Eerste factuur

Heb je vragen over je eerste factuur? Abonnementskosten worden maandelijks vooraf gefactureerd. Andere kosten (bijvoorbeeld gesprekskosten van het bellen, films On Demand, etc.) worden achteraf gefactureerd. 

Ziggo factureert het abonnementsgeld één maand vooruit. Afhankelijk van de ingangsdatum van je abonnement, wordt op je eerste factuur hierdoor vaak meer dan één maand aan abonnementsgeld in rekening gebracht. Hierdoor kan deze factuur hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk voor meer uitleg onderstaande video over je eerste factuur. 

Aanbevolen video:

Je eerste factuur

Tip! Declareer Alles-in-1 bij je werkgever
In sommige gevallen kun je Alles-in-1 van Ziggo declareren bij je werkgever. De Belastingdienst heeft daarvoor een aantal regels opgesteld. Lees hier meer over in onze flyer.

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik mijn tegoed terug van Ziggo?

Vergoedingen verrekenen we met de abonnementskosten op je factuur. Heb je daarna nog een tegoed over en is dit tegoed hoger dan 2 maanden abonnementskosten? Dan kun je een handmatige uitbetaling aanvragen.
 

Heb je je Ziggo abonnementen geheel opgezegd? Dan krijg je binnen 2 maanden na het verschijnen van de laatste factuur het teveel betaalde abonnementsgeld terug.

Ik heb opgezegd maar toch ontvang ik nog een factuur.

Een opzegging verwerkt Ziggo binnen tien werkdagen. Het is mogelijk dat je nog een factuur krijgt nadat je de opzegging aan Ziggo hebt doorgegeven. Dat komt omdat je vooruit betaalt. De factuur is dan al klaargemaakt voordat we de opzegging hebben verwerkt. Na beëindiging van het abonnement worden eventuele tegoeden verrekend met een openstaand saldo. Als er geen openstaande facturen zijn, stort Ziggo het bedrag terug op je rekening.


Bekijk je facturen en de eerst mogelijke opzegdatum in Mijn Ziggo.

Welke video’s zijn er met uitleg over de factuur?

We hebben 3 korte video’s gemaakt met meer uitleg over je factuur. Je kunt kiezen uit een video over de eerste factuur, een video over een gewijzigde factuur of een video over de laatste factuur. 

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo