Foutcode 1020

Hieronder lees je wat deze foutcode precies betekent.

Wat betekent 1020?

Om de installatie af te ronden heeft de Horizon Mediabox een verbinding nodig met ons netwerk. Dit lukt niet en na een paar keer proberen geeft de mediabox dan foutcode 1020. Het signaal dat de mediabox nodig heeft, heet retoursignaal. Waarschijnlijk raakt dit signaal ergens verstoord of wordt het door iets geblokkeerd.

Zo los je foutcode 1020 op

We gaan de meest voorkomende oorzaken en oplossingen met je doornemen. Eerst checken we of er een storing in ons netwerk is.

1. Is er een storing bij Ziggo?

Controleer of er een storing bekend is bij je in de buurt. Dat kan de oorzaak zijn. Is er een storing bekend? Wacht dan even totdat de storing is verholpen. Herstart hierna de Horizon Mediabox door tien seconden de stroom eraf te halen.

2. Is er een UMU-01 aangesloten?

In bepaalde gebieden in Nederland hebben we in het verleden bij internetaansluitingen de UMU-01 signaalverdeler geleverd. Deze signaalverdeler blokkeert helaas het signaal van de Horizon Mediabox. Je herkent een UMU-01 aan de tekst UMU-01 linksboven op de verdeler. Controleer of je ergens in huis op een aansluiting zo'n UMU-01 hebt zitten. Als je een UMU-01 tegenkomt, kun je de verdeler er zelf afdraaien. Je steekt vervolgens de coaxkabel rechtstreeks in de tv-aansluiting. Hou je een kabel over die je niet kunt aansluiten? Bel ons en dan sturen we je een geschikte signaalverdeler.

3. Wordt het retoursignaal geblokkeerd?

Zoals je hebt kunnen lezen, heeft de Horizon Mediabox naast een inkomend signaal ook een uitgaand signaal nodig om bijvoorbeeld On Demand een film of serie te bestellen. Dit heet retoursignaal. Bij het opstarten heeft de mediabox dit retoursignaal nodig. Sommige splitters, versterkers of wandcontactdozen laten geen retoursignaal door. Je test dit eenvoudig met de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het pand binnenkomt. Dat is meestal in de meterkast of de kamer.
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
  • Sluit je Horizon Mediabox direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel.
  • Herstart de Horizon Mediabox met de aan-/uitknop op de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan wordt het retoursignaal van de Horizon Mediabox ergens in huis geblokkeerd door een splitter of wandcontactdoos. Je lost dit eenvoudig op door de splitters en tv-aansluitingen te vervangen voor geschikte splitters en tv-aansluitingen

4. Alles geprobeerd, maar de foutcode blijft?

Is die hardnekkige foutcode nog niet weg? Schakelen we gewoon nog een tandje bij. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen verder naar de oplossing.

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1020 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1020 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1020 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo