Slecht beeld met de Horizon Mediabox oplossen

Slecht beeld met de Horizon Mediabox oplossen

Wil je lekker televisiekijken, maar zie je alleen maar blokken in beeld op een of meerdere zenders via de Horizon Mediabox? Dat is niet fijn. Deze storing kan verschillende oorzaken hebben. Met dit stappenplan  zoeken we naar de oplossing.

Wat is de oorzaak van slechte beeldkwaliteit?

Het is erg vervelend dat je nu plotseling last hebt van blokken, strepen en andere ellende op je beeldscherm. En waarom heb je er nu ineens last van zonder dat er iets is veranderd? Hier lees je hoe dit komt.

  • We voegen steeds meer HD-zenders aan ons tv-pakket toe. Voor digitale tv gebruiken we frequenties van 150 MHz tot 850 MHz. Het nadeel is dat veel frequenties ook voor andere draadloze communicatie worden gebruikt, zoals 4G, Digitenne of babyfoons. Die signalen storen je kabelsignaal in huis en veroorzaken blokken of strepen in beeld.
  • Sommige zenders zijn van frequentie gewisseld. Zo kan een storing met de frequentie meeverhuizen. Eerder keek je misschien niet naar zenders met deze frequentie en zag je de storing niet.
  • In dit stappenplan zoeken we naar de oplossing. We gaan hiervoor een paar tests doen. Niet alle tests zijn even makkelijk, maar we raden je aan om ze toch allemaal zo goed mogelijk te doen.

Je gaat als eerste testen of ons signaal goed binnenkomt. Zie je op je andere tv ook blokken of strepen?

Heeft je andere tv ook last van blokken of strepen?

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo