Wifi-modem resetten

Wifi-modem resetten

  • Bezig met laden...

  • Hoe gebruik je de Mediabox XL?

    Met de Mediabox XL (voorheen Horizon) kijk je naar digitale en interactieve televisie in je huiskamer. In sommige plaatsen in Nederland kun je de Mediabox XL ook gebruiken als modem voor internet en bellen.

    Mediabox XL en Connectbox

    Gebruik je de Mediabox XL (Horizon) ook voor internet en bellen of heb je daar een los modem voor aangesloten?

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    a.

    Check de coaxkabel

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem juist met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vast te zitten op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    De manier waarop je modem is aangesloten op de hoofdaansluiting hangt af van je hoofdaansluiting. Op de ene hoofdaansluiting zit een verdeler en op de ander een versterker waarop het modem zit aangesloten. 

    Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.

    connectbox online lampjes

    b.

    Controleer de stroomtoevoer

    Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.

    Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    Gaan de 4 lampjes continu branden (zonder te knipperen)?

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    a.

    Check de coaxkabel

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem correct met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vastgeschroefd te zijn op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    De manier waarop je modem is aangesloten op de hoofdaansluiting hangt af van je hoofdaansluiting. Op de ene hoofdaansluiting zit een verdeler en op de ander een versterker waarop het modem zit aangesloten. 

    Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    b.

    Controleer de stroomtoevoer

    Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.

    Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    Gaat het lampje op het modem nu wel wit branden?

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten

    a.

    Check de coaxkabel

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem juist met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vast te zitten op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    De manier waarop je modem is aangesloten op de hoofdaansluiting hangt af van je hoofdaansluiting. Op de ene hoofdaansluiting zit een verdeler en op de ander een versterker waarop het modem zit aangesloten. 

    Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.

    b.

    Controleer de stroomtoevoer

    Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.

    Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    Is het lampje OFFLINE nu uit?

  • Wifi-modem gereset

    Je wifi-modem en apparaat zijn succesvol gereset. Helaas ervaar je nog steeds problemen.

    Gelukkig kunnen we nog een aantal oplossingen proberen in onze wifi-checklist.

  • Gebruik je nog een extra internetpunt?

    Gebruik je naast het wifi-modem van Ziggo nog een extra internetpunt? Denk bijvoorbeeld aan een losse router of een Wifibooster van Ziggo.

    Gebruik je naast het wifi-modem nog een extra internetpunt?

  • Heb je deze wifibooster?

    Je hebt voor deze Wifibooster via internetkabel gekozen. 

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.

  • Heb je deze wifibooster?

    Je hebt voor deze Wifibooster via het stopcontact gekozen. 

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.

  • Herstart je Wifibooster via het stopcontact

    Het wifi-modem is opnieuw opgestart en heeft een internetsignaal opgepikt. Nu is het de beurt aan je Wifibooster.

    a.

    Haal dan eerst de kleine adapter (bij het wifi-modem) uit het stopcontact en plaats deze na 30 seconden weer terug.

    b.

    Haal dan de grote adapter uit het stopcontact en plaats deze na 30 seconden weer terug. Wacht tot het bovenste stekkersymbool op beide adapters weer groen brandt.

    c.

    Wacht ongeveer 2 minuten totdat de Wifibooster helemaal is opgestart.

    Kijk nu naar de lampjes van beide adapters. Bij een optimale wifi-verbinding zijn de 3 lampjes op de kleine adapter allemaal groen. Op de grote adapter zie je 3 groene lampjes en 1 blauwe.

     

    Het tweede lampje van onderen op de grote adapter (LAN) brandt alleen wanneer je een apparaat, zoals een computer of mediaspeler, rechtstreeks met een kabel op de Wifibooster hebt aangesloten.

    Zie je een ander kleur lampje of zijn er lampjes die helemaal niet branden? Bekijk dan de betekenis van deze lampjes.

  • Herstart je extra wifi-punt

    Het wifi-modem is opnieuw opgestart en heeft een internetsignaal opgepikt. Nu is het de beurt aan je extra wifi-punt.

    a.

    Herstart nu je extra internetpunt door deze 1 minuut van de stroom te halen en weer aan te sluiten.

    b.

    Wacht 2 minuten totdat het extra internetpunt weer volledig is opgestart.

    De lampjes op de Wifibooster staan standaard uit. Log in op je Wifibooster om deze lampjes aan te zetten. Bekijk de betekenis van de lampjes en hoe je ze aan zet.

  • Herstart je extra internetpunt

    Het wifi-modem is opnieuw opgestart en heeft een internetsignaal opgepikt. Nu is het de beurt aan je extra wifi-punt.

    a.

    Herstart nu je extra internetpunt door deze 1 minuut van de stroom te halen en weer aan te sluiten.

    b.

    Wacht 2 minuten totdat het extra internetpunt weer volledig is opgestart.

    Er zijn een heleboel verschillende soorten routers verkrijgbaar. De instructies hieronder zijn gebasseerd op de meest voorkomende routers. Het kan dus zijn dat deze lampjes op jouw router anders worden genoemd of ontbreken.

    WAN
    Controleer het WAN lampje. Dit lampje moet branden of knipperen, vaak met een groene kleur. Brandt WAN niet maar zijn de modem lampjes wel in orde?
    Mogelijke oorzaken: De kabel niet goed is aangesloten of je router instellingen kloppen niet. Controleer je verbinding rechtstreeks op het modem.

    LAN
    Routers hebben een lampje voor iedere bekabelde aansluiting, vaak met een aangegeven met een nummer. Deze lampjes moeten branden of knipperen, vaak met een groene kleur.
    Zijn de lampjes voor bekabeld internet uit terwijl wel router en computer aanstaan? Dan is er geen verbinding tussen de twee. Controleer de kabel en het aangesloten apparaat.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Alle stappen goed doorlopen maar het werkt nog niet zoals je zou willen? 

    We helpen je verder

    Onze wifi-specialisten helpen je graag. Je kunt je vraag natuurlijk ook stellen in de Ziggo Community.

  • Check of het wifi-modem goed is aangesloten Connectbox Giga

    a.

    Check de coaxkabel

    Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem correct met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vastgeschroefd te zijn op het modem.

    Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.

    Controleer ook of je vaste telefoon is aangesloten op telefoonaansluiting TEL 1.

    Modem aansluiten op signaalverdeler

    b.

    Controleer de stroomtoevoer

    Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.

    Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.

    Modem aansluiten op signaalverdeler
    Modem aansluiten op signaalverdeler

    Blijft de lichtring op de Connectbox nu constant wit branden?

  • Contact Je hebt een oud modem

    Helaas bieden we op de website geen ondersteuning meer voor je modem.
    Onze collega's van klantenservice helpen je graag verder. 

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.

  • Herstart je extra wifi-punt

    Het wifi-modem is opnieuw opgestart en heeft een internetsignaal opgepikt. Nu is het de beurt aan je extra wifi-punt.

    a.

    Herstart nu je extra internetpunt door deze 1 minuut van de stroom te halen en weer aan te sluiten.

    b.

    Wacht 2 minuten totdat het extra internetpunt weer volledig is opgestart.

  • Herstart je Ziggo Mediabox XL

    a.

    Haal de stroomstekker van de Mediabox XL uit het stopcontact.

    achterkant Mediabox XL

    b.

    Wacht 1 minuut.

    c.

    Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.

    achterkant Mediabox XL

    d.

    Wacht tenminste 5 minuten. Je Mediabox XL is dan volledig opnieuw opgestart. In het display zie je dat de tijd wordt weergegeven.

    e.

    Controleer de status in het display van de mediabox. Als er iets mis is met de internetverbinding dan brandt er een offline lampje. Als je modem correct functioneert dan brandt er geen lampje.

    Zie je een lampje met rode tekst offline branden?

  • Herstart je modem

    a.

    Haal de stroomstekker van het wifi-modem uit het stopcontact.

    b.

    Wacht 1 minuut.

    c.

    Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.

    d.

    Wacht tenminste 5 minuten. Je wifi-modem is dan volledig opnieuw opgestart.

    e.

    Controleer de status van de eerste 4 lampjes van het modem. Als deze lampjes niet continu branden is er mogelijk een ander probleem.

    De volgende lampjes horen continu te branden:

    Branden de eerste vier lampjes continu (zonder te knipperen)?

  • Herstart je wifi-modem

    a.

    Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact.

    Stekker uit stopcontact

    b.

    Wacht 1 minuut.

    c.

    Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.

    Stekker in stopcontact

    d.

    Wacht tenminste 7 minuten. Je Connectbox is dan volledig opnieuw opgestart.

    e.

    Controleer de status van de licht van het modem. Het modem krijgt een goed internetsignaal binnen als de lichtring  constant wit brandt.

    Als dit niet het geval is, is er mogelijk een ander probleem.

    Connectbox lampjes online

    Brandt de lichtring van de Connectbox constant wit?

  • Herstart je apparaat

    a.

    Misschien heb je je computer al opnieuw opgestart, dan kun je deze stap overslaan. Nog niet gedaan? Sluit je computer helemaal af en start deze vervolgens weer op.

    b.

    Test nu of je internet weer werkt. Bekijk bijvoorbeeld een video op Youtube.

    Is het probleem nu opgelost?

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent!
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

  • Heb je deze wifibooster?

    Je hebt voor de TP Link Deco X20 gekozen. 

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.

  • Heb je deze wifibooster?

    Je hebt voor de TP Link Deco M4 gekozen. 

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.

  • Herstart je Deco X20

    Het wifi-modem is opnieuw opgestart en heeft een internetsignaal opgepikt. Nu is het de beurt aan je smart Wifibooster set.
    Daarvoor gebruik je de Deco app. Als je deze niet (of niet meer) op je telefoon of tablet hebt, kun je deze downloaden via de Apple App Store of Google Play.

    Herstart in dat geval de Hoofd-Deco (die is met internetkabel aangesloten op het Ziggo modem) door deze 1 minuut van de stroom te halen en weer aan te sluiten.

    Wacht enkele minuten totdat het lampje op de TP-Link Deco X20 constant groen brandt en weer volledig is opgestart. 

    Heb je meerdere Deco's in huis? Dan kan het soms een paar minuten extra duren voordat alle Deco's beschikbaar zijn.

    a.

    Open de Deco app en klik bovenin het scherm op Internet

    Startscherm Deco app

    b.

    Druk vervolgens in het overzicht op de Hoofd-Deco:

    Screenshot TP-Link Deco app

    c.

    In het volgende scherm klik je rechtsbovenin op de drie puntjes:

    Screenshot TP-Link Deco app

    d.

    Tenslotte kies je voor Herstart

    Screenshot TP-Link Deco app

    e.

    Druk daarna nogmaals op Herstart om je keuze te bevestigen.

    Screenshot TP-Link Deco app

    f.

    Wacht enkele minuten totdat het herstarten is voltooid. De app geeft aan als de Deco weer beschikbaar is.

    Als je meerdere Deco's in huis hebt, kan het een paar minuten extra duren voor alle apparaten beschikbaar zijn.

    Screenshot TP-Link Deco app

    g.

    Mogelijk zie je na het opstarten de melding dat de Deco niet gevonden kan worden òf dat je telefoon/tablet offline is.

    Wacht nog even af of druk op de knop Opnieuw proberen. Je zult merken dat de Deco zichzelf herstelt.

     

  • Herstart je Deco M4

    Het wifi-modem is opnieuw opgestart en heeft een internetsignaal opgepikt. Nu is het de beurt aan je smart Wifibooster set.
    Daarvoor gebruik je de Deco app. Als je deze niet (of niet meer) op je telefoon of tablet hebt, kun je deze downloaden via de Apple App Store of Google Play.

    Herstart in dat geval de Hoofd-Deco (die is met internetkabel aangesloten op het Ziggo modem) door deze 1 minuut van de stroom te halen en weer aan te sluiten.

    Wacht enkele minuten totdat het lampje op de TP-Link Deco M4 constant wit brandt en weer volledig is opgestart. 

    Het kan soms een paar minuten extra duren voordat alle Deco's weer beschikbaar zijn. 

    a.

    Open de Deco app en klik bovenin het scherm op Internet

    Startscherm Deco app

    b.

    Druk vervolgens in het overzicht op de Hoofd-Deco:

    Screenshot TP-Link Deco app

    c.

    In het volgende scherm klik je rechtsbovenin op de drie puntjes:

    Screenshot TP-Link Deco app

    d.

    Tenslotte kies je voor Herstart

    Screenshot TP-Link Deco app

    e.

    Druk daarna nogmaals op Herstart om je keuze te bevestigen.

    Screenshot TP-Link Deco app

    f.

    Wacht enkele minuten totdat het herstarten is voltooid. De app geeft aan als de Deco's weer beschikbaar zijn.

    Niet alle Deco's zijn tegelijk weer beschikbaar. Het kan een paar minuten extra duren voor alle apparaten beschikbaar komen.

    Screenshot TP-Link Deco app

    g.

    Mogelijk zie je na het opstarten de melding dat de Deco niet gevonden kan worden òf dat je telefoon/tablet offline is.

    Wacht nog even af of druk op de knop Opnieuw proberen. Je zult merken dat de Deco zichzelf herstelt.

     

  • Welke Connectbox heb je?

  • Extra wifi-punt resetten

    Het is belangrijk om eerst je wifi-modem te resetten en pas daarna de andere apparaten die met internet/wifi verbonden zijn. Het modem moet alweer online zijn als je de rest reset. 

    Gebruik je naast je wifi-modem nog een extra wifi-punt? 

  • Heb je dit modem?

    Je hebt voor de Connectbox Giga gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met de installatie.

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.

  • Herstart je wifi-modem

    a.

    Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact.

    Stekker uit stopcontact

    b.

    Wacht 1 minuut.

    c.

    Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.

    Stekker in stopcontact

    d.

    Wacht tenminste 7 minuten. Je Connectbox is dan volledig opnieuw opgestart.

    e.

    Controleer de status van de lampjes van het modem. Als deze lampjes niet continu branden is er mogelijk een ander probleem.

    Het modem krijgt een goed internetsignaal binnen als:

    • het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt

    of als:

    • het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt én er drie groene lampjes continu branden boven het Ziggo logo
    Connectbox lampjes online

    Branden de juiste lampjes op de voorkant van de Connectbox?

  • Vaak helpt het om je modem aan en uit te zetten om je wifi-verbinding weer te laten werken.

     

     

    Dit duurt ongeveer 10 minuten.

    Selecteer hieronder je modem

  • Ken je de SmartWifi app?

    De SmartWifi app is je ideale hulpje voor de wifi van je Connectbox. Je kunt er bijvoorbeeld vanaf de bank een reset van het modem mee uitvoeren. De app laat je veilig de instellingen beheren, controleren en aanpassen van je Connectbox en netwerk. Zonder ingewikkelde menu's en instellingen...
    Buitenshuis helpt de SmartWifi app je aan wifi met de Ziggo Wifispots. 

    Meer informatie over de app vind je hier. Downloaden kan via de Apple App Store of Google Play:

    Gebruik dan de TP-Link Deco App voor het instellen en onderhouden van je wifi thuis. Ook deze app vind je bij Google Play en de Apple App Store.

  • Ken je de SmartWifi app?

    De SmartWifi app is je ideale hulpje voor de wifi van je Connectbox. Je kunt er bijvoorbeeld vanaf de bank een reset van het modem mee uitvoeren. De app laat je veilig de instellingen beheren, controleren en aanpassen van je Connectbox en netwerk. Zonder ingewikkelde menu's en instellingen...
    Buitenshuis helpt de SmartWifi app je aan wifi met de Ziggo Wifispots. 

    Meer informatie over de app vind je hier. Downloaden kan via de Apple App Store of Google Play:

  • Heb je dit modem?

    Je hebt voor de Connectbox gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met de installatie.

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.

  • Heb je deze wifibooster?

    Je hebt voor deze Wifibooster via internetkabel gekozen. 

    Deze Wifibooster via een internetkabel lijkt erg op de Connectbox. Je herkent de Wifibooster aan de naam die je op voorkant van het apparaat kunt lezen. Net zoals op het plaatje hieronder.

    Wil je toch met de Connectbox aan de slag? Klik links boven in dit scherm op 'Vorige' en maak opnieuw je keuze.

    Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.