Foutcode 1200

Je probeert een Horizon Extra Mediabox te installeren via een netwerkkabel, maar er staat foutcode 1200 in beeld. Hier lees je wat de de oorzaak is en hoe je dit oplost.

Wat betekent foutcode 1200?

Je wil de kleine Horizon Extra Mediabox installeren via een netwerkkabel. Maar de extra mediabox kan geen verbinding maken met de grote Horizon Mediabox. Daarom zie je foutcode 1200 op je tv. Hier volgen de oorzaken en oplossingen.

Zo los je foutcode 1200 op

We gaan de meest voorkomende oorzaken en oplossingen met je doornemen. Als eerste controleren we de instellingen van de Horizon Mediabox. Loop dus even naar je grote ontvanger en zet je tv aan.

1. Staat het energieniveau juist ingesteld?

We beginnen met het controleren van de Horizon Mediabox. Als hier het verkeerde energieniveau staat ingesteld, veroorzaakt dat foutcode 1200 op de Horizon Extra Mediabox

Zo stel je het juiste energieniveau in

Heb je het juiste energieniveau ingesteld op de grote Horizon Mediabox? Herstart dan de Horizon Extra Mediabox met de aan-/uitknop op de achterkant en probeer het opnieuw.

2. Is de Horizon Extra Mediabox geregistreerd?

Controleer of de Horizon Extra Mediabox geregistreerd staat op je abonnement. Ook dit doe je via het menu van de Horizon Mediabox.

Zo controleer je de registratie

Staan er 0 Horizon Extra Mediaboxen geregistreerd of is het cijfer lager dan het aantal Horizon Extra Mediaboxen die je in huis hebt? Dan moet de Horizon Extra Mediabox die je probeert te installeren nog geregistreerd worden. Dit doe je door ons te bellen. Hierna kun je weer verder met de installatie.

3. Zijn de mediaboxen rechtstreeks verbonden?

Staat het juiste energieniveau ingesteld en is de Horizon Extra Mediabox geregistreerd? Controleer of je de netwerkkabel juist hebt aangesloten. De netwerkkabel moet rechtstreeks aangesloten worden tussen de Horizon Mediabox en de Horizon Extra Mediabox. De netwerkkabel mag dus niet eerst naar een router of wifi-modem gaan. 

4. Probeer het opnieuw met een andere netwerkkabel of via een coaxkabel

Heb je de oplossing nog niet gevonden? Probeer dan de installatie opnieuw met een andere netwerkkabel. Als de netwerkkabel beschadigd is dan kun je dit van de buitenkant meestal niet zien. Gebruik alleen een netwerkkabel van het type CAT5 of CAT6. Je kunt het ook met een coaxkabel proberen. Gebruik in dat geval altijd een coaxkabel met het Kabel Keur logo. Zo weet je zeker dat je een coaxkabel in huis haalt die geschikt is voor digitale televisie.

Bekijk de verkooppunten voor een coaxkabel met Kabel Keur

5. Alles geprobeerd, toch de foutcode?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft de foutmelding hardnekkig in beeld? Niet getreurd, we gaan rustig verder. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1200 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1200 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1200 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo