Wijzigingsformulier budgetbeheerders, bewindvoerders en curatoren

Als schuldhulpinstantie en bewindvoerder ben je nauw verbonden met je cliënten. Informatie over bijvoorbeeld openstaande facturen wil je dan ook snel en eenvoudig opvragen en wijzigen. Gebruik hiervoor onderstaand online formulier.

Heb je nog vragen over het formulier? Neem dan eens een kijkje bij de veelgestelde vragen onderaan de pagina.

    Wat wil je voor je cliënt doen?

  1. Je hebt nog niet aangegeven wat je voor de cliënt wilt aanpassen.
Start budgetbeheer, onderbewind- of curatelestelling
  1. Vul de ingangsdatum in in het formaat DD-MM-JJJJ.
  2. Selecteer bestand Het bestand mag niet groter zijn dan 1Mb.
Beëindiging budgetbeheer, onderbewind- of curatelestelling
  1. Vul de beëindigingsdatum in in het formaat DD-MM-JJJJ.
  2. Selecteer bestand Het bestand mag niet groter zijn dan 1Mb.
Rekeningnummer en/of betaalmethode
Blokkade op telefoonlijn instellen
Overzicht actueel saldo en/of pakketinformatie
Diensten beëindigen
  1. Vul de beëindigingsdatum in in het formaat DD-MM-JJJJ.
Verhuizing doorgeven

    Vul hieronder de nieuwe adresgegevens van je cliënt in. De verhuisdatum moet minimaal 2 weken in de toekomst liggen.

  1. Je hebt nog geen postcode ingevuld. de postcode is niet correct. Controleer de postcode en probeer het opnieuw. Bijvoorbeeld 1234AB.
  2. Je huisnummer bestaat alleen uit cijfers. Vul eventuele toevoegingen hieronder in.
  3. Vul de verhuisdatum in in het formaat DD-MM-JJJJ.
Abonnement aanpassen
  1. Kijk voor meer informatie en de prijzen op de pakketten pagina

  1. De daadwerkelijke ingangsdatum kan afwijken van de gewenste ingangsdatum.

Correspondentieadres wijzigen

    Vul hieronder het nieuwe correspondentieadres in.

  1. Je hebt nog geen postcode ingevuld. de postcode is niet correct. Controleer de postcode en probeer het opnieuw. Bijvoorbeeld 1234AB.
  2. Je huisnummer bestaat alleen uit cijfers. Vul eventuele toevoegingen hieronder in.
Nieuwe klant
  1. Kijk voor meer informatie en de prijzen op de pakketten pagina

    Gegevens cliënt

    Vul hieronder de abonneegegevens van de cliënt in. De verplichte velden zijn aangegeven met een sterretje.

  1. Dit veld is verplicht.
  2. Je hebt de voorletters nog niet ingevuld.
  3. Je hebt de achternaam nog niet ingevuld.
  4. Je hebt nog geen postcode ingevuld. de postcode is niet correct. Controleer de postcode en probeer het opnieuw. Bijvoorbeeld 1234AB.
  5. Je hebt nog geen huisnummer ingevuld. Je huisnummer bestaat alleen uit cijfers. Vul eventuele toevoegingen hieronder in.
  6. Je hebt nog geen geboortedatum ingevuld. Vul de geboorte datum in in het formaat DD-MM-JJJJ.

    Gegevens bewindvoerder

  1. ??????
  2. de postcode is niet correct. Controleer de postcode en probeer het opnieuw. Bijvoorbeeld 1234AB.
  3. Je huisnummer bestaat alleen uit cijfers. Vul eventuele toevoegingen hieronder in.
  4. Het telefoonnummer is niet correct. Controleer het telefoonnummer en probeer opnieuw. Bijvoorbeeld 0201234567.
  5. Je hebt het e-mailadres nog niet ingevuld. Het e-mailadres is niet correct. Controleer het e-mailadres en probeer het opnieuw.
 
 

 

Ethisch Manifest

Ziggo werkt samen met de NVVK en werkt volgens het Ethisch Manifest van de Schuldeiserscoalitie van schulden naar kansen.

 
 

Veelgestelde vragen

Hoelang duurt het doorvoeren van een wijziging?

Als je bovenstaand online formulier gebruikt, verwerken we de wijziging normaal gesproken in drie werkdagen.

Wat kan ik wijzigen via het formulier?

  • het abonnement zelf 
  • het rekeningnummer
  • de betaalmethode (acceptgiro / automatische incasso)
  • de verzendwijze van de factuur (digitaal, per post)
  • de verhuizing (geef ons minimaal twee weken vóór de verhuizing het nieuwe adres door)
  • het e-mailadres en/of postadres

Hoe geef ik een Onderbewindstelling door?

Als je een nieuwe cliënt onder bewind hebt, vink dan in bovenstaand formulier de optie ‘Start budgetbeheer, onderbewind- of curatelestelling’ aan. Daar kun je in één keer de onderbewindstelling aanmelden en andere administratieve wijzigingen doorvoeren. Puntje van aandacht: vergeet niet om tegelijk de uitspraak van de rechtbank voor de onderbewindstelling te uploaden.

Hoe meld ik een cliënt aan als nieuwe klant van Ziggo?

Om een cliënt als nieuwe klant aan te melden, selecteer je in het formulier hierboven de optie ‘Nieuwe klant aanmelden’. Kies het gewenste pakket en vul alle gegevens in, zoals gewenste betaalwijze en rekeningnummer. Vergeet vooral niet om tegelijk de uitspraak van de rechtbank voor de onderbewindstelling te uploaden.

 

Ik ben budgetbeheerder. Hoe geef ik wijzigingen door?

Dat kan via hetzelfde formulier. Voeg wel even de overeenkomst met je cliënt toe.

Hoe wijzig ik een Ziggo abonnement?

De meeste pakketten kun je aanvragen, wijzigen of opzeggen met hulp van bovenstaand formulier. Staat je pakket er niet tussen? Geef dat dan aan in het vrije invulveld van het formulier.

Hoe kan ik mobiele diensten voor mijn cliënt aanvragen?

Nu VodafoneZiggo één bedrijf is, kun je mobiele diensten bij Vodafone aanvragen. Stuur in dat geval een mailtje naar crs.nl@vodafone.com en voeg meteen de beschikking aan je mail toe. Heb je Ziggo al gemaild over de aanvraag van mobiele diensten? Dan sturen we je e-mail door naar onze Vodafone-collega’s en geven we je een seintje.

Wat zijn jullie tips om kosten te besparen?

Nummerblokkades

Met een nummerblokkade voorkom je dat er vanaf je vaste telefoonlijn naar bepaalde nummers wordt gebeld. De blokkades die we aanbieden zijn:

  • internationaal
  • mobiel
  • 0906
  • 0906 + 0909
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + mobiel
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel + nationaal
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal
  • 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal + 0800

Nummerblokkades vraag je aan via bovenstaand formulier. Sommige blokkades kan je cliënt zelf weer verwijderen. Blijf daarom de facturen controleren.

Volop Bellen

Belt je klant heel regelmatig? Overweeg dan de optie Volop Bellen aan het abonnement toe te voegen. Voor een vast bedrag per maand belt je cliënt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers (met uitzondering van betaalde servicenummers). Volop Bellen vraag je ook aan via het formulier.

Kan ik een betaalregeling aanvragen?

Dat kan. Wel hebben we een aantal regels. Een betaalregeling heeft een looptijd van maximaal 12 maanden, die door Ziggo wordt bepaald en is afhankelijk van de hoogte van het bedrag. Binnen de afgesproken termijn moet de volledige schuld voldaan zijn.

We nemen de achterstand en de lopende facturen in de betaalregeling mee. Je betaalt gedurende de looptijd van de regeling maar één bedrag per maand. De lopende facturen berekenen we door het gemiddelde te nemen van de afgelopen 3 facturen waarbij de verbruikskosten van die periode ook worden meegenomen.

Zolang de betaalregeling loopt, heeft je cliënt een blokkade op zijn dienst Vast Bellen, zodat hij of zij niet kan bellen naar 0900 + 0906 + 0909 + 18xx + internationale telefoonnummers. Heeft je cliënt géén Volop Bellen? Dan plaatsen we ook een blokkade op Nederlandse mobiele nummers.

Het is vanzelfsprekend belangrijk dat je met je cliënt kijkt naar de hoogte van de abonnementskosten.

Wanneer mag mijn cliënt rechtstreeks contact opnemen met Ziggo?

Voor vragen over het openstaande saldo kan je cliënt gewoon bellen met onze Klantenservice. Dat geldt ook als er een storing van de Ziggo diensten is. Brengt een verzoek kosten met zich mee, dan hebben we jouw toestemming nodig (met uitzondering van budgetbeheerders).

Nog vragen?

Wil je iets wijzigen dat niet via het formulier kan, of heb je een andere vraag? Mail ons dan via schuldbeheer@ziggo.nl of bel ons op 088 – 7173307. We zijn elke werkdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur. 

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo