Foutcode 1030

De installatie van de Horizon Mediabox wil niet lukken. Foutcode 1030 zit je dwars.  Gelukkig kunnen we dat oplossen zodat je snel aan de slag kunt met Horizon TV.

Wat betekent foutcode 1030?

De Horizon Mediabox communiceert met ons netwerk door een signaal terug te sturen. Dat heet het retoursignaal. De mediabox heeft het nodig om de installatie af te ronden. Bij foutcode 1030 wordt het signaal geblokkeerd of raakt ergens verstoord, waardoor het niet aankomt.

Zo los je foutcode 1030 op

We gaan de meest voorkomende oorzaken en oplossingen met je doornemen. Eerst controleren we of er een storing in ons netwerk is. Hierna doorlopen we de meest voorkomende oorzaken in huis.

1. Is er een storing bij ons?

Controleer of er een storing bekend is bij je in de buurt. Dit kan de foutcode namelijk veroorzaken. Is er een storing bekend? Wacht dan even af tot de storing is verholpen. Herstart daarna de Horizon Mediabox door 10 seconden de stroom eraf te halen.

2. Is er een UMU-01 aangesloten?

In bepaalde gebieden in Nederland hebben we in het verleden de UMU-01 signaalverdeler geleverd bij internetaansluitingen. Deze signaalverdeler blokkeert helaas het signaal van de Horizon Mediabox. Je herkent een UMU-01 aan de tekst UMU-01 linksboven op de verdeler. Controleer of je ergens in huis op een aansluiting zo'n UMU-01 hebt zitten. Als je een UMU-01 tegenkomt kun je de verdeler er zelf afdraaien. Je steekt vervolgens de coaxkabel rechtstreeks in de tv-aansluiting. Hou je een kabel over die je niet kunt aansluiten? Bel ons en dan sturen we je een geschikte signaalverdeler.

3. Wordt het retoursignaal geblokkeerd?

Zoals je hebt kunnen lezen heeft de Horizon Mediabox naast een inkomend signaal ook een uitgaand signaal nodig. Daarmee kun je bijvoorbeeld On Demand een film of serie bestellen. Dat heet het retoursignaal. Bij het opstarten heeft de mediabox het retoursignaal nodig. Sommige splitters, versterkers of wandcontactdozen laten geen retoursignaal door. Je test dit eenvoudig met de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel binnenkomt. Dat is meestal in de meterkast of de kamer.
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
  • Sluit je Horizon Mediabox direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel.
  • Herstart de Horizon Mediabox met de aan-/uitknop op de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan wordt het retoursignaal van de Horizon Mediabox ergens in huis geblokkeerd door een splitter of wandcontactdoos. Je lost dit eenvoudig op door de splitters en tv-aansluitingen bij je thuis te vervangen voor geschikte splitters en tv-aansluitingen

4. Toch de foutcode in beeld?

Heb je alles geprobeerd, maar blijf je met de foutmelding zitten? Geen nood, we laten je niet in de steek. Wil je ons even bellen? Dan lossen we het samen verder op.

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1030 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1030 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1030 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo