Nummerbehoud
Wil je je huidige vaste telefoonnummer(s) meenemen naar Ziggo? Vul dan hieronder je gegevens in. Dan zorgen we ervoor dat je kunt blijven bellen met je vertrouwde nummer(s). Ook regelen we de opzegging van het oude abonnement. Deze service is helemaal gratis.
Let op: met een Bellen abonnement van Ziggo kun je maximaal twee telefoonnummers overnemen. Heb je bij je huidige aanbieder drie of meer telefoonnummers? Vraag dan aan de aanbieder wat de mogelijkheden zijn om deze nummers te behouden. Wil je dat we je mobiele nummer overnemen? Geeft het eenvoudig aan bij je bestelling van Mobiel of neem achteraf contact met ons op.
Nummerbehoud aanvragen
Bedankt voor je aanvraag
Je ontvangt een e-mail of brief waarin we bevestigen wanneer we je telefoonnummer overzetten.
Veelgestelde vragen
Wat is nummerbehoud?
Met nummerbehoud neemt Ziggo je huidige telefoonnummer over van je huidige aanbieder. De meeste aanbieders hanteren een opzegtermijn. Het kan dus zijn dat je telefoonnummer al is overgezet naar Ziggo, maar dat je nog abonnementskosten betaalt tot het einde van de opzegtermijn.
Hoe werkt nummerbehoud?
Door het formulier op de website in te vullen, geef je Ziggo opdracht om je huidige provider te informeren dat je telefoonnummer overgezet dient te worden naar Ziggo. Eerst controleren we of de installatie van je telefonieaansluiting is afgerond en je kunt bellen via Ziggo. Vervolgens sturen we dit formulier door naar je huidige provider en dan krijgen we binnen twee werkdagen een bevestiging. Dat betekent dat je verzoek is goedgekeurd. Op de gewenste datum geeft de oude aanbieder het nummer vrij en draagt deze over aan Ziggo.
Overstappen met Nummerbehoud tussen twee providers wordt overzien door de vereniging COIN. Dit is een samenwerkingsverband van telecomaanbieders die actief zijn op de Nederlandse markt. Op de website van COIN vind je meer informatie over het overstappen met nummerbehoud.
Kan ik een telefoonnummer behouden dat begint met 085- 086- 087- of 088?
Plaatsonafhankelijke netnummers die beginnen met 085- 086- 087- en 088 kunnen niet worden uitgewisseld tussen de verschillende telefonieaanbieders in Nederland. Heb je een plaatsonafhankelijk netnummer? Die kun je dan helaas niet behouden als je overstapt naar Ziggo.
Waarom is mijn aanvraag afgewezen?
Een afwijzing kan diverse redenen hebben. Zo kan er nog een doorlopend contract zijn of klopt de opgegeven informatie niet (bijvoorbeeld de naam van de contractant). Als de aanvraag is afgewezen controleren we de gegevens en nemen we indien nodig contact met je op.
Wanneer is mijn nummer overgezet?
Het overzetten van een nummer kunnen we snel regelen. De verwerkingstijd is enkele werkdagen. Zorg ervoor dat je nummerbehoudverzoek aansluit op de beëindiging van het oude abonnement. Zo voorkom je dubbele abonnementskosten.
Wat moet ik doen bij problemen?
Op de datum waarop we je nummer overzetten is alles uiterlijk om 17.30 uur afgerond. Tot die tijd kun je zowel op je huidige als tijdelijke nummer van Ziggo problemen ondervinden met bellen en gebeld worden. Helaas moet je sommige diensten (bijvoorbeeld voicemail) opnieuw instellen na nummerbehoud. Controleer je opties via Mijn Ziggo. Kun je na 17.30 uur nog niet bellen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Hulp bij Ziggo Bellen
Heb je een vraag? Op onze Klantenservice vind je enorm veel informatie over het gebruik van Vast Bellen.