Doorschakelen

Je kunt je vaste telefoon doorschakelen naar een ander telefoonnummer. Bijvoorbeeld naar je mobiele nummer. Handig als je niet thuis of op kantoor bent maar toch bereikbaar wilt zijn.

Zo werkt doorschakelen bij Ziggo

Doorschakelen is voor veel mensen een interessante optie om bereikbaar te blijven via de vaste lijn als ze niet thuis of op de zaak zijn. We vinden het daarom belangrijk dat je precies weet wat er wel en niet kan. De belangrijkste punten op een rij:

  • Doorschakelen kan alléén naar Nederlandse vaste en mobiele telefoonnummers.
  • Doorschakelen is direct. Je kunt er dus niet voor kiezen om de lijn eerst een paar keer over te laten gaan.
  • Doorschakelen heeft voorrang op voicemail. Heb je beide ingesteld dan wordt een gesprek altijd eerst doorgeschakeld.
  • Een doorgeschakeld gesprek wordt berekend als een normaal uitgaand gesprek of is gratis als je Volop bellen hebt.

Maak je liever gebruik van Voicemail van Ziggo? Lees hier alles over het instellen van je voicemail.

Doorschakelen aanzetten

Een doorschakeling instellen verschilt soms per telefoonlijn en telefoontoestel. Er zijn drie manieren om een doorschakeling in te stellen. We hebben ze voor je naast elkaar gezet zodat je kunt uitproberen welke methode het beste voor je werkt.

1. Via *21
2. Via *21*
3. Via *21* en een afsluitend #

Doorschakelen uitzetten

  1. Druk op de verbindingstoets of neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
  2. Toets #21. Werkt dit niet? Toets dan #21# .
  3. Verbreek de verbinding.

Doorschakelen wijzigen

Heb je al een doorschakeling actief en wil je het telefoonnummer waar het gesprek naartoe moet wijzigen? Zet dan eerst de huidige doorschakeling uit en zet doorschakelen daarna weer aan met het nieuwe telefoonnummer.

Veelgestelde vragen

Kan ik instellen dat mijn telefoon na vijf keer overgaan doorschakelt?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Doorschakelen naar een mobiel nummer werkt niet. Hoe kan dat?

Heb je een doorschakeling ingesteld naar een mobiel nummer en werkt het niet? Dit zijn de meest voorkomende oplossingen:

  1. Probeer een mobiel nummer te bellen vanaf je vaste lijn. Lukt dit ook niet? Dan heb je een nummerblokkade ingesteld op mobiele nummers. Het is dan ook niet mogelijk om door te schakelen naar mobiele nummers. Lees hier hoe je je Nummerblokkade wijzigt.
  2. Verwijder de doorschakeling door #21 of #21# in te toetsen en stel de doorschakeling opnieuw in. Alleen Nederlandse 10-cijferige nummers worden geaccepteerd.
  3. Kom je er niet uit? Neem contact op met onze Klantenservice op om na te gaan waarom de doorschakeling niet werkt.
 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo

 
 

Volop Bellen

Ben je veelbeller en kijk je liever niet op de klok? Breid dan je Telefonie abonnement uit met Volop Bellen. Voor maar € 10,95 extra per maand bel je onbeperkt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers.

€ 10,95