Foutcode 2010

De Horizon Mediabox kan de zender even niet weergeven omdat het tv-signaal verstoord is. Gelukkig los je het eenvoudig op.

Zo los je foutcode 2010 op

1. Zap langs een paar andere zenders

Zap met je afstandsbediening langs een paar andere zenders en ga daarna terug naar de zender die je wilt kijken. De Horizon Mediabox zal dan opnieuw proberen de zender weer te geven op je tv.

2. Herstart je mediabox

Lost het heen en weer zappen niets op? Zet dan je Horizon Mediabox voor tien seconden uit en vervolgens weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.

3. Wat vindt de Horizon Mediabox van het signaal?

De Horizon Mediabox is een slim apparaat. Het geeft namelijk zelf aan wat de kwaliteit is van het tv-signaal in je huis. Check dus eerst de signaalkwaliteit.

Zo controleer je de signaalkwaliteit

Kanaal 750
Zie je deze foutcode in beeld op kanaal 750? Bekijk de oplossing.  

4a. Is de signaalkwaliteit matig?

Als de Horizon Mediabox aangeeft dat de signaalkwaliteit matig is dan is dat de oorzaak van foutcode 2010. Ook als je de witte balk binnen een paar seconden tussen matig en goed ziet springen, is de signaalkwaliteit matig. Met een eenvoudige test achterhaal je waar het signaal wordt verstoord:

  • Zoek de hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het pand binnenkomt. Dat is meestal in de meterkast of in de kamer.
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
  • Sluit je Horizon Mediabox direct met een coaxkabel aan op de hoofdaansluiting. Gebruik daarvoor bij voorkeur een nieuwe coaxkabel van Kabel Keur. Zo weet je zeker dat het niet aan de die kabel ligt. Is de kabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel met Kabel Keur.

Heb je hulp nodig bij het checken van de hoofdaansluiting?

Zo controleer je de hoofdaansluiting

  • Herstart de Horizon Mediabox met de aan-uitknop op de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan verstoort een slechte coaxkabel, splitter of wandcontactdoos het tv-signaal ergens. Het is dus belangrijk dat je die vervangt. Zo controleer je of je de juiste kabels en connectoren gebruikt.

4b. Signaalkwaliteit goed, maar toch een foutcode op sommige kanalen?

Geeft de diagnoseoptie van de Horizon Mediabox aan dat de signaalkwaliteit goed of uitmuntend is, en zie je toch de foutcode 2010 op sommige kanalen? Dan verstoort het 4G-signaal van een mobiele provider het signaal. Het 4G-signaal zit bijna overal in de lucht en verstoort het tv-signaal van je Horizon Mediabox als je coaxkabels niet goed zijn afgeschermd.

Vooral coaxkabels die al een paar jaar oud zijn hebben daar last van omdat het 4G-signaal een vrij nieuwe techniek is. Vervang in dat geval je coaxkabels door geschikte coaxkabels. Die kabels zijn altijd afgeschermd voor 4G.

5. Alles gedaan, maar de foutcode blijft?

Heb je nu nog last van die hardnekkige foutmelding? Maak je geen zorgen, we gaan gewoon door. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen met je verder.

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 2010 of deel jouw gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 2010 of deel jouw gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 2010 of deel jouw gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo