Overslaan en ga naar inhoud

Hoe herken je phishing?

Internetcriminelen worden steeds creatiever in het vissen naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes, enzovoorts. We vinden het daarom belangrijk dat je zelf phishing kunt herkennen. Op deze pagina laten we je voorbeelden zien van phishingmails die in omloop zijn geweest en waarvan het leek alsof ze van Ziggo kwamen. Ook geven we uitleg hoe je deze e-mails en berichten als phishing herkent.

Als je een smartphone hebt, pas dan op voor FluBot. Dat is software die ongemerkt op je telefoon kan komen en een gevaar is voor jou en je telefoon.

Meer over FluBot

Bij ons gemeld Type Onderwerp Voorbeeld
8 december 2021 sms Automatische incasso mislukt Voorbeeld
5 december 2021 e-mail Factuur: 61910B Voorbeeld
10 november 2021 e-mail Onbekende beller (0387XX48XX) Voorbeeld
15 oktober 2021 e-mail Warning: No storage on [e-mailadres] Voorbeeld
12 oktober 2021 e-mail Hallo phishing Voorbeeld
24 september 2021 e-mail Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Voorbeeld
22 september 2021 e-mail Wij hebben een verrassing voor Ziggo-klanten! Voorbeeld
22 september 2021 e-mail Wij hebben een verrassing voor Ziggo-klanten! Voorbeeld
20 september 2021 e-mail WIJ HEBBEN GEPROBEERD U TE BEREIKEN - GELIEVE TE BEANTWOORDEN! Voorbeeld
27 augustus 2021 e-mail ⭐️ Voltooi het nieuwe verificatieproces. Voorbeeld
27 augustus 2021 e-mail RE: Voorbeeld
26 juli 2021 e-mail gebruik deze trackingcod_NL -1949-JH47_en ontvang je cadeau Voorbeeld
26 juli 2021 e-mail Belangrijk, Voorkom Blokkeren van uw diensten Voorbeeld
26 juli 2021 e-mail Onverwachte verbindingspoging Voorbeeld
4 juni 2021 e-mail
<Naam>-congrats! Voorbeeld
2 juni 2021 e-mail het is jouw kans Beste Voorbeeld
28 mei 2021 e-mail Sorry voor de vertraging* Voorbeeld
28 mei 2021 e-mail RE Voorbeeld
25 mei 2021 e-mail Claim je exclusieve beloning! Voorbeeld
21 mei 2021 sms [ZIGGO] Voor de activatie van de ZIGGO 5G WiFi upgrade/Check Voorbeeld
19 mei 2021 e-mail home.nl Account Update 5/19/2021 4:02:57 a.m. Voorbeeld
14 mei 2021 e-mail Ziggo Email Gebruikers Service Update Voorbeeld
11 mei 2021 e-mail Update e-mail-upgrade Voorbeeld
10 mei 2021 sms [Ziggo] Voor de activatie van de ZIGGO 5G wifi upgrade
Voorbeeld
3 mei 2021 e-mail Sorry voor de vertraging!* Voorbeeld
2 mei 2021 e-mail RE: Voorbeeld
26 april 2021
e-mail
Automatische incasso laatste factuur mislukt Voorbeeld
26 april 2021
e-mail You have pending messages on hold Voorbeeld
23 april 2021 e-mail Laatste factuur incasso mislukt Voorbeeld
20 april 2021 e-mail Hernieuw uw machtiging Voorbeeld
5 april 2021 e-mail Sorry voor de vertraging!
Voorbeeld
31 maart 2021 sms [ZIGGO] Voor de activatie van de ZIGGO 5G WiFi upgrade/Check kunt u hier uw modem installeren
Voorbeeld
24 maart 2021 e-mail Re:U hebt een nieuw bericht ! Voorbeeld
21 maart 2021 e-mail Je hebt 40.259 beloningspunten verzameld die geldig zijn tot 22-03-2021 Voorbeeld
18 maart 2021
e-mail ZIGGO.NL WEBMAILTEAM, Voorbeeld
17 maart 2021 e-mail Kennisgeving voor <naam> Voorbeeld
15 maart 2021 e-mail RE: Wij zijn een onderzoek gestart <naam> Voorbeeld
6 maart 2021 e-mail RE Voorbeeld
3 Maart 2021 e-mail U hebt een nieuw bericht ! Voorbeeld
26 februari 2021 e-mail Je account is niet geverifieerd Voorbeeld
22 februari 2021 e-mail Herinnering factuur Voorbeeld
16 februari 2021 e-mail Win de nieuwe iPhone 11 Pro / Samsung S20 en meer! Voorbeeld
12 februari  2021 e-mail RE Voorbeeld
12 februari  2021
e-mail
Ziggomail.nl: Controleer je account Voorbeeld
12 februari  2021 e-mail Re Voorbeeld
11 februari 2021 e-mail Bevestig uw acceptatie voor het verstrijken. Vlug!! Voorbeeld
8 februari 2021 e-mail Due to new updates on our server your email will stop sending and receiving emails Voorbeeld
29 januari 2021 e-mail Password_Expiry_Notification Voorbeeld
23 januari 2021 e-mail De nieuwe factuur Voorbeeld
20 januari 2021 e-mail Incasso geweigerd Voorbeeld
20 januari 2021 e-mail jij bent de geselecteerde Voorbeeld
16 januari 2021
e-mail
Antwoord alstublieft - <naam> Voorbeeld
11 januari 2021 e-mail RE Voorbeeld
7 januari 2021 e-mail ★Ziggo Winnaar★ Voorbeeld
5 januari 2021 e-mail RE Verificatie Vereist Voorbeeld
2 januari 2021 e-mail Wij hebben een verrassing voor Ziggo-klanten! Voorbeeld

Hieronder kun je de voorbeelden zien van phishingmails die bij ons bekend zijn.

Voorbeeld: Automatische incasso mislukt

8 december 2021 - In de sms wordt gesuggereerd dat er een automatische incasso is mislukt. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Wij sturen geen sms-berichten zonder eerst contact gehad te hebben.
  2. De link in de SMS begint met ''mijn-zaken.ru''. Wij verwijzen niet naar een andere url dan ziggo.nl.

Voorbeeld: Factuur: 61910B

5 december 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd je moet betalen voor een modem update. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Onbekende beller (0387XX48XX)

10 november 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een bericht van iemand hebt ontvangen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Warning: No storage on [e-mailadres]

15 oktober 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mail inbox bijna vol is. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Hallo phishing

12 oktober 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je geen e-mails meer kan ontvangen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van

24 september 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een beloning ontvangt. Als je klikt op de link kom je terecht op een klantenonderzoek. Uiteindelijk zul je gevraagd worden om je gegevens achter te laten. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Wij hebben een verrassing voor Ziggo-klanten!

22 september 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een beloning ontvangt. Als je klikt op de link kom je terecht op een klantenonderzoek. Uiteindelijk zul je gevraagd worden om je gegevens achter te laten. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in het e-mailbericht.

Ziggo® <klantcom@mobna.com> Wij hebben een verrassing voor Ziggo-klanten! Beste Ziggo-klant; Hallo, Gefeliciteerd, u heeft de 1e loyaliteitsprijs gewonnen.;. Ziggo heeft in Nederland 10 miljoen klanten en 5 miljoen trouwe klanten bereikt. Bij deze gelegenheid organiseerde het bedrijf een loterij om geschenken te winnen voor al zijn trouwe klanten, inclusief u. toegang tot uw geschekn;;; Klik hier. Dank voor uw loyaliteit;. Ziggo Nederland http://click.app4mobile-services.biz/storeLink/?url=//0x05B51B47/rd/c12056ZFCwX15568nHPj17785edj4525hfFa317
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Wij hebben een verrassing voor Ziggo-klanten!

22 september 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een beloning ontvangt. Als je klikt op de link kom je terecht op een klantenonderzoek. Uiteindelijk zul je gevraagd worden om je gegevens achter te laten. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in het e-mailbericht.

Ziggo® <klantcom@mobna.com> Wij hebben een verrassing voor Ziggo-klanten! Geachte klant sinds u inze services gebruikt, heeft u 40259 punten van trouw verzameld. U ontvangt een mobiel om u te bedanken voor uw trouw. De expeditie doet het na bevestiging van uw adres en betaling van levering collisimo. Uw mobiel: Apple iPhone 12 Door uw winst te accepteren, gaat u ermee akkoord  dat uw account wordt gedebiteerd voor 35154 punten. Geen abonnement zal worden ingeschreven zonder uw voorafgaande toestemming. Klik op de onderstaande knop om te bevestigen en uw mobiel te ontvangen. Klick hier. Met vriendelijke groeten Uw loyaliteitspunten gaan volgende maand uit. http://sitrackline.com/?s1=Zz0xMiZ0PU5MJnRpZD0zMiZ0bXA9NTY=&trsid=4d81143560a74397b42c6afdf0d70ba3&aff=1431
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: WIJ HEBBEN GEPROBEERD U TE BEREIKEN - GELIEVE TE BEANTWOORDEN!

20 september 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een beloning ontvangt. Als je klikt op de link kom je terecht op een klantenonderzoek. Uiteindelijk zul je gevraagd worden om je gegevens achter te laten. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in het e-mailbericht.

Ziggo® <klantcom@mobna.com> WIJ HEBBEN GEPROBEERD U TE BEREIKEN - GELIEVE TE BEANTWOORDEN! Geachte klant sinds u inze services gebruikt, heeft u 40259 punten van trouw verzameld. U ontvangt een mobiel om u te bedanken voor uw trouw. De expeditie doet het na bevestiging van uw adres en betaling van levering collisimo. Uw mobiel: Apple iPhone 13 Door uw winst te accepteren, gaat u ermee akkoord  dat uw account wordt gedebiteerd voor 35154 punten. Geen abonnement zal worden ingeschreven zonder uw voorafgaande toestemming. Klik op de onderstaande knop om te bevestigen en uw mobiel te ontvangen. Klick hier. Met vriendelijke groeten Uw loyaliteitspunten gaan volgende maand uit.
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Voltooi het nieuwe verificatieproces

27 augustus 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je online gegevens moeten worden bijgewerkt. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Help Desk mmaryenok01@hotmail.com RE   Je Ziggo-mailbox is bijna vol   Uw e-mail heeft de opslaglimiet van 99,9 gigabyte die door uw beheerder is ingesteld, verbruikt. U kunt geen berichten verzenden en ontvangen als deze niet binnen 24 uur wordt bijgewerkt. Geef onderstaande details door voor een snelle hervalidatie en de extra opslagruimte wordt automatisch bijgewerkt   VOER HIER GEGEVENS IN   Login e-mail-ID: Email Wachtwoord: Geboortedatum:   Teken Technische ondersteuning, © Copyright 2021
Help Desk mmaryenok01@hotmail.com RE   Je Ziggo-mailbox is bijna vol   Uw e-mail heeft de opslaglimiet van 99,9 gigabyte die door uw beheerder is ingesteld, verbruikt. U kunt geen berichten verzenden en ontvangen als deze niet binnen 24 uur wordt bijgewerkt. Geef onderstaande details door voor een snelle hervalidatie en de extra opslagruimte wordt automatisch bijgewerkt   VOER HIER GEGEVENS IN   Login e-mail-ID: Email Wachtwoord: Geboortedatum:   Teken Technische ondersteuning, © Copyright 2021

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: RE

27 augustus 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je gegevens moeten worden bijgewerkt. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in het e-mailbericht.

Help Desk mmaryenok01@hotmail.com RE   Je Ziggo-mailbox is bijna vol   Uw e-mail heeft de opslaglimiet van 99,9 gigabyte die door uw beheerder is ingesteld, verbruikt. U kunt geen berichten verzenden en ontvangen als deze niet binnen 24 uur wordt bijgewerkt. Geef onderstaande details door voor een snelle hervalidatie en de extra opslagruimte wordt automatisch bijgewerkt   VOER HIER GEGEVENS IN   Login e-mail-ID: Email Wachtwoord: Geboortedatum:   Teken Technische ondersteuning, © Copyright 2021

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Belangrijk, Voorkom Blokkeren van uw diensten

23 juli 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je diensten binnenkort niet meer zullen werken, tenzij je je betaalgegevens naar ons stuurt. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in het e-mailbericht.

Help Desk mmaryenok01@hotmail.com RE   Je Ziggo-mailbox is bijna vol   Uw e-mail heeft de opslaglimiet van 99,9 gigabyte die door uw beheerder is ingesteld, verbruikt. U kunt geen berichten verzenden en ontvangen als deze niet binnen 24 uur wordt bijgewerkt. Geef onderstaande details door voor een snelle hervalidatie en de extra opslagruimte wordt automatisch bijgewerkt   VOER HIER GEGEVENS IN   Login e-mail-ID: Email Wachtwoord: Geboortedatum:   Teken Technische ondersteuning, © Copyright 2021
Help Desk mmaryenok01@hotmail.com RE   Je Ziggo-mailbox is bijna vol   Uw e-mail heeft de opslaglimiet van 99,9 gigabyte die door uw beheerder is ingesteld, verbruikt. U kunt geen berichten verzenden en ontvangen als deze niet binnen 24 uur wordt bijgewerkt. Geef onderstaande details door voor een snelle hervalidatie en de extra opslagruimte wordt automatisch bijgewerkt   VOER HIER GEGEVENS IN   Login e-mail-ID: Email Wachtwoord: Geboortedatum:   Teken Technische ondersteuning, © Copyright 2021

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Onverwachte verbindingspoging

4 juni 2021 - In de e-mail worden naar inloggegevens gevraagd. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in het e-mailbericht.

info@box.clamperqsd.de Gefeliciteerd, beste Ziggo-klant! Uw IP-adres 51.15.237.136 is geselecteerd om GRATIS een Apple iPhone 11 PRO/MAX of SAMSUNG Galaxy S10 te ontvangen Om uw geschenk te ontvangen, beantwoordt u eenvoudig onze anonieme enquête.Maar schiet op! Vandaag is er slechts een beperkt aantal geschenken over! Beschikbaar voor de volgende minuten DOORGAAN >
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: het is jouw kans Beste

4 juni 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een beloning ontvangt. Als je klikt op de link kom je terecht op een klantenonderzoek. Uiteindelijk zul je gevraagd worden om je gegevens achter te laten. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in het e-mailbericht.

info@box.clamperqsd.de Gefeliciteerd, beste Ziggo-klant! Uw IP-adres 51.15.237.136 is geselecteerd om GRATIS een Apple iPhone 11 PRO/MAX of SAMSUNG Galaxy S10 te ontvangen Om uw geschenk te ontvangen, beantwoordt u eenvoudig onze anonieme enquête.Maar schiet op! Vandaag is er slechts een beperkt aantal geschenken over! Beschikbaar voor de volgende minuten DOORGAAN >
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: RE

27 mei 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je mail binnenkort niet meer zal werken, tenzij je de inloggegevens aan ons stuurt. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in het e-mailbericht.

Help Desk mmaryenok01@hotmail.com RE   Je Ziggo-mailbox is bijna vol   Uw e-mail heeft de opslaglimiet van 99,9 gigabyte die door uw beheerder is ingesteld, verbruikt. U kunt geen berichten verzenden en ontvangen als deze niet binnen 24 uur wordt bijgewerkt. Geef onderstaande details door voor een snelle hervalidatie en de extra opslagruimte wordt automatisch bijgewerkt   VOER HIER GEGEVENS IN   Login e-mail-ID: Email Wachtwoord: Geboortedatum:   Teken Technische ondersteuning, © Copyright 2021

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Claim je exclusieve beloning!

25 mei 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een beloning ontvangt. Als je klikt op de link kom je terecht op een klantenonderzoek. Uiteindelijk zul je gevraagd worden om je gegevens achter te laten. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

no_reply@nitecore.com Claim je exclusieve beloning! Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: home.nl Account Update 5/19/2021 4:02:57 a.m.

19 mei 2021 - In de mail wordt gesuggereerd dat je een bijlage moet downloaden om je e-mail instellingen te updaten. Ga hier niet op in, dit bericht is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

https://gomarhud.wixsite.com/myziggomail Inloggen op Ziggo Mail/Zigo ziggo.nl + Ziggo mail E-mailadres * E-mailadres Wachtwòòrd Aanmelden Je wachtwoord vergeten?

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Ziggo Email Gebruikers Service Update

14 mei 2021 - In de mail wordt gesuggereerd dat je je mailadres moet updaten en valideren. Ga hier niet op in, dit bericht is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

holmesda@truvista.net Update e-mail-upgrade  Ziggo Mail Gebruiker,   Informatie in dit e-mail bericht wordt verzonden naar onze Ziggo Mail Gebruikers (Klanten) en is bedoeld voor het gebruik van Server Service Upgrading en onderhoud gepland voor deze maand mei.   Probeer uw bij ons geregistreerde Ziggo mail adres te updaten en te valideren met de Uniform Resource Locator (URL Service link) hieronder voor server support:    https://gomarhud.wixsite.com/myziggomail   Dank u dat u onze gewaardeerde klant bent, uw bescherming en privacy zijn onze hoogste prioriteit.   Ziggo.nl Mail  Klantendienst Ondersteuning
https://gomarhud.wixsite.com/myziggomail Inloggen op Ziggo Mail/Zigo ziggo.nl + Ziggo mail E-mailadres * E-mailadres Wachtwòòrd Aanmelden Je wachtwoord vergeten?

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Update e-mail-upgrade

11 mei 2021 - In de mail wordt gesuggereerd dat je je mailadres moet updaten en valideren. Ga hier niet op in, dit bericht is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

holmesda@truvista.net Update e-mail-upgrade  Ziggo Mail Gebruiker,   Informatie in dit e-mail bericht wordt verzonden naar onze Ziggo Mail Gebruikers (Klanten) en is bedoeld voor het gebruik van Server Service Upgrading en onderhoud gepland voor deze maand mei.   Probeer uw bij ons geregistreerde Ziggo mail adres te updaten en te valideren met de Uniform Resource Locator (URL Service link) hieronder voor server support:    https://gomarhud.wixsite.com/myziggomail   Dank u dat u onze gewaardeerde klant bent, uw bescherming en privacy zijn onze hoogste prioriteit.   Ziggo.nl Mail  Klantendienst Ondersteuning
https://gomarhud.wixsite.com/myziggomail Inloggen op Ziggo Mail/Zigo ziggo.nl + Ziggo mail E-mailadres * E-mailadres Wachtwòòrd Aanmelden Je wachtwoord vergeten?

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: [ZIGGO] Voor de activatie van de ZIGGO 5G WiFi upgrade/Check kunt u hier uw modem installeren: https://is.gd/[...]

10 mei 2021 - In de sms wordt gesuggereerd dat je 5G WiFi kunt installeren via een bepaald website. Ga hier niet op in, dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. De link kan verschillen van de voorbeelden.
5G is overigens alleen beschikbaar op mobiele netwerken. 5 GHz Wifi is beschikbaar voor draadloos internet en is standaard actief bij Ziggo. Hier hoef je niets voor te installeren.

[ZIGGO] Voor de activatie van de ZIGGO 5G WiFi upgrade/Check kunt u hier uw modem installeren: https://is.gd/s8KrYJ
[ZIGGO] Voor de activatie van de ZIGGO 5G WiFi upgrade/Check kunt u hier uw modem installeren: https://is.gd/b2dzXY
[ZIGGO] Voor de activatie van de ZIGGO 5G WiFi upgrade/Check kunt u hier uw modem installeren: https://is.gd/SletYJ
[ZIGGO] Voor de activatie van de ZIGGO 5G WiFi upgrade/Check kunt u hier uw modem installeren: https://is.gd/82un9z
Hoe herken je phishing? | Klantenservice | Ziggo

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Wij sturen geen sms-berichten zonder eerst contact gehad te hebben.
  2. Wij verwijzen niet naar een andere url dan ziggo.nl
  3. Inhoudelijk is het bericht onjuist; 5G is niet beschikbaar voor wifi.

Voorbeeld: RE

2 mei 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je mailbox geblokkeerd wordt omdat deze bijna vol zit. Door opnieuw te valideren zou je de blokkade kunnen voorkomen en extra ruimte ontvangen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Je mailbox is bijna vol   Je e-mail van Ziggo heeft de opslaglimiet van 99,9 gigabyte gebruikt, zoals gedefinieerd door je beheerder. U wordt geblokkeerd voor het verzenden en ontvangen van berichten als u niet binnen 24 uur opnieuw valideert. KLIK OP Re-validate voor snelle hervalidatie en extra opslag wordt automatisch bijgewerkt   Teken Technische ondersteuning, Copyright © 2021 Alle rechten voorbehouden. www.ziggo.nl
http://outlookwebb.moonfruit.com/?preview=Y Outlook Web App Username* E-mail* Password* Confirm password* required verify now

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: You have pending messages on hold

26 april 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je nieuwe e-mails moet vrijgeven om ze alsnog te kunnen ontvangen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in de onderwerp regel.

U HEEFT 16 NIET-AFGELEVERDE BERICHTEN Aandacht Ziggo heeft de bezorging van 16 nieuwe berichten in je postvak in verhinderd.    Uw actie is vereist om ze te leveren.  U kunt ze hieronder bekijken en kiezen wat te doen met hen.   Wachtende Berichten Vrijgeven  Berichten Bekijken
          ziggo.nl   Dear phishing You have [12] undelivered mails on 4/26/2021 2:56:23 p.m.. This was caused due to a system delay, Rectify Below:   Click Here To Release Pending Messages Inbox  ziggo.nl
Voorbeeld van phishing

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Hernieuw uw machtiging

20 april 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de machtiging die je ons gegeven hebt om geld van je bankrekening af te schrijven moet worden vernieuwd. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in de onderwerp regel.

Onze incassomachtiging is verlopen. Wat betekent dit voor u? Beste klant, Om uw verbinding snel, betrouwbaar en veilig te houden investeren we elke dag in ons netwerk, en kunnen we de groei aan. Steeds meer mensen gebruiken internet met meer apparaten tegelijkertijd. En iedereen kan genieten van de mooiste televisie. helaas is gebleken dat onze incassomachtiging is verlopen en om u onze diensten te verlenen is een geldige incassomachtiging noodzakelijk.
Uit onze administratie is gebleken dat onze incassomachtiging helaas is verlopen. Dit kunt u eenvoudig weer hernieuwen door op "Hernieuw Incassomachtiging" te drukkken. Voorwaarden Door het plaatsen van je bestelling ga je akkoord met de betalingsverplichting en alle voorwaarden die op deze bestelling van toepassing zijn. Je machtigt Ziggo om de factuurbedragen van je rekening te innen.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Sorry voor de vertraging!

5 april 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een smartphone krijgt. Als je klikt op de link kom je terecht op een klantenonderzoek. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Het adres van de afzender kan verschillen.

info@lowispan.com Gefeliciteerd, beste Ziggo-klant! Uw IP-adres 51.15.237.136 is geselecteerd om GRATIS een Apple iPhone 11 PRO/MAX of SAMSUNG Galaxy S10 te ontvangen Om uw geschenk te ontvangen, beantwoordt u eenvoudig onze anonieme enquête.Maar schiet op! Vandaag is er slechts een beperkt aantal geschenken over! Beschikbaar voor de volgende minuten DOORGAAN >
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Re:U hebt een nieuw bericht !

24 maart 2021 - In de e-mail wordt gevraagd je accountgegevens bij te werken. Vanuit de e-mail kom je op een site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

we hebben onlangs een nieuwe beveiligingsverificatie toegevoegd voor alle HSBC-bankrekeningen We eisen van onze klanten dat ze hun accountgegevens controleren en bijwerken U kunt uw account voor geen enkele activiteit gebruiken totdat dit proces is voltooid. Klik op de onderstaande link om verder te gaan:  verifieer mijn account. Mit freundlichen Grüßen, Bitte zögern Sie nicht, uns zu kontaktieren, wenn Sie Fragen haben. Danke Copyright 2021 Ziggo.nl. Alle Rechte vorbehalten.
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Je hebt 40.259 beloningspunten verzameld die geldig zijn tot 22-03-2021

21 maart 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een beloning krijgt. Als je klikt op de link kom je terecht op een klantenonderzoek. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

KLANTENONDERZOEK 2021 VANWEGE DE EXTREEM HOGE VRAAG HEBBEN NIET ALLE PRODUCTEN MEER OP VOORRAD. U kunt nu (1) van de exclusieve beloningen uitkiezen die hieronder worden weergegeven. Deze aanbiedingen zijn ALLEEN vandaag geldig! Kortingscode ziggo17 met succes verzilverd DEELNEMEN AAN
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: ZIGGO.NL WEBMAILTEAM,

18 Maart 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een antivirus update voor je klaar staat. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Beste Onlangs is er een storing in de internetverbinding bij u in de straat geconstateerd. Wij zijn een onderzoek gestart samen met andere aanbieders om dit in de toekomst te voorkomen. Dit is dus ook relevant als u bijvoorbeeld uw internet bij KPN, Vodafone of een andere provider afneemt. Als tegenprestatie voor het invullen bieden we ook een beloning. Deze kunt u kiezen na het beantwoorden van de vragen. Bekijk de beloningen Het invullen van de vragenlijst kost u niet meer dan 2 minuten en met de antwoorden kunnen wij mogelijk uw internetverbinding verbeteren en sneller maken. Klik hier voor het onderzoek. Met vriendelijke groet, Joost Bruggemans Hoofd klantonderzoek

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Kennisgeving voor <naam>

17 Maart 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er nog ongelezen bericht voor je klaar staan. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Beste Onlangs is er een storing in de internetverbinding bij u in de straat geconstateerd. Wij zijn een onderzoek gestart samen met andere aanbieders om dit in de toekomst te voorkomen. Dit is dus ook relevant als u bijvoorbeeld uw internet bij KPN, Vodafone of een andere provider afneemt. Als tegenprestatie voor het invullen bieden we ook een beloning. Deze kunt u kiezen na het beantwoorden van de vragen. Bekijk de beloningen Het invullen van de vragenlijst kost u niet meer dan 2 minuten en met de antwoorden kunnen wij mogelijk uw internetverbinding verbeteren en sneller maken. Klik hier voor het onderzoek. Met vriendelijke groet, Joost Bruggemans Hoofd klantonderzoek

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: RE: Wij zijn een onderzoek gestart <naam>

15 Maart 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een beloning kunt krijgen door mee te doen met een onderzoek naar een storing in je wijk. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Beste Onlangs is er een storing in de internetverbinding bij u in de straat geconstateerd. Wij zijn een onderzoek gestart samen met andere aanbieders om dit in de toekomst te voorkomen. Dit is dus ook relevant als u bijvoorbeeld uw internet bij KPN, Vodafone of een andere provider afneemt. Als tegenprestatie voor het invullen bieden we ook een beloning. Deze kunt u kiezen na het beantwoorden van de vragen. Bekijk de beloningen Het invullen van de vragenlijst kost u niet meer dan 2 minuten en met de antwoorden kunnen wij mogelijk uw internetverbinding verbeteren en sneller maken. Klik hier voor het onderzoek. Met vriendelijke groet, Joost Bruggemans Hoofd klantonderzoek
Hoe herken je phishing? | Klantenservice | Ziggo

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: RE

6 Maart 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mail wachtwoord meerdere keren verkeerd is ingevoerd. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Je Home -e-mailwachtwoord is meerdere keren verkeerd ingevoerd. Om uw account te valideren, gaat u naar ttps://xn--15ba3apr3ej8go.xn--54b7fta0cc/app/Webmail/ en vult u het formulier in dat u in het nieuwe venster ziet.   Ziggo internetservice en ICT-helpdesk

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Je account is niet geverifieerd

3 Maart 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een nieuw bericht is van Ziggo. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Beste klant,, u hebt een nieuw bericht. Raadpleeg uw e-mail door hieronder te klikken: kijk hier Wij danken u voor uw vertrouwen. Met vriendelijke groeten Customer Relationship Manager Ziggo.nl
Uw betalingstermijn is verstreken      Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van € 50,00 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te betalen met de zogeheten CRYPTOBV.  Het openstaande bedrag is momenteel € 53,32 (inclusief kosten). Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €113,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.   Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen, let op dat u de waarde van €50,00 selecteert.   -          Gebruik voor de betaling dit E-mail adres: tmprov0cryptopay@outlook.com zorg dat u het zorgvuldig overneemt.    -          U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank   -          Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald via CRYPTOBV is de betaling succesvol verwerkt.      Let op: Als wij uw betaling niet voor donderdag 25 februari 2021 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.           U kunt niet reageren op deze email. Op onze website kunt u wel reageren.          Hoogachtend,              ZIGGO | Klantenservice      Factuur en betaling       Door deze factuur te betalen, erkent de klant kennis te hebben genomen van de algemene en specifieke voorwaarden die betrekking hebben op de diensten en producten, vermeld op de factuur en die eveneens te aanvaarden.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Je account is niet geverifieerd

26 februari 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je account op een zwarte lijst is geplaatst. In de e-mail wordt gevraagd om inloggegevens terug te mailen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

We hebben verdachte activiteiten op je Ziggo-account gedetecteerd vanaf een op de zwarte lijst geplaatst IP-adres met een ongebruikelijk apparaat. Voor uw veiligheid moeten we uw identiteit verifiëren, omdat we moeten weten dat u het bent en als u dit niet doet, zal uw account worden opgeschort. vul onderstaande gegevens in: Login e-mail-ID: Email Wachtwoord: Geboortedatum: Bedankt, Het accountteam van Ziggo

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Herinnering factuur

22 februari 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een betalingsachterstand hebt. In de e-mail wordt gevraagd om via een ander bedrijf te betalen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. Er is geen risico op extra kosten of afsluiting als deze mail genegeerd wordt.

Uw betalingstermijn is verstreken      Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van € 50,00 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te betalen met de zogeheten CRYPTOBV.  Het openstaande bedrag is momenteel € 53,32 (inclusief kosten). Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €113,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.   Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen, let op dat u de waarde van €50,00 selecteert.   -          Gebruik voor de betaling dit E-mail adres: tmprov0cryptopay@outlook.com zorg dat u het zorgvuldig overneemt.    -          U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank   -          Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald via CRYPTOBV is de betaling succesvol verwerkt.      Let op: Als wij uw betaling niet voor donderdag 25 februari 2021 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.           U kunt niet reageren op deze email. Op onze website kunt u wel reageren.          Hoogachtend,              ZIGGO | Klantenservice      Factuur en betaling       Door deze factuur te betalen, erkent de klant kennis te hebben genomen van de algemene en specifieke voorwaarden die betrekking hebben op de diensten en producten, vermeld op de factuur en die eveneens te aanvaarden.
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Win de nieuwe iPhone 11 Pro / Samsung S20 en meer!

16 februari 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een smartphone krijgt. Vanuit de e-mail kom je op een site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Beste Ziggo-klant, Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggo0. Nu bevestigen
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar Beginnen >

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: RE

12 februari 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een probleem is met je e-mailadres. Klik niet op de gegeven link. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

 e Ziggo-e-mailwachtwoord is meerdere keren verkeerd ingevoerd en het lijkt erop dat je account is gehackt. Om uw account te valideren, gaat u naar https://xn--15ba3apr3ej8go.xn--54b7fta0cc/app/Webmail/ en vult u het formulier in dat u in het nieuwe venster ziet.   Ziggo internetservice en ICT-helpdesk
Welcome to Online Webmail Enter your email addrress and password to verify your account

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Ziggomail.nl: Controleer je account

12 februari 2021 - De e-mail geeft aan dat je je Ziggo account moet vernieuwen om het niet kwijt te raken. Ga hier niet op in. Deze mail is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

 Geachte, Volgens onze informatie is uw account niet door onze klantenondersteuningsdienst als deel van ons normale account-onderhoud bijgewerkt. Onze technische medewerker zal alle niet geverifieerde accounts sluiten. Om te voorkomen dat uw account gesloten wordt, dient u het te vernieuwen door te klikken op de antwoordknop hieronder om dit bericht te beantwoorden en vervolgens de mankerende informatie hieronder in te vullen.  Ziggo-account*: @casema.nl wachtwoord*: geboortedatum*: land/regio*: Waarschuwing! Account-bezitters die het account 24 uur na ontvangst van deze waarschuwing niet hebben bijgewerkt, raken hun account definitief kwijt. Met vriendelijke groet, Ziggo Technisch adviseur

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Re

12 februari 2021 - De e-mail geeft aan dat je je Ziggo account moet verifiëren om het niet kwijt te raken. Ga hier niet op in. Deze mail is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

 Beste Ziggo-klant, Je Ziggo-account is gemarkeerd omdat je meer dan 9 keer probeerde in te loggen met een verkeerd wachtwoord. Om uw account te beveiligen, hebben we een beveiligingsstop ingesteld op uw accountgegevens en -functies, u moet uw accountinformatie binnen de komende 24 uur verifiëren, anders is de blokkering permanent.  Klik op om uw accountgegevens te verifiëren.  Uw accountbeveiliging is erg belangrijk voor ons. Ziggo internetservice en ICT-helpdesk Alle rechten voorbehouden 2021

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Bevestig uw acceptatie voor het verstrijken. Vlug!!

11 februari 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je cadeaubonnen ontvangt. Als je klikt op de link kom je terecht op een klantenonderzoek. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

 Beste klant, We geven gratis Jumbo cadeaubonnen weg en jij bent geselecteerd als een van de mogelijke winnaars. De cadeaubon staat voor je klaar! Ga nu verder om jouw cadeaubon te claimen zodat je zo snel mogelijk de gratis 500 euro kunt besteden! Veel plezier en succes!

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Due to new updates on our server your email: x@ziggo.nl will stop sending and receiving emails

8 februari 2021 - De e-mail geeft aan dat je je mailadres moet bevestigen om het niet kwijt te raken. Ga hier niet op in. Deze mail is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

 Dear Customer,   Due to new updates on our server your email: phishing@ziggo.nl will stop sending and receiving emails if not verified within 24hrs  To keep your account with us, kindly verify below    VERIFY    ©2021 ziggo.nl Administrator Service. All Rights Reserved
 Ziggo WebApp You are about to upgrade your mail quota… Select Your Language to Continue

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Password_Expiry_Notification

29 januari 2021 - De e-mail geeft aan dat de je wachtwoord bijna verlopen is. Ga hier niet op in. Deze mail is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

 ziggo.nl Notification For Your Passcode.                                      Hi, globalinvestment2@ziggo.nl,  Your password for globalinvestment2@ziggo.nl expires today Follow below to keep your current password and updated your account.  Keep Current Password     ziggo.nl Notification For Your Passcode.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: De nieuwe factuur

23 januari 2021 - De e-mail geeft aan dat de er een incasso van Ziggo in aantocht is. Hierbij wordt verwezen naar een Mijn Ziggo app. Klik niet op de link, deze app bestaat niet. Deze mail is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

 Beste meneer,     De nieuwe factuur staat klaar en rond 25 januari 2021 incasseren we € 51,00 van je rekening. De factuur vind je in de Mijn Ziggo app, net als al je facturen tot 18 maanden terug.   Check de App   Of ga naar  Mijn Ziggo  Factuurvraag?  Soms valt een factuur hoger of lager uit dan verwacht. Bijvoorbeeld als    het de 1e factuur is want die zit anders in elkaar   je abonnement is gewijzigd    onze monteur is geweest   Wil je daar meer over lezen? Ga dan naar de online  Factuuruitleg, daar vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen. Fijne dag,  Robin Clements Directeur Klantenservice

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Incasso geweigerd

20 januari 2021 - De e-mail geeft aan dat de bank een incasso van Ziggo geweigerd heeft. Vervolgens wordt gevraagd om zelf geld over te maken. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. Er is geen risico op extra kosten of afsluiting als deze mail genegeerd wordt.

 Geachte heer/mevrouw,  Onlangs heeft geprobeerd het factuurbedrag van 76,50 van uw abonnement te incasseren. Helaas is deze incasso geweigerd door de bank met foutmelding:   [ISQ MD01 - Machtiging is (nog) niet geregisterd bij de bank van de debiteur]   Door het bedrag niet van uw rekening kon worden afgeschreven verzoeken wij u te handmatig te betalen. Door het openstaande bedrag van 76,50 over te maken naar: DE43 1001 1001 2624 3697 36 - ZIGGO NL  Opgelet: het bedrag zal worden verhoogd meteen buitengerechtelijk domiciliëring kosten van 90,50 indien het niet voor 24 januari 2021 is voldaan. Wij willen u er ook op attenderen dat bij een achterstallige betaling van uw abonnement kan worden geblokkeerd.  Bij voorbaat dank voor uw medewerking,  Met vriendelijke groeten,  Rudy van Zwachten  ZIGGO-Portaal

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
  3. Wij bieden je de mogelijkheid bij openstaande rekeningen deze veilig via Mijn Ziggo te betalen.

Voorbeeld: jij bent de geselecteerde

20 januari 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een pakket afkomstig van Ziggo naar je onderweg is. Vanuit het bericht kom je op een phishing site waar persoonlijke gegevens worden gevraagd. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in het e-mailbericht.

 Track & Trace Internaionale levering  Levering van het geschorste pakket U hebt (1) pakket in afwachting van levering. Gebruik uw code om te volgen en ontvangen  Uw trackingcode Volg uw bestellingen
 Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Antwoord alstublieft - <naam>

16 januari 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een iPhone 12 Pro Max kan krijgen. Vanuit de e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Geachte klant U heeft 40.259 loyaliteitspunten verzameld sinds u onze diensten gebruikt Je ontvangt daarom een g sm om je te bedanken voor je loyaliteit. De verzending vindt plaats na bevestiging van uw adres en betaling voor levering van 0 euro. Vervolg de procedure Met vriendelijke groeten Uw loyaliteitspunten vervallen volgende maand.
Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
  3. De website gebruikt een verkeerd logo en naam (Ziggoo). 

Voorbeeld: RE

11 januari 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je een iPhone 12 Pro Max kan krijgen. Vanuit de e-mail kom je op een phishing site waar er wordt gevraagd om je inloggegevens. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

 Verificatie Vereist   We hebben een probleem ontdekt met uw e-mailadres. Uw e-mailaccount zal dicht zijn als u uw lopende lidmaatschap niet kunt verifiëren. Gelieve de onderstaande link te gebruiken om de verificatie compleet te maken.   https://xn--15ba3apr3ej8go.xn--54b7fta0cc/app/Webmail/   Als u dit bericht in uw spammap vindt, gelieve het bericht naar uw inbox te verplaatsen en uw account te verifiëren   ZIGGO-e-mailsysteem
 Welcome to Online Webmail Enter your email addrress and password to verify your account

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
  3. De website gebruikt een verkeerd logo en naam (Ziggoo). 

Voorbeeld: ★Ziggo Winnaar★

7 januari 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je kans maakt op prijzen door mee te werken aan een klantenonderzoek. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende teksten in de onderwerp regel.

 Klantenonderzoek 2021 Beste Ziggo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggo, Uw adres is geselecteerd om een GRATIS Ziggo beloning te ontvangen. Beginnen.
 Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo, Nog beschikbaar

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
  3. De website gebruikt een verkeerd logo en naam (Ziggoo). 

Voorbeeld: RE Verificatie Vereist

5 januari 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een probleem is met je e-mailadres. Klik niet op de gegeven link. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Deze mail is ook bekend met als afzender mmaryenok00@hotmail.com.

 Verificatie Vereist   We hebben een probleem ontdekt met uw e-mailadres. Uw e-mailaccount zal dicht zijn als u uw lopende lidmaatschap niet kunt verifiëren. Gelieve de onderstaande link te gebruiken om de verificatie compleet te maken.   Controleer hier RE-VALIDATE    Als u dit bericht in uw spammap vindt, gelieve het bericht naar uw inbox te verplaatsen en uw account te verifiëren   Ziggo-E-Mailsysteem
 Welcome to Online Webmail Enter your email addrress and password to verify your account

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Wij hebben een verrassing voor Ziggo-klanten!

2 januari 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je kans maakt op prijzen door mee te werken aan een klantenonderzoek. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

 Gefeliciteerd, beste Ziggo-klant! Uw IP-artes is geselecteerd om GRATIS een Apple iPhone 11 PRO / MAX of Samsung S10 te ontvangen. Om uw geschenk te ontvangen, beantwoordt u eenvoudig onze anonieme enquête. Maar schiet op! Vandaag is er slechts een beperkt aantal geschenken over! Beschikbaar voor de volgende minuten
 Beste Ziggoo-klant U bent geselecteerd om een exclusieve beloning te ontvangen! Om voor deze speciale aanbieding in aanmerking te komen, hoeft u alleen maar onze marketingenquete van 30 seconden in te vullen over uw ervaringen met Ziggoo,

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam..
  2. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
  3. De website gebruikt een verkeerd logo en naam (Ziggoo). 

Blijf goed opletten!

Je hebt nu een aantal veelvoorkomende voorbeelden gezien van phishing e-mail die in het verleden naar onze klanten zijn verstuurd. Net als met andere criminele activiteiten proberen ook internetcriminelen steeds betere en slimmere manieren te verzinnen om je gegevens te stelen. Daarom is het is heel belangrijk dat je e-mail van Ziggo, of andere bedrijven zoals je bank of creditcardleverancier, heel goed leest. Naast de tips die we je hebben gegeven is er nog één belangrijke tip waarmee je je kunt beschermen tegen phishing; je gevoel. Ontvang je een e-mail die je geen goed gevoel geeft? Of geeft de inhoud van de e-mail je het gevoel dat je iets moet doen? Neem dan altijd voor de zekerheid contact met ons op. Zo zorgen we er samen voor dat je gegevens beschermd blijven. 

Hoe kun je phishing bij Ziggo melden?

Heb je een e-mail ontvangen waarvan je denkt dat het om phishing gaat? Meld dit dan via phishing@ziggo.nl. Het is voor ons erg belangrijk dat je het originele bericht en de zogeheten e-mail headers meestuurt. Je stuurt het originele bericht mee door deze in een nieuwe e-mail te slepen. Hiermee kunnen we namelijk concreet actie ondernemen. 

Ben je een website tegengekomen die zich voordoet als een Ziggo pagina of om je persoonlijke gegevens vraagt? Meld dit dan ook via ons contactformulier. Kies daarbij voor de categorie misbruik/overlast. Het is belangrijk dat je de link naar de website meestuurt, zodat we de bron kunnen achterhalen. Ook hierover houden we je natuurlijk op de hoogte.

Veelgestelde vragen

Als je per ongeluk toch hebt gereageerd op een phishingmail is het belangrijk om actie te ondernemen. Denk aan de volgende punten:

  • Heb je een wachtwoord ingevoerd? Verander dan zo snel mogelijk dit wachtwoord.
  • Heb je creditcardgegevens ingevuld? Breng je creditcardmaatschappij hiervan op de hoogte.
  • Doe digitaal aangifte bij de politie. Ook kun je een melding maken bij Meld misdaad anoniem.

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo