filterregels en automatisch doorsturen

    Zet als je weer kunt inloggen de filterregels en het automatisch doorsturen weer aan, mocht je dat willen. Deze hebben we uit voorzorg uitgezet.

    Volg ons stappenplan E-mail automatisch doorsturen.

    Je kunt bij E-mail - Filter Regels nieuwe regels voor het filteren van de binnenkomende e-mails toevoegen. De naam van de regel mag je zelf bedenken. 

    filterregels Ziggo Mail