Foutcode 8099

Je probeert op je Horizon Extra Mediabox met On Demand, Movies & Series of Replay TV een film of serie te kijken. Helaas lukt het niet en zie je foutcode 8099. Hier leggen we je uit hoe je dat oplost.

Wat betekent foutcode 8099?

De Horizon Extra Mediabox speelt de film of serie die je hebt gekozen niet af. Dat komt doordat de verbinding tussen je Horizon Extra Mediabox en de grotere Horizon Mediabox verbroken is. Het kan ook zijn dat je de film of serie langer dan 48 uur geleden voor het eerst hebt gestart of besteld.

Zo los je foutcode 8099 op

1. Start de film of serie opnieuw

Probeer de film of serie eerst opnieuw te starten vanuit onze On Demand catalogus. Dat doet je zo:

  • Druk een paar keer op de Back-knop totdat de foutcode is verdwenen en je uit het menu bent.
  • Druk op de On Demand-knop van je afstandsbediening en zoek de film of serie opnieuw op in onze On Demand catalogus.
  • Start de film of serie nogmaals. Zo wordt deze opnieuw gekoppeld aan je mediabox.

2. Herstart je Horizon Mediaboxen

Zie je hierna nog steeds de foutcode? Herstart dan de grotere Horizon Mediabox met de aan-uitknop op de achterkant van de mediabox. Zet het apparaat minimaal tien seconden uit en daarna weer aan.

Wacht tot je weer beeld hebt op je tv bij de grotere mediabox. Loop daarna terug naar je Horizon Extra Mediabox en herstart deze met de aan-uitknop.

3a. Verbonden met een netwerkkabel?

Is je Horizon Extra Mediabox met een netwerkkabel verbonden aan de Horizon Mediabox? Dan wordt de verbinding binnen een minuut automatisch hersteld of binnen twee minuten als je de bovenstaande twee oplossingen hebt gevolgd. Controleer in de tussentijd of de kabel er aan beide kanten nog goed in zit. 

3b. Verbonden met een coaxkabel of draadloos?

Is de Horizon Extra Mediabox met een coaxkabel of draadloos verbonden met de grotere Horizon Mediabox en hebben bovenstaande oplossingen niet geholpen? Koppel de mediaboxen dan nogmaals door de apparaten opnieuw in te stellen. Het is belangrijk dat je dat in deze volgorde doet:

  1. Reset de grotere Horizon Mediabox door het apparaat opnieuw in te stellen.
  2. Koppel de Horizon Extra Mediabox nogmaals door het apparaat opnieuw in te stellen.

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over foutcode 8099 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over foutcode 8099 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over foutcode 8099 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen in de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo