Foutcode 1201

Je hebt de Horizon Extra Mediabox aangesloten met een coaxkabel en probeert het apparaat te installeren. Helaas zie je de foutcode 1201. Hier lees je hoe je de Horizon Extra Mediabox via MoCA installeert.

Wat betekent foutcode 1201?

De kleine Horizon Extra Mediabox probeert via een coaxkabel verbinding te maken met de grote Horizon Mediabox. Deze techniek heet MoCA en dit zorgt ervoor dat de mediaboxen met elkaar kunnen 'praten'. Je ziet foutcode 1201 omdat de Horizon Extra Mediabox via MoCA geen verbinding kan krijgen met de Horizon Mediabox op je eerste televisie. Hierdoor lukt het je niet om de installatie af te ronden.

Zo los je foutcode 1201 op

We gaan de meest voorkomende oorzaken en oplossingen met je doornemen. Als eerste controleren we de instellingen van de grote Horizon Mediabox. Loop dus even naar je eerste televisie en zet hem aan.

1. Staat het energieniveau juist ingesteld?

Loop eerst even naar de Horizon Mediabox. Als hier het verkeerde energieniveau staat ingesteld kun je foutcode 1201 te zien krijgen op je Horizon Extra Mediabox

Zo stel je het juiste energieniveau in

Herstart hierna de Horizon Extra Mediabox met de aan-/uitknop op de achterkant en probeer de installatie opnieuw.

2. Is de Horizon Extra Mediabox geregistreerd?

We gaan nu controleren of de Horizon Extra Mediabox geregistreerd staat op je abonnement. Ook dat zie je in het menu van de grote Horizon Mediabox.

Zo controleer je de registratie

Staan er 0 Horizon Extra Mediaboxen geregistreerd of is het cijfer lager dan het aantal Horizon Extra Mediaboxen die je in huis hebt? Dan moet de Horizon Extra Mediabox die je probeert te installeren nog geregistreerd worden. Dit doe je door ons te bellen. Hierna kun je weer verder met de installatie.

3. Wordt het MoCA-signaal geblokkeerd?

Het MoCA-signaal waarmee de Horizon Extra Mediabox verbinding probeert te maken met de Horizon Mediabox in je woonkamer kan geblokkeerd worden. Dit is het geval als er bijvoorbeeld splitters of wandcontactdozen in je huis zitten die niet geschikt zijn voor MoCA-signaal. Probeer zo min mogelijk splitters te gebruiken en zorg ervoor dat de splitters en coaxkabels die je gebruikt het Kabel Keur-logo of Ziggo geschikt-logo hebben. Is dit niet het geval of weet je dit niet zeker? Koop eenvoudig geschikte kabels en splitters.

4. Probeer het met een netwerkkabel

Lukt het niet om de verbinding te installeren via MoCA over een coaxkabel? Dan kan het zijn dat dit geen geschikte aansluitmethode is voor je situatie. Dan is bijvoorbeeld de afstand te groot of heb je coaxkabels, wandcontactdozen of splitters die het MoCA-signaal blokkeren. Dat los je op door een netwerkkabel te gebruiken om de Horizon Extra Mediabox aan te sluiten. Bij gebruik van een netwerkkabel is bijvoorbeeld de afstand tussen de mediaboxen geen probleem. Zorg er wel voor dat je de netwerkkabel rechtstreeks aansluit tussen de Horizon Mediabox en de Horizon Extra Mediabox. Als er een router of wifi-modem tussen zit, raakt het signaal geblokkeerd.

5. De foutcode blijft?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft de foutmelding hardnekkig in beeld? Geen probleem, dan lossen we het anders op. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen verder naar de oplossing.

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1201 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1201 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1201 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo