Helpdesk Welkom Online

Hulp bij online vaardigheden

De maatregelen tegen het coronavirus raken ons allemaal. Online contact kunnen maken is voor oudere mensen nu nóg belangrijker, want hoe blijf je in verbinding met je familie, vrienden en buren? Het Ouderenfonds is juist daarom nu samen met VodafoneZiggo en Samsung de gratis Helpdesk Welkom Online gestart. Gewoon via de telefoon. Dus kun je wel wat hulp bij het gebruik van bijvoorbeeld Whatsapp of FaceTime gebruiken? Of ken je een oudere persoon die zulke hulp kan gebruiken? Zo werkt Welkom Online:

online hulp via de telefoon

Online hulp via de telefoon

Via Welkom Online kunnen ouderen alleen, samen met een vrijwilliger of in een groep online vaardigheden leren of aanscherpen. Normaal gesproken komen de vrijwilligers van Welkom Online langs, maar dat gaat tijdelijk niet. Stoppen is geen optie want online contact is juist nu ontzettend belangrijk. Daarom hebben we een slimme oplossing bedacht: een telefonische helpdesk voor ouderen met digitale vragen.

Voorbeeldvragen

Op afstand digitaal contact houden met familie, vrienden en buren; dat is niet altijd even gemakkelijk voor iedereen. Bij Welkom Online is geen digitale vraag te gek. Wil je een indruk krijgen van vragen die gesteld worden aan de hulplijn? Bijvoorbeeld deze:

  • Hoe kan ik videobellen?
  • Hoe houd ik contact via social media?
  • Hoe kan ik spelletjes spelen met anderen?
  • Waar vind ik de laatste informatie over het coronavirus?

Het gaat dus niet om vragen over producten van Ziggo, maar om hulp bij het leren van digitale vaardigheden.

Zit je zelf met zo'n vraag? Ken je een oudere kennis of ouder familielid die met deze vragen of een andere zit? Bel dan de gratis helpdesk. Of tip hem of haar. Samen staan we sterk.

oudere man kan videobellen met kleinkind

Helpdesk Welkom Online

Op werkdagen bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur. 

Meer info over Welkom Online

Let op! Voor vragen over producten of diensten van Ziggo, of in geval van storingen, ga je naar onze Klantenservice.

Extra maatregelen coronavirus

Continuïteit en capaciteit van onze netwerken en diensten zijn nu belangrijker dan ooit. Onze hoogste prioriteit ligt daarom bij het voorkomen en verhelpen van storingen en het garanderen van deze capaciteit. Vanzelfsprekend staat hierbij de gezondheid van onze medewerkers en klanten centraal.