Maatregelen werkzaamheden en onderhoud

Laatste update: 14 oktober 14.32 uur

Zo doen we dat

Samen zorgen voor een stabiele verbinding

Heldere richtlijnen

Onze dienstverlening is en blijft van vitaal belang want we blijven nog wel een tijdje in ons eigen huis. Zoals altijd kunnen mensen op ons rekenen en zorgen we ervoor dat iedereen bereikbaar blijft. Daarbij houden we rekening met de richtlijnen voor ieders veiligheid. Kunnen we elkaar bij een hulpvraag niet persoonlijk spreken, dan helpen we telefonisch of via chat.

Via ziggo.nl en vodafone.nl zijn we altijd bereikbaar. Net als de apps Mijn Ziggo en My Vodafone.

Onderhoudswerkzaamheden

Naast het voorkomen en verhelpen van storingen starten we weer met het regulier netwerk onderhoud. Want de continuïteit en capaciteit van ons netwerk en onze diensten zijn en blijven belangrijk, voor al onze klanten. En vanzelfsprekend blijft de gezondheid van onze medewerkers en klanten centraal staan en houden we ons aan de RIVM-richtlijnen.

Dit betekent vanaf 1 juni:

  • Gepland en aangekondigd regulier onderhoudswerk starten we weer op.
  • We informeren je als we bij je in de buurt werkzaamheden gaan doen. Dan kan je hier rekening meehouden.
  • Als het voor het verhelpen van een storing noodzakelijk is om in een huis of bedrijf te zijn, dan houden monteurs de nodige voorzorgs- en veiligheidsmaatregelen aan, zoals 1,5 meter afstand en geen handen schudden.
  • Onze monteurs dragen zichtbare hesjes, zodat de 1,5 meter afstand makkelijker is. 
Moneteursbezoeken

Monteursbezoeken

De monteur komt wel voor:

  • Geen beeld op de tv-kanalen op de 1e tv of mediabox
  • Perfecte wifi: het verbeteren van de wifi in huis 
  • Niet kunnen bellen via de vaste telefoonlijn en geen mobiel toestel tot beschikking
  • Wanneer er sprake is van medische spoed

De monteur komt niet voor:

  • Storing bij On Demand
  • Slecht beeld op de 2e tv of mediabox
  • Geen voicemail of slecht geluid op de vaste lijn
  • Kabels doortrekken en aansluiten van randapparatuur

Voor onze zakelijke klanten gelden alle standaard afspraken en processen zolang de veiligheid van onze klanten en van ons technisch personeel verzekerd is en binnen onze mogelijkheden in deze uitzonderlijke situatie. Ondersteuning bieden we zoveel mogelijk op afstand. We minimaliseren fysiek contact.

Als het noodzakelijk is, bieden we ondersteuning op locatie, binnen de richtlijnen van het RIVM.

Nieuwe installaties en lopende leveringen doen we in overleg, zolang de veiligheid van onze klanten en die van ons technisch personeel verzekerd is en binnen de richtlijnen van het RIVM. 

Handig om te weten:

Onze monteurs zullen zich houden aan de maatregelen van het RIVM. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de volgende dingen:

  • Ze schudden geen handen bij binnenkomst
  • Ze houden 1,5 meter afstand. En ze vinden het fijn als jij dat ook doet.
  • Ze laten de voordeur open als ze in de meterkast werken. En wil je de deur naar de tuin/balkon openzetten als er in de woonkamer wordt gewerkt? Ventileer alsjeblieft in elke andere ruimte waar de monteur werkt
  • Misschien bellen ze van te voren om de maatregelen nog even door te spreken
  • Ze wassen regelmatig hun handen en desinfecteren hun handen voor en na ieder bezoek.
  • En misschien nog wel het belangrijkste: Verzet de afspraak bij verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. 

Winkels zijn open

Ook in deze bijzondere tijd geven we onze klanten graag de nodige hulp en service om verbonden te blijven. Want nooit eerder waren onze telecomdiensten zo cruciaal. Daarom zijn onze winkels gewoon open. We houden ons natuurlijk wel aan de richtlijnen van het RIVM.

Winkels open waar het kan

Tot slot

Ons leven blijft nog wel even anders dan anders. Ons huis is de plek waar we de hele dag zijn. Om te werken - misschien samen met partner en kinderen – maar ook om te ontspannen. Daar maken we samen het beste van.

Veelgestelde vragen

Ja, ook nu veel mensen thuiswerken hebben we  voldoende netwerkcapaciteit via ons vaste netwerk (Ziggo) en via mobiel (Vodafone). Er zijn geen noemenswaardige problemen. We doen alles om ongemak te voorkomen en om een eventuele storing te verhelpen.    

Verder hebben we bedrijfscontinuïteitsmaatregelen genomen. Dat betekent dat alles er primair op gericht is om onze infrastructuur en die van onze klanten in bedrijf te houden — en waar nodig versnellen we leveringen en vergroten we capaciteit. Bijvoorbeeld voor klanten die meer capaciteit nodig hebben voor thuiswerken, maar ook om bereikbaar te blijven bij calamiteiten.   

Met Ziggo GO maken klanten voor de verbinding van hun device gebruik van wifi of mobiele data. Zeker als mensen meer thuis zijn en tegelijk hun mobiele toestellen gebruiken, is goede wifi belangrijk.  

Tip: We helpen je graag bij het verbeteren van je wifi. Daarvoor hebben we een speciale wifi-checklist. Of gebruik onze app Ziggo Wifi Assistant. Deze is ook beschikbaar voor niet-klanten en helpt om de beste locatie en eventuele verbeteringen te ontdekken. Wat ook nog wel eens wil helpen: laptops en computers via een netwerkkabel rechtstreeks verbinden met het modem. Overigens, bij mobiele data spelen ook de mobiele ontvangstkwaliteit en de locatie een rol.

Dat is op dit moment niet aan de orde. Onze prioriteit is nu om via onze vitale netwerken je de gewenste capaciteit, dienstverlening en service te bieden. Wel bieden we je onder andere gratis tv-zenders aan, waaronder kinder-tv en Film1. Lees meer over onze maatregelen.

Het is bij PostNL drukker dan normaal, zowel in de bezorging als bij de klantenservice. Het lukt PostNL niet om dagelijks alle pakketten te bezorgen. Kijk in track & trace voor de laatste informatie of check de PostNL app.