Maatregelen werkzaamheden en onderhoud
Laatste update: 21 februari 2022 9.05 uur
Zo doen we dat
Samen zorgen voor een stabiele verbinding
Heldere richtlijnen
Onze dienstverlening is en blijft van vitaal belang. Ook nu we steeds meer teruggaan naar normaal. Zoals altijd kunnen mensen op ons rekenen en zorgen we ervoor dat iedereen bereikbaar blijft. Daarbij houden we rekening met de basisregels. Kunnen we elkaar bij een hulpvraag niet persoonlijk spreken, dan helpen we telefonisch of via chat.
Via ziggo.nl en vodafone.nl zijn we altijd bereikbaar. Net als de apps Mijn Ziggo en My Vodafone.
Onderhoudswerkzaamheden
Naast het voorkomen en verhelpen van storingen doen we weer regulier netwerk onderhoud. Want de continuïteit en capaciteit van ons netwerk en onze diensten zijn en blijven belangrijk, voor al onze klanten. En vanzelfsprekend blijft de gezondheid van onze medewerkers en klanten centraal staan en houden we ons aan de RIVM-richtlijnen.
Dit betekent:
- We informeren je als we bij je in de buurt werkzaamheden gaan doen. Dan kan je hier rekening meehouden.
- Als het voor het verhelpen van een storing noodzakelijk is om in een huis of bedrijf te zijn, dan houden monteurs zich aan de basisregels.

Veilig monteursbezoek
Onze monteurs houden zich aan de basisregels en rekenen er op dat jij dat ook doet. Voor je eigen veiligheid, onze monteurs, en die van de volgende klant. Verzet de afspraak als jij of een huisgenoot in quarantaine zit of last hebt van corona-achtige klachten. Denk aan: verkoudheid, keelpijn, hoesten en koorts.
Handig:
- Wil je de deur naar de tuin/balkon openzetten als er in de woonkamer wordt gewerkt? Ventileer alsjeblieft in elke andere ruimte waar de monteur werkt.
- Onze monteurs schudden geen handen bij binnenkomst.
- Ze wassen regelmatig hun handen en desinfecteren hun handen voor en na ieder bezoek.
Winkels open
We zorgen ervoor dat je onze winkels veilig kunt bezoeken. Je bent met of zonder afspraak welkom.
Natuurlijk kun je ook online bestellingen plaatsen en ze thuis laten bezorgen.

Veelgestelde vragen
Ja, ook nu veel mensen thuiswerken hebben we voldoende netwerkcapaciteit via ons vaste netwerk (Ziggo) en via mobiel (Vodafone). Er zijn geen noemenswaardige problemen. We doen alles om ongemak te voorkomen en om een eventuele storing te verhelpen.
Verder hebben we bedrijfscontinuïteitsmaatregelen genomen. Dat betekent dat alles er primair op gericht is om onze infrastructuur en die van onze klanten in bedrijf te houden — en waar nodig versnellen we leveringen en vergroten we capaciteit. Bijvoorbeeld voor klanten die meer capaciteit nodig hebben voor thuiswerken, maar ook om bereikbaar te blijven bij calamiteiten.
Met Ziggo GO maken klanten voor de verbinding van hun device gebruik van wifi of mobiele data. Zeker als mensen meer thuis zijn en tegelijk hun mobiele toestellen gebruiken, is goede wifi belangrijk.
Tip: We helpen je graag bij het verbeteren van je wifi. Daarvoor hebben we een speciale wifi-checklist. Of gebruik onze app Ziggo Wifi Assistant. Deze is ook beschikbaar voor niet-klanten en helpt om de beste locatie en eventuele verbeteringen te ontdekken. Wat ook nog wel eens wil helpen: laptops en computers via een netwerkkabel rechtstreeks verbinden met het modem. Overigens, bij mobiele data spelen ook de mobiele ontvangstkwaliteit en de locatie een rol.