IMAP-, POP- en SMTP-instellingen

Ziggo helpt u graag bij het instellen van uw e-mailprogramma. Stap voor stap helpen wij u met de IMAP-, POP- en SMTP-instellingen.

Handig om te weten: heeft u een TV + Internet of Alles-in-1 abonnement? Dan kunt uw maximaal 5 e-mailadressen aanmaken. Heeft u alleen een telefoonabonnement bij Ziggo? Dan kunt u 1 e-mailadres aanmaken.

IMAP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

Server* imap.ziggo.nl
Serverpoort 993
Type versleuteling SSL
Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount

Uitgaande serverinstellingen

Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist / identiteitscontrole Ja

* De algemene IMAP e-mailserverinstellingen gelden voor alle e-mailadressen met @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl en @casema.nl.

Bekijk de verschillende e-mailprogramma’s die Ziggo ondersteunt voor uw IMAP-instellingen.

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

Server* pop.ziggo.nl
Serverpoort 995
Verificatie vereist/identiteitscontrole Ja
Type versleuteling SSL

Uitgaande serverinstellingen

Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist/identiteitscontrole Ja

* De algemene POP e-mailserverinstellingen gelden voor alle e-mailadressen met @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl en @casema.nl

Bekijk de verschillende e-mailprogramma’s die Ziggo ondersteunt voor uw POP- en SMTP-instellingen.

Tip! Weet u uw e-mailwachtwoord niet meer? U kunt dan een nieuw wachtwoord instellen in Mijn Ziggo. Weet u uw inloggegevens voor Mijn Ziggo niet meer? Vraag ze dan opnieuw aan:

- Gebruikersnaam vergeten
- Wachtwoord vergeten

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn e-mail wachtwoord wijzigen?

Log in op Mijn Ziggo. Hier wijzigt u uw wachtwoord. Ook kunt u hier andere e-mailadressen aanmaken en het spamfilter instellen. Hulp nodig? Met dit Stappenplan wijzigt u eenvoudig uw wachtwoord.

Ik kan geen e-mail ontvangen. Wat kan ik doen?
  • Controleer of uw mailbox vol is.

  • Kijk of u op internet komt en andere websites kunt openen. Lukt dit niet, dan is er iets mis met uw internetverbinding. Controleer of er een storing is in uw buurt is.

  • Log in op uw Webmail.

    Lukt het niet? Controleer dan uw inloggegevens. Bent u uw wachtwoord kwijt, maak dan een nieuw wachtwoord aan via Mijn Ziggo. Klik op de knop Instellingen e-mailadres achter het betreffende e-mailaccount, klik op Wachtwoord en voer uw nieuwe wachtwoord in.

  • Kunt u wel inloggen op Webmail?

    Stuur een e-mail naar uw eigen e-mailadres. Ontvangt u deze, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk in de instellingen van uw e-mailprogramma. Controleer uw e-mailinstellingen. Hoe u dat doet leest u boven aan deze pagina. Ontvangt u de mail niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

    Als u een e-mailprogramma gebruikt dat Ziggo niet ondersteunt, wist u dat u dan de hulp kunt inschakelen van andere Ziggo abonnees? Stel uw vraag via de Ziggo Community

  • Hulp nodig? Bekijk het handige Stappenplan.

Wat is mijn Ziggo e-mailadres?

Log in op Mijn Ziggo. Hier vindt u uw Ziggo e-mailadres(sen).

Komt u er niet uit ?

Neem contact op met onze Klantenservice.

Ziggo.nl maakt gebruik van cookies.Meer Info & Instellingen