Foutcode 1010

Je bent de Horizon Mediabox aan het installeren, maar je kunt niet verder omdat je foutcode 1010 in beeld ziet. We gaan je op deze pagina helpen zodat je weer verder kunt met installeren.

Wat betekent foutcode 1010?

De Horizon Mediabox heeft twee soorten signaal nodig. Een inkomend signaal voor bijvoorbeeld digitale televisie en een uitgaand signaal om te kunnen communiceren met ons netwerk. Foutcode 1010 betekent dat het uitgaande signaal geblokkeerd wordt of dat het signaal zo erg verstoord wordt dat het niet aankomt in ons netwerk. Hierdoor kan je de installatie niet afmaken.

Zo los je foutcode 1010 op

Voordat we beginnen met verschillende checks bij je, willen we eerst zeker weten dat het probleem niet wordt veroorzaakt in ons netwerk. Als er namelijk een storing is kan het uitgaande signaal verstoord raken. Als dit niet het geval is, lopen we stap voor stap de mogelijke oorzaken met je door.

1. Is er een storing bij Ziggo?

Controleer of er een storing bekend is bij je in de buurt. Dit kan de foutcode namelijk veroorzaken. Is er een storing bekend? Wacht dan even tot de storing is verholpen. Herstart hierna de Horizon Mediabox door 10 seconden de stroom eraf te halen.

2. Is er een UMU-01 aangesloten?

In bepaalde gebieden in Nederland hebben we in het verleden de UMU-01 signaalverdeler geleverd bij internetaansluitingen. Deze signaalverdeler blokkeert helaas het signaal van de Horizon Mediabox. Je herkent een UMU-01 aan de tekst UMU-01 linksboven op de verdeler. Controleer nu of je ergens zo'n signaalverdeler hebt zitten. Als je een UMU-01 tegenkomt kun je de verdeler er zelf afdraaien. Je steekt vervolgens de coaxkabel rechtstreeks in de tv-aansluiting. Hou je een kabel over die je niet kunt aansluiten? Bel ons dan even en dan sturen we je een geschikte signaalverdeler.

3. Wordt het retoursignaal geblokkeerd?

Zoals je hebt kunnen lezen heeft de Horizon Mediabox naast een inkomend signaal ook een uitgaand signaal nodig om bijvoorbeeld On Demand een film of serie te bestellen. Dit heet retoursignaal. Bij het opstarten heeft de mediabox dit retoursignaal nodig. Sommige splitters, versterkers of wandcontactdozen laten geen retoursignaal door. Je test dit eenvoudig met de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het pand binnenkomt. Dat is meestal in de meterkast of de kamer.
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
  • Sluit je Horizon Mediabox direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel.
  • Herstart de Horizon Mediabox met de aan-/uitknop op de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan wordt het retoursignaal van de Horizon Mediabox ergens in huis geblokkeerd door een splitter of wandcontactdoos. Je lost dit eenvoudig op door de splitters en wandcontactdozen te vervangen voor geschikte splitters en wandcontactdozen

4. Alles geprobeerd, maar blijft de foutcode in beeld?

Heb je nu nog steeds die hardnekkige foutmelding in beeld? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je ons even bellen? Dan zoeken we samen naar de oplossing.

De nieuwste vragen over Horizon TV

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1010 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1010 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

Foutcodes op de Ziggo Community

Lees meer over de foutcode 1010 of deel je gouden tip om het probleem op te lossen op de Ziggo Community.

De nieuwste vragen over Horizon TV

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo