Veelgestelde vragen registratie Mijn Ziggo

We vragen je om je opnieuw te registeren voor Mijn Ziggo. Dat is nodig, zodat iedereen een unieke, persoonlijke gebruikersnaam heeft in deze online omgeving. Hieronder hebben we een aantal veelgestelde vragen voor je op een rij gezet.

Veelgestelde vragen

Wat is Mijn Ziggo?

Mijn Ziggo is je persoonlijke, online omgeving, waarin je je klant- en abonnementsgegevens bekijkt en beheert. Heel handig als je bijvoorbeeld je factuur wilt bekijken of je abonnement wilt aanpassen.

Voor wie is Mijn Ziggo?

Mijn Ziggo is de plek waar al onze klanten altijd en overal hun klant- en abonnementsgegevens online bekijken en wijzigen. Op 13 april zijn UPC en Ziggo samen verdergegaan onder de naam Ziggo. Daarom hebben we Mijn UPC en Mijn Ziggo samengevoegd.

Wat bedoel je met registreren voor Mijn Ziggo?

Simpelweg betekent het dat je je weer aanmeldt als gebruiker van Mijn Ziggo. Je maakt dan opnieuw een unieke gebruikersnaam en persoonlijk wachtwoord aan. Dat is alles. Na registratie heb je gelijk weer toegang tot Mijn Ziggo. Na het inloggen ziet alles er weer uit zoals je gewend bent. Met dezelfde abonnementsgegevens, facturen en instellingen. Wel zo prettig.

Hoe registreer ik mij opnieuw voor Mijn Ziggo?

Ga naar ziggo.nl/registreren en volg de aanwijzingen op het scherm. Je regelt het in een paar minuten. Vergeet niet om je klantnummer bij de hand te houden. Dat staat in de brief die je hierover ontvangen hebt, op je bankafschrift en factuur.

Wijzigt er iets in Mijn Ziggo?

Nee, in Mijn Ziggo wijzigt niets. We vragen alleen om je opnieuw hiervoor te registreren. Als je weer inlogt, dan ziet alles er weer uit zoals je gewend was. Met dezelfde abonnementsgegevens, facturen en instellingen.

Wanneer is het nodig dat ik me opnieuw registreer voor Mijn Ziggo?

Dat bepaal je zelf. Je kunt het meteen al doen. Realiseer je wel dat je niet in kunt loggen op Mijn Ziggo totdat je je opnieuw hebt geregistreerd. Daarom is het wel zo prettig als je dat direct doet. Je kunt dan altijd en overal online je abonnement aanpassen of je facturen bekijken.

Wat is een dubbele gebruikersnaam?

Een dubbele gebruikersnaam is een naam die zowel jij als iemand anders gebruikt. Om in te loggen op Mijn Ziggo heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Een gebruikersnaam is iets anders dan een wachtwoord.

Kan Ziggo een nieuwe gebruikersnaam voor mij aanmaken?

Nee, dat kan niet. Uit veiligheidsoverwegingen doen we dit niet voor je. Jij bepaalt en bewaart zelf je gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn Ziggo.

Mijn gebruikersnaam is dubbel in gebruik. Kan iemand anders in mijn account kijken?

Nee. Om in te loggen in Mijn Ziggo heb je ook nog altijd een wachtwoord nodig. Alleen jij weet wat het wachtwoord is voor toegang tot Mijn Ziggo.

Hoe weet ik zeker dat mijn gebruikersnaam uniek is?

De gebruikersnaam die je nu aanmaakt voor Mijn Ziggo is gegarandeerd uniek. Als de naam al in gebruik is, krijg je bij registratie een melding op het scherm om een andere te kiezen.

Is het nodig dat alle klanten zich opnieuw registeren voor Mijn Ziggo?

Nee, zeker niet. We vragen het alleen aan een kleine groep klanten, waarbij er dubbele gebruikersnamen zijn. Die zijn ontstaan door de samenvoeging van de online omgevingen Mijn UPC en Mijn Ziggo. Die klanten hebben daarover een brief ontvangen.

Wijzigt mijn e-mailadres als ik me opnieuw registreer voor Mijn Ziggo?

Nee, je e-mailadres blijft hetzelfde. Je past alleen je wachtwoord en gebruikersnaam voor Mijn Ziggo aan als je je opnieuw registreert.

Ik ben lid van de Ziggo Community. Als ik inlog, moet ik mijn inloggegevens van Mijn Ziggo opgeven. Klopt dat?

Ja, dat klopt. De Ziggo Community gebruikt namelijk je inloggegevens voor Mijn Ziggo. Dat betekent dat als je deze vraag krijgt, je dan je nieuwste inloggegevens voor Mijn Ziggo invoert. Zo blijf je toegang houden tot de Community.

Ik gebruik een van de apps HBO GO, Film1 Go, Sport1 Go, FOX Sports Go, Horizon Go of de Ziggo TV App. Soms krijg ik een melding dat ik me opnieuw moet aanmelden. Klopt dat?

Ja, dat klopt. Deze apps vragen dan om je inloggegevens voor Mijn Ziggo in te voeren. Voer dan de nieuwste inloggegevens voor Mijn Ziggo in. Zo blijven deze apps werken.

Is Mijn Ziggo veilig?

Wij hanteren strikte veiligheidsmaatregelen. Een van die maatregelen is bijvoorbeeld dat je een eigen, unieke gebruikersnaam en wachtwoord hebt. Juist om ervoor te zorgen dat Mijn Ziggo veilig blijft, kun je niet inloggen totdat je je opnieuw hebt geregistreerd.

Hoe weet ik of dit bericht van Ziggo afkomstig is?

Bij phishing vissen criminelen met vooral valse e-mails naar je privégegevens. Ziggo vraagt nooit per mail naar persoonlijke gegevens. Of in deze brief over Mijn Ziggo. Check op ziggo.nl/phishing hoe je het herkent en voorkomt.

Ik gebruik ook Mijn Ziggo Mobiel. Is opnieuw registeren nodig?

Nee, opnieuw registreren is niet nodig. Mijn Ziggo Mobiel blijft zoals het is.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo