Foutcode 2020

Heb je een Horizon Mediabox met de foutcode 2020 op sommige of alle kanalen, afgewisseld met blokken en strepen in beeld? Lees hoe je dit kunt verhelpen.

Heb je een andere mediabox of een tv met interactieve CI+ module en lukt het niet om films en series af te spelen met de rode knop? Ga dan naar het stappenplan Interactieve tv werkt niet.

Wat betekent foutcode 2020?

Vanuit je tv-aansluiting loopt er een coaxkabel naar je Horizon Mediabox. Hiermee wordt het tv-signaal naar de mediabox verstuurd. De kwaliteit van het tv-signaal is helaas niet goed genoeg om een foutloos beeld te geven. De Horizon Mediabox laat daarom foutcode 2020 zien. En misschien zie je ook nog andere verstoringen in beeld.

Zo los je foutcode 2020 op

De foutcode wordt veroorzaakt door een slecht tv-signaal. Een slecht signaal kan bij jou ontstaan, bijvoorbeeld door verouderde kabels, of het kan ontstaan door een storing in ons netwerk. Het laatste gaan we als eerste uitsluiten zodat je niet onnodig in huis aan de slag hoeft.

1. Is er een storing bij Ziggo?

Controleer of er een storing bekend is bij je in de buurt. Dit kan de foutcode namelijk veroorzaken. Is er een storing bekend? Wacht dan even af totdat de storing is verholpen. Herstart hierna de Horizon Mediabox door 10 seconden de stroom eraf te halen.

2. Wat vindt de Horizon Mediabox van het signaal?

De Horizon Mediabox is een slim apparaat. Hij kan namelijk zelf aangeven wat de kwaliteit is van het tv-signaal bij je in huis. Dit geeft je een goed startpunt om mee te beginnen.

Zo controleer je de signaalkwaliteit

Kanaal 750
Zie je deze foutcode in beeld op kanaal 750? Bekijk de oplossing.  

3a. Is de signaalkwaliteit matig?

Als de Horizon Mediabox aangeeft dat de signaalkwaliteit matig is dan veroorzaakt dit foutcode 2020. Ook als je de witte balk binnen een paar seconden tussen matig en goed ziet heen en weer springen betekent dit dat de signaalkwaliteit matig is. Met een eenvoudige test achterhaal je waar het signaal verstoord wordt:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het pand binnenkomt. Dat is meestal in de meterkast of de kamer.
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
  • Sluit je Horizon Mediabox direct met een coaxkabel aan op de hoofdaansluiting. Gebruik daarvoor bij voorkeur een nieuwe coaxkabel met het Kabel Keur-logo of Ziggo geschikt-logo. Zo weet je zeker dat het niet aan de die kabel ligt. Is de kabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel.

Heb je hulp nodig bij het checken van de hoofdaansluiting?

Zo controleer je de hoofdaansluiting

  • Herstart de Horizon Mediabox met de aan-/uitknop op de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan verstoort een slechte coaxkabel, splitter of wandcontactdoos het tv-signaal ergens. Het is dus belangrijk dat je die vervangt. Zo controleer je of je de juiste kabels en connectoren gebruikt.

3b. Signaalkwaliteit goed, maar toch een foutcode op sommige kanalen?

Geeft de diagnose-optie van de Horizon Mediabox aan dat de signaalkwaliteit goed of uitmuntend is, maar zie je toch de foutcode 2020 op sommige kanalen? Dan wordt het signaal verstoord door het 4G-signaal van een mobiele provider. Het 4G-signaal zit bijna overal in de lucht en verstoort het tv-signaal van je Horizon Mediabox als je coaxkabels niet goed zijn afgeschermd. Vooral coaxkabels die al een paar jaar oud zijn hebben hier last van omdat het 4G-signaal een vrij nieuwe techniek is. Vervang in dit geval je coaxkabels door geschikte coaxkabels. Deze kabels zijn altijd afgeschermd voor 4G.

4. Alles gedaan, maar de foutcode blijft?

Heb je nu nog last van die hardnekkige foutmelding? Maak je geen zorgen, we gaan gewoon door. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen verder.

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 2020 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 2020 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 2020 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo