Maatregelen werkzaamheden en onderhoud

Laatste update: 22 januari 2021 8.12 uur

Zo doen we dat

Samen zorgen voor een stabiele verbinding

Heldere richtlijnen

Onze dienstverlening is en blijft van vitaal belang want we blijven nog wel een tijdje in ons eigen huis. Zoals altijd kunnen mensen op ons rekenen en zorgen we ervoor dat iedereen bereikbaar blijft. Daarbij houden we rekening met de richtlijnen voor ieders veiligheid. Kunnen we elkaar bij een hulpvraag niet persoonlijk spreken, dan helpen we telefonisch of via chat.

Via ziggo.nl en vodafone.nl zijn we altijd bereikbaar. Net als de apps Mijn Ziggo en My Vodafone.

Onderhoudswerkzaamheden

Naast het voorkomen en verhelpen van storingen starten we weer met het regulier netwerk onderhoud. Want de continuïteit en capaciteit van ons netwerk en onze diensten zijn en blijven belangrijk, voor al onze klanten. En vanzelfsprekend blijft de gezondheid van onze medewerkers en klanten centraal staan en houden we ons aan de RIVM-richtlijnen.

Dit betekent:

  • We informeren je als we bij je in de buurt werkzaamheden gaan doen. Dan kan je hier rekening meehouden.
  • Als het voor het verhelpen van een storing noodzakelijk is om in een huis of bedrijf te zijn, dan houden monteurs de nodige voorzorgs- en veiligheidsmaatregelen aan, zoals 1,5 meter afstand en geen handen schudden.
  • Onze monteurs dragen zichtbare hesjes, zodat de 1,5 meter afstand makkelijker is. 
Moneteursbezoeken

Handig om te weten:

Onze monteurs houden zich aan de nieuwe omgangsvormen en rekenen er op dat jij dat ook doet. Voor je eigen veiligheid, onze monteurs, en die van de volgende klant. 

Tot 9 februari is het vanwege de avondklok alleen mogelijk om tot 17 uur een bezoek van een monteur te plannen. We zullen een nieuwe afspraak inplannen als je een afspraak in de avond hebt.

Zou je ons willen helpen met het volgende:

  • Verzet de afspraak als jij of een huisgenoot in quarantaine zit of last hebt van corona-achtige klachten. Denk aan: verkoudheid, keelpijn, hoesten en koorts.
  • Wil je de deur naar de tuin/balkon openzetten als er in de woonkamer wordt gewerkt? Ventileer alsjeblieft in elke andere ruimte waar de monteur werkt.
  • Draag een mondkapje als je in dezelfde ruimte bent als de monteur.
  • Houd 1,5 meter afstand.

De belangrijkste maatregelen waar de monteurs zich aan houden: 

  • Tot 9 februari geldt dat er maximaal 1 persoon op bezoek mag komen in een huishouden. Als er al bezoekers zijn, zal de monteur op afstand (telefonisch) proberen je te helpen. Of hij zal een nieuw monteursbezoek plannen.
  • Ze schudden geen handen bij binnenkomst.
  • Ze houden 1,5 meter afstand. 
  • Ze laten de voordeur open als ze in de meterkast werken. 
  • Misschien bellen ze van te voren om de maatregelen nog even door te spreken.
  • Ze wassen regelmatig hun handen en desinfecteren hun handen voor en na ieder bezoek.

 

Winkels open

Ondanks de maatregelen willen we je optimaal blijven ondersteunen. Daarom houden we de winkels open voor service. Het verkoopassortiment en de voorraden zijn uit de winkels gehaald. Je kunt uiteraard wel gewoon online bestellingen plaatsen en ze thuis laten bezorgen. In alle winkels worden de richtlijnen van het RIVM gevolgd. Je kunt naar de winkels komen voor verbindingsproblemen en reparaties.

Winkels open waar het kan

Tot slot

Ons leven blijft nog wel even anders dan anders. Ons huis is de plek waar we de hele dag zijn. Om te werken - misschien samen met partner en kinderen – maar ook om te ontspannen. Daar maken we samen het beste van.

Veelgestelde vragen

Ja, ook nu veel mensen thuiswerken hebben we  voldoende netwerkcapaciteit via ons vaste netwerk (Ziggo) en via mobiel (Vodafone). Er zijn geen noemenswaardige problemen. We doen alles om ongemak te voorkomen en om een eventuele storing te verhelpen.    

Verder hebben we bedrijfscontinuïteitsmaatregelen genomen. Dat betekent dat alles er primair op gericht is om onze infrastructuur en die van onze klanten in bedrijf te houden — en waar nodig versnellen we leveringen en vergroten we capaciteit. Bijvoorbeeld voor klanten die meer capaciteit nodig hebben voor thuiswerken, maar ook om bereikbaar te blijven bij calamiteiten.   

Met Ziggo GO maken klanten voor de verbinding van hun device gebruik van wifi of mobiele data. Zeker als mensen meer thuis zijn en tegelijk hun mobiele toestellen gebruiken, is goede wifi belangrijk.  

Tip: We helpen je graag bij het verbeteren van je wifi. Daarvoor hebben we een speciale wifi-checklist. Of gebruik onze app Ziggo Wifi Assistant. Deze is ook beschikbaar voor niet-klanten en helpt om de beste locatie en eventuele verbeteringen te ontdekken. Wat ook nog wel eens wil helpen: laptops en computers via een netwerkkabel rechtstreeks verbinden met het modem. Overigens, bij mobiele data spelen ook de mobiele ontvangstkwaliteit en de locatie een rol.

Dat is op dit moment niet aan de orde. Onze prioriteit is nu om via onze vitale netwerken je de gewenste capaciteit, dienstverlening en service te bieden. Wel bieden we je onder andere gratis tv-zenders aan, waaronder kinder-tv en Film1. Lees meer over onze maatregelen.

Het is bij PostNL drukker dan normaal, zowel in de bezorging als bij de klantenservice. Het lukt PostNL niet om dagelijks alle pakketten te bezorgen. Kijk in track & trace voor de laatste informatie of check de PostNL app.